Toon posts:

Files dagelijks automatisch hernoemen

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een poosje onbevredigend gezocht te hebben op Google bij deze iets waar ik absoluut niet uit kom.

Mijn zwager en ik draaien samen een tweetal servers.

Op server A wordt dagelijks automatisch een dump gemaakt van de SQL database. Deze wordt automatisch samengevoegd met een Backup File in een *.Zip bestand.

Nadat dit proces voltooid is plaatst Server A het *.Zip bestand automatisch via een beveiligde FTP verbinding naar server B. Dit is een dagelijks hehalend proces.

Echter hebben we een probleempje in het proces. De *.Zip file die aangemaakt worden heten elke dag weer hetzelfde waardoor dagelijks de *.Zip file op server B overschreven wordt met de nieuwste backup. Mochten we dus na 3 dagen pas een probleem in een database ontdekken staat deze fout ook al in de backupfile.

Weet iemand misschien een optie om dagelijks de oude Zipfile bijvoorbeeld eerst te hernoemen naar bijvoorbeeld de datum van die dag, voordat Server A de nieuwe *.Zip op Server B gaat plaatsen?

Greetz,

Hames 8)

Verwijderd

gebruik je linux of windows?
onder linux is het eenvoudig om telkens de datum in je bestandsnaam te plaatsen. of, als je genoegen neemt met 30 verschillende backups, kan je enkel de dag opnemen in de naam.
ik bedoel dat je de zipfile gaat hernoeen VOORDAT je hem FTP'ed, dus de files op de ftp-server blijven hun naam behouden (in tegenstelling tot wat je zelf suggereerd)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor het vergeten te vermelden hiervan.

Vrijwel alles wat we op het netwerk gebruiken is Windows Based.

Server A is een Windows 2003 Server
Server B is een Windows 2000 Server

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ga een script maken, daar is genoeg over te vinden. (Bv. KiX of VBA of batch of misschien dat er met SqlServer zelf iets mogelijk is.)

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:00:
Ga een script maken, daar is genoeg over te vinden. (Bv. KiX of VBA of batch of misschien dat er met SqlServer zelf iets mogelijk is.)
Zoals ik al stelde.... Helaas heb ik niets concreets kunnen vinden hierover.

Daarbij het feit dat ik beheer en eigenlijk mbt het maken van Scripts (Op BAT files na) eigenlijk niet echt bekend ben.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
Als je niet echt kun programeren kun je misschien AutoIt proberen. Vooral als je de tutorial download kun je misschien relatief simpel iets maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Justifier op 21-11-2005 18:10 ]

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 16:56
Kijk eens naar de inhoud van dit bat filetje

http://www.fpschultze.de/uploads/datetime.bat.txt

in je omgevingsvariabelen (dosbox > set) staan dan twee nieuwe waarden, date en time

move file.zip %date%_%time%.zip

bijvoorbeeld

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is echt zo verschrikkelijk simpel dat je het zelf ook wel had kunnen maken. Gewoon een eenvoudige batchfile schrijven. Wat meer eigen inzet wordt wel gewaardeerd op GoT; en je vermeld in je topicstart niet of je zelf uberhaupt al iets hebt geprobeerd. Doe dat in het vervolg wel :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.