Toon posts:

niks meer aan tvkaart in de toekomst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een analoge tvkaart gekocht, werkt perfect na wat gerommel met kabeltjes etc. maar nu lees ik dit:

nieuws: Uitschakeling analoge ethertelevisie wordt uitgesteld

betekent dat dat ik die kaart binnenkort alweer kan weggooien? of kan ik een digitaal signaal ontvangen over de analoge coax kabel en kan mijn pctv 40i die dan ook nog afspelen? of heb ik nu alles voor niks aangeschaft omdat ik over een jaartje gewoon geen signaal meer krijg door de analoge coax kabel die mijn huis binnenkomt?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Met "ethertelevisie" wordt analoge TV door de lucht bedoelt, dus via antenna, bedoelt.

Analoge TV via de kabel zal nog zeker jaren bestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door HyperioN op 21-11-2005 17:34 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
HyperioN. schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:33:
Met "ethertelevisie" wordt analoge TV door de lucht bedoelt, dus via antenna, bedoelt.

Analoge TV via de kabel zal nog zeker jaren bestaan.
Dat betwijfel ik, de kabelaars zijn steeds meer aan het pushen om van die digitale ontvangers te gaan gebruiken.
Het vervelende is ook dat je dus voor elke digitale ontvangst weer een andere tuner nodig hebt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:19
TD-er schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:36:
[...]

Dat betwijfel ik, de kabelaars zijn steeds meer aan het pushen om van die digitale ontvangers te gaan gebruiken.
Het vervelende is ook dat je dus voor elke digitale ontvangst weer een andere tuner nodig hebt.
Tweakers zijn niet de enige doelgroep, er zijn zat mensen die voorlopig helemaal niets voelen voor digitale tv. Dit omdat ze gewoon niet veel eisen stellen aan de kwalitiet/ aanta kanalen. Uiteindelijk zullen ze natuurlijk wel moeten, maar ik geef kabel tv toch wel minimaal 5 jaar en ik gok 7.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45

NBK

Weercam-Avatar

Nou, kabel gaat ook steeds vaker over op digitaal.
Tis afhankelijk van je kabelboer wat die er mee wil. Hier (caiw) heb ik nog maar 25 zenders analoog ipv 50. Gelukkig wordt er hier op DVB-C zonder encrypte uitgezonden (free-to-cable) dus een goedkoop digitaal TVkaartje is al voldoende. UPC zend alles encrypted uit, geloof ik, en dan heb je een dure tvkaart nodig met kaartslot en een abbo-kaartje.
Misschien dat je nog en paar jaar plezier zult hebben van je analoge TV kaart, daarna is het wel over.
Maargoed, rond die tijd hebben de meeste moederborden toch geen PCI meer...

[ Voor 3% gewijzigd door NBK op 21-11-2005 17:41 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
4 a 5 jaar is voor mij meer dan zat, kaartje was niet super duur :) maar dacht even dat ik hem over een jaartje al weg kon gooien en dat vond ik toch wat TE gortig dus vandaar dat ik het even vroeg.
Pagina: 1