Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
zou elk jaar moeten terug komen!
hardstikke leuk!
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Verwijderd
Qua prijs, is een leuke camera body misschien leuk, alhoewel veel mensen dat al wel zullen hebben. Een flitser is inderdaad ook een gaaf idee.
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Verwijderd
Daarnaast hangt het niet echt af van ons als gebruikers maar meer van Tweakers.net. Dus of dit uberhaupt nut gaat hebben vraag ik me dan ook af
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 18:20 ]
Dat is misschien ook een mooie optie, maar moeilijk te realiseren lijkt me.
Misschien iets met een tegoedbon.
En nu maar hopen dat de crew door dit topic geïnspireerd wordt.
Ja, daar heb je wel gelijk in.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:19:
Vorig jaar kon ik bij gebrek aan een camera niet meedoen, maar deze keer zou ik graag mee willen doen. Ik vraag me af of dit topic wel toegevoegde waarde heeft op deze manier, er valt weinig te discussierenEen stelling over het onderwerp zou het al een stuk interessanter kunnen maken
![]()
Daarnaast hangt het niet echt af van ons als gebruikers maar meer van Tweakers.net. Dus of dit uberhaupt nut gaat hebben vraag ik me dan ook af
Eigenlijk heb ik dit topic gestart omdat er vorig jaar ook veel negatieve geluiden waren.
Ik wou de crew laten zien dat er ook heel veel mensen genoten hebben van vorig jaar en het graag nog eens terug willen zien.
Als je een idee hebt voor een goede discussie, dan zet ik die graag in de topicstart. let me know.
[ Voor 57% gewijzigd door Mud.Starrr op 21-11-2005 18:25 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Prijzensuggestie: Mooie bon van konijn
[ Voor 5% gewijzigd door Stiegl op 21-11-2005 19:40 ]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Ik doe mee! (voor de eer offcourse)
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
No worries m8
Eigenlijk zouden de prijzen niks met fotografie te maken moeten hebben, want de vergevorderde fotografen die winnen hebben toch meestal die spullen al. Een fotografiecadeaubon zou natuurlijk wel een idee zijn, maar hoe zet je zoiets op?
Maar ik doe zeker mee, het heeft toch wel iets om je foto's hoog in het klassement te zien eindigen
[ Voor 32% gewijzigd door Gizz op 21-11-2005 20:58 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Lijkt me gezien de vele verschillende merken ook niet handig.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:21:
ben pas net into fotografie maar lijkt me erg leuk. Dus doen. En doe maar geen minolta als prijs, want anders moet ik die weer gaan verkopen.doe maar een mooie flitser ofzo
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Vorig jaar waren er sponsors, je kunt via het linkje in de topicstart nalezen hoe dat zat.DeoDupke schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:53:
waar kwam die prijs vandaan dan? Sponsering van een fotozaak of ?? Voor mij hoeft er niet eens een prijs te zijn.. ik zou het zo al leuk vinden om mee te doen.
Een prijs is inderdaad niet per se nodig, maar het drijft mensen wel er meer moeite voor te doen. En dat is natuurlijk een goede zaak.
Daarom staat er ook een smiley bij.XanderH schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:01:
Lijkt me wel weer leuk, al was het alleen maar om weer lekker foto's te kijken. Of ik mee doe hangt er nog een beetje vanaf...
[...]
Lijkt me gezien de vele verschillende merken ook niet handig.
Ik zei het eigenlijk om (op een onduidelijke manier) duidelijk te maken dat daar misschien een probleem zat.
Je hebt altijd merk liefhebbers, maar ook zoals vorig jaar won er geloof ik iemand een Nikon D70 body (en lenzen) die al een Nikon D70 had.
Maar een Idee zoals die tegoedbon is natuurlijk een mooie oplossing.
Maar dat is verder aan de Crew, Als ze wat gaan organiseren dit jaar.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Misschien omdat het niet maandelijks is?Garyu schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:58:
Wat is er gebeurd met de (maandelijkse) fotocontest zonder prijzen? Volgens mij bij gebrek aan belangstelling en inzendingen nl. afgelast... hoezo zou deze contest dan wel lopen?
Ga jij eens aan je verslag werken
No worries m8
Mja, dat teruglopend animo van die maandelijkse contests kwam meer door de (imo) vrij slechte manier waarop het was georganiseerd. Rare aparte site voor inzendingen, onduidelijke regels (wel of geen archief foto's), etc. Vorig jaar ging het ook enorm goed met het jaarlijkse contest. Het was dan ook erg goed georganiseerd, duidelijke regels, entries goed gescreened, etc.Garyu schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:58:
Wat is er gebeurd met de (maandelijkse) fotocontest zonder prijzen? Volgens mij bij gebrek aan belangstelling en inzendingen nl. afgelast... hoezo zou deze contest dan wel lopen?
