(legaal)Hacken voor de beginner?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hoi allemaal,
laatst heb ik de schoolwebsite overhoop gehaald met een geinige beveiligings lek in de website.
Na dit te hebben gedaan, heb ik een email gehad waarin ik werd uitgedaagt om de server van school te kraken. Mijn probleem is...ik heb geen idee hoe ik in de schoolserver kan komen. Ik heb het een en ander gelezen over hacken met telnet, maar snap dit niet helemaal. Weet iemand hoe ik bijvoorbeeld de ftp server kan hacken om bestanden aan te passen? de informatie die ik heb over de server is het ip, OS(suse), webserver(Apache 2.0.48). Weet iemand een goede website over hacken?

(Ik heb toestemming van school om de server te hacken, en het is dus legaal)

edit: ik ben niet iemand die denkt dat dat vast wel met een "programmatje" zal gaan, ik heb het over serieus hacken

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzle op 21-11-2005 17:02 ]

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

ehm eerst maar eens in de basics verdiepen?? Ik dacht dat "hacken"niet onder GOT viel...
IRMC

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 12:04
wil je nu echt dat iemand in tweakers jou gaat leren te hacken?
me dunkt dat je in de verkeerde scene verkeerd. en legaal of niet.... legaal hacken kan ook illegaal aangewend worden.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:11

Phreak

KTM SuperDuke

Lijkt me niet dat wij kunnen nagaan of je hier wel of geen toestemming voor hebt van die school.
Hacken en dan bestanden wijzigen lijkt me vrij illegaal in mijn ogen.

Blyatifull

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
BlackJack schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:59:
laatst heb ik de schoolwebsite overhoop gehaald...
Cracken? :X

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

meld je aan bij een fxp board!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Yokidrink schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:03:
wil je nu echt dat iemand in tweakers jou gaat leren te hacken?
me dunkt dat je in de verkeerde scene verkeerd. en legaal of niet.... legaal hacken kan ook illegaal aangewend worden.
thanks! I rest my case IRMC

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:31
hacken is research plegen

rm -rf ~/.signature

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:20
Als je "echt" wilt hacken zou ik in eerste instantie maar beginnen met het leren van coden. Aangezien de server Apache 2.0.48 draait en daar (voor zover ik weet) geen kant en klare exploitjes voor zijn (en dan zou dat nog lame zijn omdat dat niet "echt" hacken is) zal je toch echt zelf een lek moeten vinden, en zonder programmeerkennis gaat je dat dus niet lukken. Mijn advies is dus dat je eerst even de basics begint te leren, zoals programmeren/basis van sockets eer je begint aan het hacken van die zooi. :P

edit:

Oftewel, ik denk dat je het nogal overschat. Dat je misschien een XSS bugje hebt hoeft nog niet te betekenen dat je meteen met het "echte" hacken(zoals je het noemt) aan de slag kunt.

edit2:

En had je niet even de admins kunnen waarschuwing ipv het verkloten van de website? Nogal lame imo.

[ Voor 29% gewijzigd door danslo op 21-11-2005 17:10 ]

Verwijderd

dit is sowieso kansloos. De jongen heeft geen contacten en geen kennis van zaken. Dit word dus nooit wat!

Verwijderd

juist, dit is het juiste antwoord.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het algemeen beleid #security : Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.

Legaal wil nog niet zeggen dat het gewenst is op got. inmiddels al in SM een topic geopend. meer replies lijken mij eignelijk niet nodig tenzij je vind dat je heel belangrijk bent (naam in rode lettertjes b.v.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:09:
[...]

juist, dit is het juiste antwoord.
niet helemaal, maar wat het wel is.. dat mag je lekker zelf uitzoeken ;(

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 07:12

Nik

spoiler:
Knip gewoon alle UTP kabels door... Als je dan echt zo grappig wil zijn...

Komop zeg, jij bent zeker ook zo'n kerel die mensen op msn uit gaat schelden "zal ik je msn eens hacken joh".

NOFI hier hoor, maar ik vind het een beetje zwak. Kijk het is leuk dat je toestemming krijgt, bij ons op school deed de systeembeheerder ook met ons dollen, in de zin van "proberen jullie maar eens msn aan de praat te krijgen". Daar hebben we jaren een kat en muis spelletje meegespeeld (en ik was de systeembeheerder :D).

Dat is leuk, maar wat je nu wil gaan doen, lijkt me gewoon niet grappig, of je systeembeheerder is net zo overtuigd van je "geen kennis van zaken hebben" zoals wij dat zijn...

I rest my case :)

Oke sorry reageerde al voor ik las dat het alleen nodig is dat mensen met rode lettertjes reageren...

[ Voor 11% gewijzigd door Nik op 21-11-2005 17:14 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OK. Het lijkt me duidelijk:
[list]
• je op je woord geloven niet echt netjes tegenover de beheerder van de website, je zou wel meer kunnen roepen ;)
• anderen van deze en andere scholen lezen mee,
• hacken is zelf precies achterhalen wat alles doet, ga dus lezen, leren, kijken hoe de applicaties in elkaar steken, etc. en dan zelf bedenken waar zwakke punten zitten.

Ik ga dit topic sluiten wegens Het algemeen beleid #security

Overigens is een van de in de media bekenste hackers een voorstander van social engineering als hackmethode. Ga gewoon voor de school werken, krijg de wachtwoorden en voila. Naar binnen gehackt :Y)

Andere methoden zal je zelf moeten gaan uitvinden ;)

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 21-11-2005 17:35 . Reden: weten -> achterhalen ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.