Toon posts:

MP3 op DVD, alleen zonde subwoofer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn mp3'tjes op een dvd brand, en in mijn standalone dvd home cinema speler doe (medion MD 40205), dan krijg ik bij de pro logic stand alleen maar geluid door alle boksen, maar mijn subwoofer creeert geen bas. Echter bij andere standen, (Church, living, bathroom etc) of stereo 2.1 heb ik wel bas met mijn mp3's, maar doet die het alleen maar over twee boksen....

Erg vreemd, brand ik mijn dvd verkeerd? Helpt het misschien als ik ze eerst omzet naar WMA (voor zover dat kan), want als ik er een normale audio cd indoe, dan doet die het wel helemaal goed (alle boksen en subwoofer)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
De mpeg layer 3 standaard bevat normaal gesproken slechts 1 of 2 kanalen: mono of stereo.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 21-11-2005 16:32 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:28:
Als ik mijn mp3'tjes op een dvd brand, en in mijn standalone dvd home cinema speler doe (medion MD 40205), dan krijg ik bij de pro logic stand alleen maar geluid door alle boksen, maar mijn subwoofer creeert geen bas. Echter bij andere standen, (Church, living, bathroom etc) of stereo 2.1 heb ik wel bas met mijn mp3's, maar doet die het alleen maar over twee boksen....

Erg vreemd, brand ik mijn dvd verkeerd? Helpt het misschien als ik ze eerst omzet naar WMA (voor zover dat kan), want als ik er een normale audio cd indoe, dan doet die het wel helemaal goed (alle boksen en subwoofer)
WMA != Normale Audio!

Ik vermoed dat de decoder van je MP3 het converteert naar 2.0 en dat je DVD-speler daar zo mee omgaat.
Mijn idee is dat je er weinig aan kan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 21-11-2005 16:33 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar zou het helpen als ik alle nummers converteer naar WMA? Zou het dan kunnen dan ik over al mijn boksen en subwoofer geluid heb?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
In principe zou de weergave van MP3 niet moeten verschillen van CD of TV, het is allemaal tweekanaals geluid. Maar CD doet het wel goed (2.1) lees ik, best wel vreemd.

[ Voor 27% gewijzigd door Captain Pervert op 21-11-2005 16:40 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Als die dus mp3 aangeeft op mijn standalone speler doiet die het niet en als die cd aangeeft doet die wel alles, ik ben nu alles met nero aan het omzetten naar WMA en heel hard aan het hopen dat het nu wel gaat lukken!
Pagina: 1