table height in Opera niet goed, IE en FF wel goed

Pagina: 1
Acties:

• matjepet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 00:34
Hallo,

Ik ben bezig met een site en heb 1 probleempje met een tabel.
Ik maak gebruik van een tabel, waarin een background-image wordt gebruikt. Nu wordt de gehele pagina goed weergegeven in IE en FF, maar in Opera maakt hij de tabelhoogte zo hoog als er tekst in de tabel staat.
Het gaat om deze pagina http://www.stud.tue.nl/~liqorice/nieuw/4/test.php

Een deel van de code staat hier
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<TABLE BORDER=0 CELLPADDING=0 CELLSPACING=0 bgcolor="#FFFFFF">
  <TR>
     <TD  COLSPAN=3 ROWSPAN=2 CLASS="tdlogo" valign="top" align="left">
     <br>
     <div class=adres>
     bla bla bla
     </div>
     <br>
     <div class=weer>
     bla bla bla
    </div>[img]"images/spacer.gif"[/img]
    </TD>
 </TR>

Hierbij hoort de volgende css-sheet
code:
1
2
.tdlogo      { background-image: url(http://www.stud.tue.nl/%7Eliqorice/nieuw/4/images/logo_vrouw.jpg);  
                MARGIN: 0px; background-repeat: no-repeat;width:240px; height:193px;  }

Waarbij ik moet vermelden dat het plaatje 240x193 is.

Wat gaat er nu mis? Wat vindt Opera het probleem? (de W3C-validator ziet geen probleem)

Met vriendelijke groeten
Matthias

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Width en height voor table-cellen zijn slechts een aanwijzing voor de renderengine; het table-model staat useragents toe om daar vanaf te wijken. Zeker op het moment dat je met row- en colspans werkt is het vaak vrij lastig voor de browser om het goed (pixelprecies) te renderen (en een zekere mate van performance te houden).

2 opties:

1) tables nesten zodat je zo min mogelijk row- en colspans nodig hebt op de cellen die je vaste afmetingen wil geven (is nog geen garantie maar werkt meestal al beter).
2) afstappen van je jaren '90 style HTML en netjes CSS gaan gebruiken voor je opmaak.

Intentionally left blank