Toon posts:

[Exchange 2000] Mail komt met vertraging aan *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezers,

Hopelijk kan iemand mij helpen bij het volgende probleem:

Op mijn werk word er gewerkt met Exchange 2000 elke client computer maakt gebruik van Outlook 2000. De exchange gedeelte is geinstalleerd op een Windows 2000 Server platform. Het volgende is het probleem.

Sommige gebruikers hebben nogal vaak last van vertraginingen in mail (ik heb persoonlijk de instellingen nagekeken bij de clients en die staan allemaal op 1 minuut kwa versturen en ontvangen) dit wil zeggen zij sturen elkaar onderling een mailtje en pas na 30 a 45 minuten komt deze aan.
Als je handmatig op een willekeurig mailtje klikt dan komen de ontbrekende mailtjes wel zoals het hoort binnen.

Ik hoorde een collega zeggen dat dit een instelling is op de clint versie (outlook dus) maar volgens mij is dit meer een exchange bugy, en aangezien ik geheel nieuw ben met exchange weet ik dit niet verder op te lossen.

Verdere info natuurlijk aanwezig op aanvraag.

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

MS kB gecheckt?
Staat e.e.a over exchange 2000 in ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als ze de mail versturen, is hij dan ook echt weg (alszijnde uit de outbox en in de sent items geplaatst)?

En je kan message tracking aanzetten binnen Exchange, kan je op email niveau zien wat er gebeurt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
(ik heb persoonlijk de instellingen nagekeken bij de clients en die staan allemaal op 1 minuut kwa versturen en ontvangen)
??? Exchange werkt met push-berichten. Als er een nieuw bericht voor de client is dan pushed exchange zelf een message naar de client.
Of gebruik je iets van pop3 / imap??? Ik persoonlijk heb nog nooit te maken gehad met versturen en ontvangen tijden, terwijl als ik een mailtje stuur naar iedereen binnen het bedrijf dan heb ik na ongeveer 30 sec overval vandaan reactie.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik zal even zoeken naar de Microsoft Knowledgebase artikelen waar ik de informatie destijds in had gevonden, maar het heeft ermee te maken dat de Firewall op de clients de push berichten van de Outlook server tegenhoud. Dat bleek bij ons in ieder geval het probleem.

Je kunt het oplossen door in de firewall van de clients de executable van outlook (outlook.exe) als uitzondering aan te geven, of de firewall uit te schakelen (niet aan te raden, hoewel het wellicht kan als het om een gesloten netwerk gaat).

Windows XP-based clients do not receive "new mail" notification messages after you install Service Pack 1: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;815052

The Outlook Find feature and the new mail notifications do not work after you apply Windows XP Service Pack 2: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;839226

Deze twee mogelijkheden spreken vooral over problemen met ontvangen, maar bij ons lostte het ook de vergelijkbare problemen met het versturen van email op. En een andere mogelijke verklaring die ik ook tegenkwam:

XADM: Mail Delivery Is Significantly Delayed, and Event ID 9004 Appears in the Application Log: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;816199

[ Voor 56% gewijzigd door Cpt.Morgan op 21-11-2005 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de oplossing ik ga het direct proberen, had het trouwens mis toen ik het had over die 1 minuut verzenden en ontvangen (bleek te gaan om het opslaan van concepten). Denk persoonlijk ook dat het iets te maken heeft met de Firewall instellingen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Security: op die manier is dat niet veel meer dan "use the f%^ckin search" roepen en da's niet echt veel toevoegend, zoals je ook merkt ;)
Drumstel: [google=MS KB] levert je meteen http://support.microsoft.com ;)

Verder pas ik de topictitel wat aan, aangezien alleen 'Mail vertraging' de situatie niet echt volledig beschrijft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1