Waar op internet foto's @ 300dpi weg te halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04-2025
Ok, ben al een tijdje bezig om een cover te maken voor een magazine, hiervoor moet alles op 300dpi staan. 99% van alle foto's op internet zijn dus niet te gebruiken. Ik ben opzoek naar een foto van een apple imac, zoals:

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0000CEUM7.01.LZZZZZZZ.jpg

Ik ben dus op zoek naar een foto op 300 dpi van ^ dat plaatje. Weet iemand waar ik zoiets zou kunnen vinden? Of waar ik zou kunnen kijken. Ik neem aan dat officiële magazines ook hun product photos ergens weg halen? Alvast heel erg bedankt _/-\o_

Ps. Ik wil geen 20 dollar betalen om ergens een stock photo weg te halen :X

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Apple bellen voor een press kit?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :X

Gewoon apple benaderen of ze press-materiaal willen geven of toch kijken naar betaalde stockphoto's en anders: bad luck ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• El Gravedigger
BtM909 schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:08:
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :X

Gewoon apple benaderen of ze press-materiaal willen geven of toch kijken naar betaalde stockphoto's en anders: bad luck ;)
Ja, sorry, tis vrijwilligers werk, doe et voor nop, dus yeah sorry, ga niet ook nog es m'n eigen geld in foto's steken waar ik zelf verder niks mee heb :|

'Bad luck' _/-\o_ no shit, vage reactie van een 'mod' Zeg iets nuttigs of zeg het niet zou ik zeggen, beetje onzinnige opmerking, sorry dat ik et zeg.

[ Voor 17% gewijzigd door El Gravedigger op 21-11-2005 17:15 ]

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

TheDane

1.618

Op veel foto's zit copyright. Dergelijke foto's van internet halen en dan (her-)gebruiken is illegaal.
Verder lijkt dit me een warez-achtige request, en kun je volgens mij met Google prima zoeken.

Sorry dat ik et zeg.

maargoed; deze al gevonden? http://www.apple.com/pr/photos/iMac/imaccolors.html :>

[ Voor 38% gewijzigd door TheDane op 21-11-2005 17:45 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

El Gravedigger schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:13:
[...]

Ja, sorry, tis vrijwilligers werk, doe et voor nop, dus yeah sorry, ga niet ook nog es m'n eigen geld in foto's steken waar ik zelf verder niks mee heb :|

'Bad luck' _/-\o_ no shit, vage reactie van een 'mod' Zeg iets nuttigs of zeg het niet zou ik zeggen, beetje onzinnige opmerking, sorry dat ik et zeg.
Ook voor vrijwillerswerk (neem aan voor een stichting oid) kan er budget voor dit soort dingen zijn, zo niet: jammer de pammer!

Ik zeg niks bots oid, maar vertel je precies wat je mogelijkheden zijn.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• El Gravedigger
TheDane schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:38:
Op veel foto's zit copyright. Dergelijke foto's van internet halen en dan (her-)gebruiken is illegaal.
Verder lijkt dit me een warez-achtige request, en kun je volgens mij met Google prima zoeken.

Sorry dat ik et zeg.

maargoed; deze al gevonden? http://www.apple.com/pr/photos/iMac/imaccolors.html :>
Product photo die ik zoek is vrij te gebruiken, dus niet illegaal anders had ik het ook niet gevraagd. Helaas niks gevonden op google na heel lang zoeken. En nee google zoeken werkt dus niet altijd.

Die was ik al tegen gekomen, helaas zoek ik de g4.
Thx, voor de site, maar helaas daar ook geen g4.
BtM909 schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:41:
[...]

Ook voor vrijwillerswerk (neem aan voor een stichting oid) kan er budget voor dit soort dingen zijn, zo niet: jammer de pammer!

Ik zeg niks bots oid, maar vertel je precies wat je mogelijkheden zijn.
Een budget voor het drukken, geen budget voor andere zaken helaas.

Ik zeg niet dat je iets bots zegt. Ik zei dat het beetje onzinnig is. Ik vraag om mensen die iets weten, mensen die iets zinnigs hebben te zeggen waar je wat mee kan, niet om meningen waar je helemaal niks mee kan. Helemaal van een 'mod' :O

[ Voor 43% gewijzigd door El Gravedigger op 21-11-2005 18:11 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

BereND, kun je es stoppen met dit soort reacties, het voegt helemaal niets toe

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Hoe kom ik hier nu weer terecht?

Ik vond exact dit plaatje in het formaat 424x600. Is dat niet bruikbaar? Wil nog wel verder zoeken naar iets beters maar pas als ik begrijp welke resolutie uitkomt op 300 dpi. (tja, dat heb je als je in een forum verdwaald bent waar je maar 1 keer in de 2-3 jaar komt. :) )

ARME AOW’er

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

hier staat wat tot 1280x1024.
Dan heb je toch 10 cm op 300dpi.

Who is John Galt?

Verwijderd

El Gravedigger schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:00:

Ik zeg niet dat je iets bots zegt. Ik zei dat het beetje onzinnig is. Ik vraag om mensen die iets weten, mensen die iets zinnigs hebben te zeggen waar je wat mee kan, niet om meningen waar je helemaal niks mee kan. Helemaal van een 'mod' :O
Hij is er ook niet om populair te gaan lopen zijn, maar om jou te vertellen hoe het nou zit. Kennelijk heb je dat in de echte wereld nog niet ontdekt.

Goed, je zoekt dus gewoon een groot plaatje van een iMac, en het liefst CMYK inderdaad. Het eerste is op het internet wel te vinden, maar alleen in jpeg formaat, en dat heb je liever niet. CMYK vind je al helemaal niet, tenzij het toevallig om een persfoto pakketje gaat. En of het nu 300dpi is of niet, dat kun je altijd veranderen, dat is slechts een getalletje. Zolang je maar niet gaat resamplen als je dat getalletje verandert, is er niets aan de hand. Als je bronmateriaal maar van voldoende kwaliteit is.

Vraag nou maar gewoon bij Apple naar die foto's, want hier hoort het niet.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Niet om lullig te doen of punten te scoren richting de TS, maar hoe groot ga je de foto eigenlijk gebruiken. 300dpi zegt namelijk net zoveel als een plaatje willen van 3 kilo.

edit:
oew cheatah weer :)

[ Voor 9% gewijzigd door OzBoz op 21-11-2005 19:04 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• .tommie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Rustig jongens... haal eens diep adem. ;)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

@ TS: waarom klopt de titel niet met wat je wil, een 300DPI plaatje van een Apple iMac G4 (of Power Mac)? Waarom niet de G5?

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 21-11-2005 19:51 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En na lang nadenken (not), topic toch maar op slot. Je eerder topic ging ook al dicht! Kom je er niet uit, dan is het niet de bedoeling om in een willekeurig ander subforum een nieuw topic te openen.

Met tips in beide topics moet je er wel uit komen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.