Toon posts:

HDD Kapot (2x voeding op aangesloten) (waar repareren?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb net een uurtje zitten zoeken maar nix kunnen vinden over wat er is gebeurd met mijn HDD.

Mijn vader heeft zelf geprobeerd de hd te vervangen maar nu heeft hij in plaats van een ide kabel erin te stoppen, de voeding voor een diskette station gebruikt. waardoor nu de computer mijn hd niet ziet. (wel hoor je de hd normaal opstarten enz)

wat ik denk is dat het printplaatje kapot is, maar de rest van de HD nog gewoon doet. weet iemand waar ik dit kan vervangen of waar ik dit kan maken? het is namelijk een oude hd maar de informatie die eropstaan zijn erg belangrijk.

het gaat om een WD400 van western digital.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heeft hij een floppy molex op de IDE connector aangesloten?!? :/ }:O In de dwangbuis en afvoeren die gast |:(

Wat je kan doen is een andere harde schijf zien te vinden van precies hetzelfde type en de printplaat omwisselen, voor de rest zou ik niet weten wat je eraan kan doen... Mja naar een recovery bedrijf toe sturen, maar dat gaat veel geld kosten.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-02 13:54
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:00:
Mijn vader heeft zelf geprobeerd de hd te vervangen maar nu heeft hij in plaats van een ide kabel erin te stoppen, de voeding voor een diskette station gebruikt. waardoor nu de computer mijn hd niet ziet. (wel hoor je de hd normaal opstarten enz)
What The F*ck? :P Hoe krijg je dat dan voor elkaar, volgens mij bedoel je wat anders want als je de voeding van de Floppydrive in je HD stopt gebeurt er meestal nix ;)
Probeer nog eens iets beter te omschrijven? :X

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Printplaat overzetten van een identiek type schijf inderdaad, of opsturen naar een recovery bedrijf. Dat wordt alleen wel een dure grap. Ik heb het een keer moeten doen en was €1500 euro kwijt bij Ontrack. Zij hebben de platters uit de schijf gehaald en in een andere gezet, de data overgezet naar een nieuwe schijf.
Als je daarvan gebruik wilt maken kun je voor iets van €100 een lijst krijgen met bestanden die ze kunnen terughalen, en als je die wilt hebben mag je betalen en krijg je het keurig opgestuurd.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Mishmash
G-SuPRuuB schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:14:
[...]

What The F*ck? :P Hoe krijg je dat dan voor elkaar, volgens mij bedoel je wat anders want als je de voeding van de Floppydrive in je HD stopt gebeurt er meestal nix ;)
Probeer nog eens iets beter te omschrijven? :X
Als je 5 en 12 volt op een paar van die pinnen zet en je pakt net de verkeerde pinnen kan het best zo zijn dat je je printplaat sloopt hoor...

Verwijderd

Topicstarter
nou, bij een (ide) HD heb je meestal 2 aansluitingen en 1 voor master/slave zoals je weet. (1 voeding, 1 voor ide kabel) nu heeft mijn vader de voeding netjes aangesloten maar op de plek waar een ide kabel hoort te zitten, heeft hij de voeding voor een diskette drive daarin gestopt...

daardoor wilde de computer niet eens opstarten en ik dacht dat de voeding gewoon stuk was... toen ik alles wilde loskoppelen zag ik opeens 2 (voeding) stekkertjes in de HD :'(

edit: typos
edit:

hmm denk dat ik dan de printplaat vervang... maar ik weet niet eens hoe ik die HD open moet krijgen :s morgen tog maar langs een winkeltje gaan :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 18:51 ]

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Even printplaatje overzetten, maar dit is wel ongelooflijk dom 8)7

• Mishmash
NIET OPENMAKEN!!! 9 van de 10 keer kan je hem dan meteen weggooien. Daar binnen is het allemaal stofvrij, mocht er stof inkomen dan krijg je leesfouten.

Verwijderd

Topicstarter
ow :) gelukkig dat je dat zegt, maar hoe zou ik dat printplaatje het makkelijkst kunnen vervangen?

Verwijderd

viel het je ouwheer niet op dat ie 9 van die witte stekkertjes te kort kwam om al die pinnekes van een draadje te voorzien?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 20:07 ]

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Kun je niet alleen de printplaat loskrijgen?

het platter gedeelte gewoon zo laten? Ik heb hier twee WD120 gb schijven liggen en daar kun je de printplaat volgens mij gewoon van losmaken zonder het platter-gedeelte open te maken. Ik ga het nu niet proberen (ze staan in raid 0) maar het lijkt me zo dat het kan

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik ben langs verscheidene winkels geweest, en allemaal zeggen ze dat het niet mogelijk is om alleen de printplaat los te maken. hoewel ik er wel aan twijfel...

iemand een idee?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:18
kahm-jai schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:11:
Kun je niet alleen de printplaat loskrijgen?

het platter gedeelte gewoon zo laten? Ik heb hier twee WD120 gb schijven liggen en daar kun je de printplaat volgens mij gewoon van losmaken zonder het platter-gedeelte open te maken. Ik ga het nu niet proberen (ze staan in raid 0) maar het lijkt me zo dat het kan
Gewoon schroeven zoeken op de printplaat en beginnen met schroeven lijkt me. Kan wel zijn dat je wat kleine schroevendraaiers enzo nodig zult hebben.

• _Ernst_
  • Laatst online: 21:37

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:18:
hmm ik ben langs verscheidene winkels geweest, en allemaal zeggen ze dat het niet mogelijk is om alleen de printplaat los te maken. hoewel ik er wel aan twijfel...

iemand een idee?
Kan waarschijnlijk wel gewoon. Als je hem losschroeft kun je hem zo loshalen. De printplaat zit gewoon met een connector verbonden met de rest, maar die kun je gewoon loshalen.

Een groter probleem zal het vinden van een identieke hd zijn.. (zelfde merk, type, capaciteit, serie enzo)

Last.fm

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
ga er maar gerust vanuit dat je er niks meer mee kunt.

Verwijderd

unfor schreef op zondag 27 november 2005 @ 01:44:
ga er maar gerust vanuit dat je er niks meer mee kunt.
400gb naar de klote :w

:/

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik denk dat de data nog wel te redden is maar alleen dus met een kloppende donorprintplaat.... Gaat aardig wat kosten maar het blijft tenminste nog goedkoper dan bij zo'n laboratorium (dat kost duizenden euro's).

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-03 13:49

ST10©DE

Dus.............

Weet je zeker dat je vader het gedaan heeft :P

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:50
over klunzige vaders gesproken :) zo ken ik er ook nog een:

mijn pa heeft een keer nadat ik een mobo enzo had vervangen (doorsluis praktijken) het voor elkaar gekregen om een geheugen bankje er verkeerd om in te drukken (dus gewoon over het nokkeltje heen) waarscheinlijk was het mobo gewoon iets doorgebogen. maarja na het aanzetten van de pc gebeurde er niets (ja alleen fannetjes gingen aan) er hing ook een rare geur.
maarja toen was dus en het mobo en het geheugen plus de CPU kapot :'( gellukig was het maar een celleron 2,6 en een 256 mb v-data geheugen maargoed.

• _Ernst_
  • Laatst online: 21:37

_Ernst_

Mark It Zero!

WD400

Dus maar 40GB hoor ;)

Last.fm

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kunnen we het een beetje ontopic houden en klunzige vaders erbuiten laten? ;)
Pagina: 1