Ik denk, dat als het net zo goed is georganiseerd als vorig jaar, dit weer een succes zal worden hoor
En kwa prijzen ben ik het eens met Gizz. Vorig jaar waren er ook al een aantal mobo's e.d. beschikbaar, dus lijkt me sterk dat dat dit jaar niet doorgetrokken kan worden naar alleen maar non-fotografische prijzen. Maargoed, dat is allemaal aan de crew om te beslissen. Sowieso gaat het hele gebeuren niet om de prijzen, ik wil wel eens zien hoe ik het tegen mij mede FG'ers doe. (En nee, dat zeg ik niet om politiek correct te klinken ofzo
Helaas kon ik vorig jaar niet mee doen door het ontbreken van een camera, dus ik hoop dat het opnieuw wordt georganiseerd
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Hierom heb ik ook maar nee gestemd op de vraag naar een jaarlijkse contest, ik zou liever zien dat (op die GoT site nu) de maandelelijkse weer start. Want daar zaten toch veel mensen op te wachten. Ook wordt ik nu niet heel vrolijk van de ronduit onbeschofte (dat is tenminste mijn mening) roep om grootse prijzen.
Er is niet een roep om grote prijzen.Norjee schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:16:
De maandelijse contest is gestopt omdat GoT deze zou organiseren. GoT heeft de contest site (van de vorige jaarlijkse contest) omgebouwd om hiermee de maandelijkse contests te organiseren. Hoe ver dat inmiddels is weet ik ook niet. Ik weet alleen dat het in september bijna klaar wasDaarom is er ook geen oktober contest meer gestart.
Hierom heb ik ook maar nee gestemd op de vraag naar een jaarlijkse contest, ik zou liever zien dat (op die GoT site nu) de maandelelijkse weer start. Want daar zaten toch veel mensen op te wachten. Ook wordt ik nu niet heel vrolijk van de ronduit onbeschofte (dat is tenminste mijn mening) roep om grootse prijzen.
Het is gewoon zo dat er vorig jaar grote prijzen te winnen waren.
Ik denk dat de meeste mensen niet persé grote prijzen willen, maar een prijs motiveert mensen nu eenmaal er iets meer moeite voor te doen.
Dat werkt in ieder geval bij mij zo.
Edit: Ik zit net nog even na te lezen wat vorig jaar de hoofdprijs was, die was wel erg extreem eigenlijk.
Dat is dus de reden waarom mensen hier over vrij dure prijzen speculeren.Degene met de meeste stemmen wint uiteindelijk een DSLR-kit bestaande uit een Nikon D70 met een AF-S 18-70 DX- en een AF 50/1.8 D-objectief. Om ook in mindere lichtomstandigheden te schieten, krijg je er een SB-800 Speedlite flitser bij cadeau en aangezien deze camera zijn foto's ergens kwijt moet krijg de winnaar een 2048MB Sandisk Extreme III CompactFlash-kaart.
[ Voor 22% gewijzigd door Mud.Starrr op 22-11-2005 14:43 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verwijderd
"Het Konijnenberg tweakers fotocontest 2005"
En dan doneren zij de prijzen.
zoiets
Verwijderd
Ja, mag je lekker 400 keer een verhaaltje schrijven (ik ben iemand die de moeite neemt om op alle foto's te stemmen). Bij sommige foto's is het gewoon overduidelijk wat er mis is. Heeft de fotograaf in kwestie dan wel wat aan een paar 100x hetzelfde commentaar?Frogmen schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:19:
Ivan mij mag het zelfs verplicht worden om commentaar te geven bij een onvoldoende beoordeling. Voorkom je mee dat er zwaar negatief zonder fundering wordt beoordeelt.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Liever zie ik de oude vertrouwde contest terug (maandelijk/tweeweeks/wekelijks) In veel andere subfora van GOT staan echt mooie contesten (3D bijv), FG is geen klein subforumpje meer dus ik snap eig. niet goed waarom het zooo lang moet duren, het omzetten van webspace voor foto's
www.casarodriguillo.com
FG-contests zijn wat dat betreft superieus georganiseerd, dus daar kan 't niet aan liggen eigenlijk...
