Toon posts:

Racestuur i.c.m Need For Speed Most Wanted

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand NFS MW al gespeeld met een race stuur?

Zit namelijk met het volgende probleem:

-de ene keer staat de rem automatisch ingedrukt
-de ene keer staat het gas pendaal automatisch ingedrukt
-andere keer staan beide pendalen automatisch ingedrukt

Na mijn weten heb ik het stuur goed gekalibreerd, iemand anders die hier problemen mee ondervind of mij kan uitleggen hoe ik degelijk kan kalibreren?

Danku

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Dat topic is niet bedoeld voor technische vragen zoals deze.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 18:59 ]

Powered by: blond bier

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 00:25
Mijn racestuur geeft ook een probleem: het rempedaal wordt niet herkend in NFS MW. (nou gebruik ik toch het vaakst het gas pedaal, maar soms is de rem wel handig :P).

Het is een Microsoft Sidewinder. In NFS Underground 1 & 2 deed hij het zonder problemen.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb het met een racestuur gespeeld en dat gaat prima :)
Een of ander logitech ding (rode handvatten, weet exacte naam niet zo snel)

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
V i P schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:42:
Mijn racestuur geeft ook een probleem: het rempedaal wordt niet herkend in NFS MW. (nou gebruik ik toch het vaakst het gas pedaal, maar soms is de rem wel handig :P).

Het is een Microsoft Sidewinder. In NFS Underground 1 & 2 deed hij het zonder problemen.
Ik had hier ook last van, je moet hem even goed calibreren in windows.

Gebruik je een MS ff sidewinder wheel?

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• V i P
Ik heb geen Force Feedback op mijn Sidewinder. Ik heb em al in het configuratiescherm bij spelbesturing gecontroleerd, en daarin deed het rempedaal het gewoon. Maar misschien dat opnieuw calibreren helpt. Zal het vanavond eens proberen.

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11 16:19

LordofWhatever

Uuhhh....?

Kawaii schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:44:
Ik heb het met een racestuur gespeeld en dat gaat prima :)
Een of ander logitech ding (rode handvatten, weet exacte naam niet zo snel)
da's een Logitech Formula force gp, heb ik ook, werkt prima.
misschien kan je de pedalen instellen als 1 as i.p.v. 2, dit kan bij de logitech, bij de ms sidewinder weet ik niet.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Verwijderd

Nergens last van: Logitech Driving Force, dies voor zowel de PS2 als de PC waar ik m dus op gebruik!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 19:26
Gisteren nog mijn Logitech MOMO terug gebracht omdat ik ontevreden was over het stuurtje. Vooral omdat ik 'm had gekocht voor gebruik met NFSMW, en die wagens rijden as if you're dancin' with a fat lady. Ik kan gewoonweg NIET rijden met zo'n stuurtje. Ik zou zeggen doe het niet, maar het blijft natuurlijk heel persoonlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Lawrentium op 22-11-2005 11:41 ]

Verwijderd

Lawrentium schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:39:
Gisteren nog mijn Logitech MOMO terug gebracht omdat ik ontevreden was over het stuurtje. Vooral omdat ik 'm had gekocht voor gebruik met NFSMW, en die wagens rijden as if you're dancin' with a fat lady. Ik kan gewoonweg NIET rijden met zo'n stuurtje. Ik zou zeggen doe het niet, maar het blijft natuurlijk heel persoonlijk.
dat heeft iedereen in het begin echt waar! Je moet er best wel aan wennen als je altijd via je tobo hebt geraced!

Verwijderd

Ik heb ook een MS Sidewinder zonder FF. Het rempedaal kan ik niet instellen in NFSMW :( :(
In het kalibratiescherm wordt hij wel gewoon herkend.... :(
Iemand een oplossing?

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Ik heb een Logitech wingman forumula force gp stuur of zo iets en deze werkt wel perfect.
In het begin deden de pedalen het niet :? maar bij het CONTROLS menu ( in het spel) kon ik ook switchen naar het instellen van mijn race stuur, en tadaaaa hij doet het :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jaeger op 22-11-2005 12:03 ]

Verwijderd

Mn stuur werkt ook wel perfect, en ik kan alle knoppen en gas gewoon instellen in het controls menu, alleen de rem pakt ie niet :(

Verwijderd

Ik heb het nog maar eens geprobeerd, en wonderbaarlijk genoeg werkt het nu ineens :?

• OsiriS.nl
  • Laatst online: 10:29
Ok..

Ik HAD hetzelfde probleem, namelijk mijn rem deed het niet. En kon de rem niet instellen in NFS:MW

Doe het volgende:

1- Ga naar spelbesturingen, eigenschappen, Settings
2- Bij tabblad settings staat iets over "Pedal Mode", zet deze op seperate
3- In NFS:MW doe je bij brake de rem induwen, zodat er y-as ofzo komt te staan(kan ook goed x-as zijn, als het maar hetzelfde is als bij Gas)
4- Nu blijft het menu in NFS:MW de hele tijd naar onder scrollen, dit kun je tegenhouden door een beetje gas te geven. En dan kun je gwn verder werken.
5- Ga terug naar settings, en zet Pedal Mode terug naar combined.
6- Verander nix bij de control settings(gas en rem) van NFS:MW en als het goed is (bij mij werkte het zo prefect) kun je nu gwn spelen en van je rem gebruik maken, wat soms toch wel handig is ;)

Mocht het niet lukken, roep maar :D

• V i P
De hele optie "Pedal Mode" komt bij niet voor.

Zou het mogelijk zijn om handmatig de "config" van NFS MW aan te passen? Ik heb al zitten zoeken waar de settings worden opgeslagen, maar nog zonder succes.

• OsiriS.nl
  • Laatst online: 10:29
Ik denk dat het vorige vooral geldt voor Microsoft Sidewinder..

En voor andere sturen weet ik het zo even niet..dit is iig een oplossing voor mensen met een Microsoft Sidewinder.

Mss moet je eens kijken op het forum van EA NFS?

De config staat bij mijn documenten maar zover ik kan zien kun je deze niet even aanpassen...maar ik kan het fout hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door OsiriS.nl op 22-11-2005 20:06 ]

• V i P
Heel vreemd, maar ik heb mijn rem nu wel in kunnen stellen. Ik heb wel eerst "rumble" uitgeschakeld in het controls menu van NFS MW (dat kan met toets "4"), dus misschien dat het daar mee te maken had (er zit namelijk helemaal geen FF ofzo in het stuur).
Pagina: 1