Toon posts:

[XP] Drive letter mappen aan FTP site*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat deze vraag al meerdere keren gesteld is, maar ik wil graag weten hoe ik een FTP-site kan mappen aan de 'virtuele drive' van windows. Ik ben op de hoogte van netDrive, van ftpDrive, xDrive en WWWDrive, maar het probleem is dat het zelf wil kunnen.

Heeft iemand een idee? Het probleem zit hem in het feit dat het ftp ipadres niet in binnen het netwerk zit. Volgens een website die ik las is het mogelijk door het ip van de FTP serv in LMHOSTS en HOSTS toe te voegen, maar dit wil niet werken.

Ik heb netDrive geinstalleerd, en een schijf gekoppeld aan mijn ftp, en schijnbaar maakt hij inderdaad wél een virtuele computer aan.. Althans, zo lijkt het.. De schijf is namelijk gekoppeld aan \\NetDrive\shared. Weet iemand hoe dit kan?

Groetjes,

Berry

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je wilt dit dus kunnen zonder extra software ofzo?

Vertel ons dan ook nog eens even welke Windows versie het hier over gaat, zoals je in de Windows Operating Systems Policy kan lezen is dat verplicht in je topic titel :)

Verwijderd

Topicstarter
Excuus.. Preferabel elke. Maar ik werk op dit moment met XP..

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:51:
Volgens een website die ik las is het mogelijk door het ip van de FTP serv in LMHOSTS en HOSTS toe te voegen, maar dit wil niet werken.
1. HOSTS. en LMHOSTS. hebben geen eigen wil.
2. Het toevoegen van de adressen in de hosts-file heeft alleen tot gevolg dat je de namen kan omzetten zonder van DNS gebruik te maken en zal jouw probleem niet oplossen.

Voor zover ik weet is het zonder 3rd-party-software niet mogelijk wat je wil. Een volumeletter kan je op drie manieren krijgen:
1. native (A:; C:, enz.) - dus door een harddisk of zo te installeren en te mounten;
2. network share mapping (net use enz.);
3. subst - een (sub-)directory of andere root mounten.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Wat is de Virtuele Drive van Windows? Je wilt een ftp-server als driveletter? Dan heb je inderdaad die programma's nodig die je al hebt bekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 10:18 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maak ik je topic titel nog eventjes af :)
Pagina: 1