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Is goed, we vragen wel of ze de fotocontest sponsoren. Regel jij even een D70 en SB-800 oid? Of zelfs een D200, zou helemaal mooi zijn. En als het kan graag ook nog wat geheugenkaartjes erbij. Je kan konijn bereiken op 0546-671843Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:43:
al laten ze et nou gewoon sponseren door een camerazaak:
"Het Konijnenberg tweakers fotocontest 2005"
En dan doneren zij de prijzen.
zoiets
Maargoed, het doet me genoegen om te zien dat er toch nog wel voldoende animo lijkt te zijn voor een (maandelijkse) fotocontest. We zijn er uiteraard mee bezig, maar de devvers hebben op dit moment gewoon ook andere dingen te doen met een hogere prioriteit, helaas voor ons. Hoe het met een eventuele grote contest zit is gewoon nog niet duidelijk, maar wees niet bang dat we er niets van zullen zeggen op het moment dat 'ie begint
Ik doe dus wel mee.
Kijk dat willen we horen.Zoefff schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:20:
[...]
Maargoed, het doet me genoegen om te zien dat er toch nog wel voldoende animo lijkt te zijn voor een (maandelijkse) fotocontest. We zijn er uiteraard mee bezig, maar de devvers hebben op dit moment gewoon ook andere dingen te doen met een hogere prioriteit, helaas voor ons. Hoe het met een eventuele grote contest zit is gewoon nog niet duidelijk, maar wees niet bang dat we er niets van zullen zeggen op het moment dat 'ie begint
Vorig jaar werd er wel gezegd dat jullie erover zaten te denken om het jaarlijks terug te laten komen.
Maar daar is nog niets zeker van intussen?
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Gewoon doen toch, Ik heb vorig jaar met mijn Dimage Z1 meegedaan.Beekforel schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:13:
Vorig jaar heb ik niet meegedaan omdat ik vond dat de foto's die ik maak met mijn Ixus 400 niet van voldoende kwaliteit zijn. Toch lijkt het me wel een uitdaging om een mooie foto aan te leveren. En het is gelijk een goeie reden om me eindelijk weer eens meer te gaan verdiepen in fotografie!
Ik doe dus wel mee.
Het is altijd leerzaam, en ik heb op een aantal foto's best leuk commentaar gehad waar ik wat mee kon.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Agreed!Remy schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:31:
Vergeet die prijzen, hup met die uitdaging en de eer
Is de software van vorig jaar nog te gebruiken?
[poging tot grappig zijn]
Als we nu gewoon die camera als prijs op voorrand al aan mij geven, ik win hem toch
[/poging tot grappig zijn]
Eens zien of mijn ouders bijleggen voor zo'n fujifilm 9500 ding.
lijkt er wel opJasper schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:31:
[...]
Agreed!
Is de software van vorig jaar nog te gebruiken?
Nee, serieus; lijkt me weer erg leuk! De prijzen waren wel erg groot vorig jaar. Eén foto-gerelateerde prijs lijkt mij al helemaal niet gek.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:48:
heeft iemand misschien een idee of het gehouden word en als dat zo is wanneer het begint??
Anders lees je het topic even
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik tik natuurlijk geen reply's voor Jan-met-de-korte-achternaam: Zoefff in "Foto Contest 2005 ?".Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:48:
heeft iemand misschien een idee of het gehouden word en als dat zo is wanneer het begint??
Zit dat erin?
Verwijderd
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Dat zou inderdaad erg leuk zijn.The Cheese schreef op woensdag 14 december 2005 @ 08:43:
Ik wil niemand pushen ofzo hoor, maar het zou wel leuk zijn als de contest begint voor de kerst, dan kunnen we in de vakantie leuk plaatjes schieten. Niet dat ik dat anders niet zou doen, maar het is wel leuker als ze mee mogen doen voor de contest.
Zit dat erin?
Maar ik weet niet wat de Crew van plan is.
Vorig jaar werd er wel duidelijk gezegd dat indien het succesvol zou zijn ze er misschien een jaarlijkse contest van willen maken.
Succes had het zeker vorig jaar, we hadden zo'n 1000 deelnemers.
Nu hopen dat de crew er al druk mee bezig is en het gewoon nog geheim houd omdat
ze niet weten hoe snel het allemaal kan.
We kunnen natuurlijk zelf ook wat organiseren, maar dat gaat allemaal wat moeilijker.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Of er moet alsnog zo'n enorme hoeveelheid prijzen verzameld worden, wat natuurlijk wel tijd kost
Dat geeft meteen als voordeel dat het mij niks uit maakt of er prijzen zijn of niet
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl