Toon posts:

Heeft extra geheugen nut???

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel zelf vaak Battlefield 2 en nu heb ik regelmatig last van schokkerige momenten tijdens het gamen. Dit is met name bij grotere levels.

Ik heb nu 2x 512mb (400 DDR Kingston) in dual-channel mode en ik overweeg om er 512mb bij te kopen, of eventueel (2x 512 4x dual-channel????)

Heeft dit nut? Ik draai Battlefield in 1280x1024 (GT6800 overklokt naar Ultra).
De game zelf staat op een andere fysieke hd dan Windows Xp staat.

Vaak is het na een tijdje gamen vloeinder (als ik het hele level door ben geweest). Blijkbaar zijn dan alle scenery delen ingeladen ofzo?!?

Dus heeft het nut om er 512 bij te zetten?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:57
1. Meer geheugen heeft zeker nut in Battlefield 2 als je met die videokaart alle details op high wilt hebben
2. 1x512 erbij is zonde omdat je met 3 repen geheugen geen dual-channel kunt draaien. 4x512 of 2x1024 is dus aan te raden.

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Je zit in dezelfde situatie als ik. Ik zit er aan te denken om 2GB Corsair TwinX geheugen te kopen. Het antwoord op je vraag is: Ja, met spellen als BF2 heeft het wel degelijk nut om meer dan 1 GB geheugen te hebben. Er zijn meerdere mensen die dit hebben uitgeprobeerd en ik heb vaak gehoord dat het helpt.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:52:
Vaak is het na een tijdje gamen vloeinder (als ik het hele level door ben geweest). Blijkbaar zijn dan alle scenery delen ingeladen ofzo?!?
Hieruit zou ik opmaken dat het allemaal prima in je geheugen past.. maar dat het gewoon lang duurd alvorens het er allemaal inzit. Dan zou de bottleneck dus CPU of HD kunnen zijn?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
hou wel in de gaten dat je geheugen alleen als je nieuwere Athlon64 zoals Venice en X2's hebt op 400MHz zal lopen. Winchesters en ouder gaan bij 4 reepjes op 333MHz draaien...

ieg heeft het voor mij wel nut gehad dat ik een venice gehaald heb :P

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
BF2 heeft een goede proc ook heel veel nut :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 3500 AMD (niet overklokt).

Het probleem is alleen dat ik dus ruim een jaar zo'n dual-channel pakketje (2x512) gekocht heb van Kingston (333), maar als ik nu zo'n kitje koop zal hij op 400 draaien.

Is dit een probleem, want ik heb dan 2x2 verschillende geheugen modules in mijn systeem zitten!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 16:35 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:35:
Ik heb nu een 3500 AMD (niet overklokt).

Het probleem is alleen dat ik dus ruim een jaar zo'n dual-channel pakketje (2x512) gekocht heb van Kingston (333), maar als ik nu zo'n kitje koop zal hij op 400 draaien.

Is dit een probleem, want ik heb dan 2x2 verschillende geheugen modules in mijn systeem zitten!
dat je een 3500+ hebt zegt afaik niks.
Als je een 400MHz kitje erbij hangt van 2x512 dan zal dat terugklokken naar 333MHz, vanwege je andere langzamere geheugen danwel dat je waarschijnlijk een winchester hebt.
Verder zal het afaik wel werken, ik heb nu ook 2x noname geheugen in dualchannel lopen van compleet verschillende merken.
Zet je er 2x 1GB in en haal je dus het oude eruit dan zal het sowieso op 400MHz lopen.

[ Voor 33% gewijzigd door bigfoot1942 op 21-11-2005 17:43 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
ik heb hier nu ook 2x512 en ik speel ook battlefield
heb zaterdag 2x1GB besteld kijken of het dan beter loopt :)
post de resultaten wel als er belangstelling is

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk gewoon wat je geheugenverbruik is en prik extra geheugen erbij, mocht het geheugenverbruik over het limiet gaan :) Simple as that.

Zie ook PMG FAQ » Hoeveel geheugen heb ik nodig?

Basic/FAQ-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.