Toon posts:

[FLASH] Movieclip rendert niet goed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb iets waar ik niet uitkom.
Kijk even op:
http://www.roadlash.nl/newsite2/navigatie2.html
http://www.roadlash.nl/newsite2/navigatie3.html

Het enige verschil is dat er bij navigatie3 een extra frame is ingevoegd.
Het roterende logo gaat dan meteen "pixelen". Ook als ik bv een scene invoeg gaat ie pixelen. Alléén als de fla uit 1 frame bestaat (als in navigatie2) blijft ie goed.

Waar zit dit probleem?
Je kunt ook even de fla bekijken: even html in .fla veranderen en downloaden.

Ik snap er even niks van.
Misschien is 't wel een simpel dingetje, maar kom er niet uit.
Please help, thanks!!!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:21
Ik zit ze beiden nu te bekijken,
het eerste wat ik dacht is dat de Anti Alliassing niet aan staat bij de 2e.
Dit klopt aangezien ik dezelfde "kwaliteit" krijg wanneer ik de kwaliteit van het flash bestand op laag zet. Kan het zijn dat je vergeten bent de kwaliteit terug te zetten op hoog bij de 2e?
Dus, open beide in een eigen browser en zet dan bij de "mooie" de kwaliteit op laag.
Nu zien ze er beide hetzelfde uit.

/edit:
Bij nader onderzoeken valt het me op dat (wanneer je de animatie beetpakt en omhoog schuift, je ziet dat de onder balk ook pixellig is. De ziet er hetzelfde uit bij de normale wanneer je deze op lage kwaliteit zet. Alleen het logo zie je niet aan. Ik ga er vanuit dat het logo in een eigen frame staat.

Met andere woorden, denk ik nog steeds dat je de kwaliteit bij het andere frame (bewegende en onderbalk) vergeten bent op hoog te zetten (of AA aan te zetten).

[ Voor 55% gewijzigd door Arunia op 21-11-2005 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope, is het zelfde afbeeldingkje (het rondraaiende logo).

Niks aangedaan verder.
Enige wat eraan gedaan is bij de 2e is 1 frame eraan toegevoegd.

Scene bestaat uit 1 frame (waarop dus de achtergrond + movieclip staat)
Voeg je aan de scene nog een frame toe (bv een preloader), dan gaat ie dus distorten, terwijl als je dat framepje weer weghaalt... dan is ie weer goed.

• Arunia
Ja, hij slaat dus na dat frame het bestand op lage kwaliteit op.
Zoals ik al zei, je kunt het namelijk vergelijken door de mooie op lage kwaliteit te zetten in de browser. Het bestand ziet er dan namelijk bij mij hetzelfde uit. Denk toch dat je het daar ergens in moet zoeken.

Voor zover ik kan zien is het een AA probleem.
Ik kan op het moment het bestand niet bewerken, anders had ik me er eens in kunnen verdiepen.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 21-11-2005 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, ik zie inderdaad dat als je 'm op low-qualitity zet dat de goede dan ook zo distort.
Maar waar zou het door komen dat ie dat inderdaad vanzelf doet als je een frame toevoegd?

Kun je ergens aangeven in flash dat ie de movieclip toch op high quality afspeelt ookal voeg je frames toe?

(ps. verder is het toch raar dat ie het wel doet met de movieclip op frame 1... en dat ie het niet doet als je een simpel frame toevoegd!)

• Arunia
Je zou eens kunnen kijken naar de instellingen voordat je het bestand op slaat.
Zelf heb ik niet ontzettend veel verstand van Flash overigens, maar het lijkt me
dat je het daarin moet zoeken.
Misschien dat na het toevoegen van een frame er instellingen gewijzigd worden.
Maar of en hoe dat precies zit, dat weet ik niet.

Verwijderd

Wanneer je bitmaps gaat roteren zet dan "Allow Smoothing" aan. Het is algemeen bekend dat Flash ruk met Bitmaps omgaat. Ik heb eerder hier eens een link gepost naar een artikel waarin dit haarfijn wordt uitgelegd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 16:25 ]

• plakkert
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

plakkert

\o/

het lijkt erop alsof je bij het exporteren voor Low Quality hebt gekozen oid

excuse me, your balls are showing

Verwijderd

Daarnaast kan je dat rondje even veel makkelijker even in Flash natekenen, heb je ook no problemo met brakke pixels ;)
Pagina: 1