Goede plaatsvervanger voor mijn overleden vidkaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Ik heb net mijn overleden ASUS V9999GE teruggebracht naar mycom (hij vertoonde artifacts). De man daar vertelde mij dat ze hem gingen testen en dat ik over een week bericht zou krijgen. Als hij niet gerepareerd zou kunnen worden dan krijg ik een plaatsvervangende kaart, hij had het toen over een x700 pro. Ik heb net even wat reviews erop nagelezen en het blijkt dat deze toch duidelijk wel van een niveau'tje lager is.
Wat voor kaart zou ik wel kunnen eisen, aangezien de ASUS V9999GE niet meer geleverd kan worden?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Outerspace

Admin General Chat
Ik zou dan voor een andere 6800GT gaan. Een x700pro is een behoorlijk stapje stukje terug.

Wauw, een sig!

Verwijderd

een 6800 gs,lijkt me dan wel een waardige vervanger,vooor je kaart.

Die is ongeveer evensnel als die 6800 gt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 15:38 ]

• Gurneyhck
Heb net even de lijst met videokaarten van mycom erop nageslagen. Het probleem is dat ik er hier één uit krijg:

ASUS EAX700PRO/TVD ATI Radeon X700 PRO 256 MB PCI Express x16 € 229,00
ASUS EN6800/TD NVIDIA GeForce 6800 256 MB PCI Express x16 € 269,00
Sapphire RADEON X700 PRO ATI Radeon X700 PRO 256 MB AGP 8X € 184,95
Sapphire RADEON X700 PRO Advantage ATI Radeon X700 PRO 256 MB PCIExpressx16 €149,95

Deze videokaarten hierboven zijn allemaal (veel) minder dan ik had.

De enige die beter zijn en die mycom verkoopt zijn deze:
ASUS EN7800GT NVIDIA GeForce 7800 GT 256 MB PCI Express x16 € 459,00
ASUS EN7800GTXTOP NVIDIA GeForce 7800 GTX 256 MB PCI Express x16 € 579,00

De laatste krijg ik natuurlijk sowieso niet :) Maar ze zullen die GT ook niet geven, je kunt wel zien dat ik in een nogal lastig parket ben beland. Maar ik weet dus niet goed welke eisen ik nu kan stellen.

Of het een AGP of PCI-Express kaart is maakt me trouwens niet uit.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Outerspace

Admin General Chat
• ASUS EN6800/TD NVIDIA GeForce 6800 256 MB PCI Express x16 € 269,00
• ASUS EN7800GT NVIDIA GeForce 7800 GT 256 MB PCI Express x16 € 459,00
Één van deze twee zou ik dan nemen. Waarschijnlijk moet je wel geld bijleggen voor de 7800GT.
En ik zou wel voor PCI-E gaan.

Wauw, een sig!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-08 21:35
Ik denk dat je niet veel keuze hebt ik weet niet wat jou oude graka heeft gekost en hoe oud die is maar je hebt kans dat je bij moet betalen op een nieuwe graka omdat ze meestal ook kijken naar de waarde van jou oude kaart

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 15:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kijk ook eens naar de waarde van je V9999Ge hier:

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/514

dan zie je dat de meerwaarde van een V9999Ge (gamers edition tenopzicht van een "gewone"
ASUS EN6800/TD NVIDIA GeForce 6800 256 MB PCI Express x16
toch is dat de GE wat duurder is.

Ik zou alleen van nvidea naar radeon gaan als je van plan bent toch van alles opniuw te instaleren.

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 21-11-2005 15:59 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Gurneyhck
Brainstorm86 schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:52:
Ik denk dat je niet veel keuze hebt ik weet niet wat jou oude graka heeft gekost en hoe oud die is maar je hebt kans dat je bij moet betalen op een nieuwe graka omdat ze meestal ook kijken naar de waarde van jou oude kaart
Ik heb mijn kaart 5 maanden geleden gekocht en toen was hij in de aanbieding voor 200€, daarom had ik hem ook gekocht. Maar ze kunnen mij toch nooit afzetten met een slechtere kaart? Als hun geen gelijke kaart of een betere kaart willen geven dan moeten hun toch maar met een andere oplossing komen lijkt me? Is daar ook geen wet voor ofzo?

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Ik wil wel effe vermelden dat het eruitziet dat je nog AGP gebruikt en geen PCIe dus.

Dus alles wat gebruik maakt van deze technologie daar ben je niks mee.

Je zegt dat dat niks uitmaakt voor je, maar hoe wil je die kaart gaan gebruiken dan?
Of heb je nog een andere computer? Dan zal je nog een extra kaart moeten kopen om je huidig computer weer bruikbaar te maken.

Het ziet er trouwens naar uit dat ze bij mycom niks meer verkopen wat equivalent is met de jouwe, het meeste waar je op kan hopen, gaat de 6800 256MB PCIe zijn denk ik zo...

In principe moeten ze de kaart opsturen naar Asus, en die zorgen dan dat je een identieke werkende kaart terugkrijgt. Dat kan wel gerust een paar maanden duren trouwens.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Gurneyhck
TetsuoShima schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:10:
Ik wil wel effe vermelden dat het eruitziet dat je nog AGP gebruikt en geen PCIe dus.

Dus alles wat gebruik maakt van deze technologie daar ben je niks mee.

Je zegt dat dat niks uitmaakt voor je, maar hoe wil je die kaart gaan gebruiken dan?
Of heb je nog een andere computer? Dan zal je nog een extra kaart moeten kopen om je huidig computer weer bruikbaar te maken.

Het ziet er trouwens naar uit dat ze bij mycom niks meer verkopen wat equivalent is met de jouwe, het meeste waar je op kan hopen, gaat de 6800 256MB PCIe zijn denk ik zo...

In principe moeten ze de kaart opsturen naar Asus, en die zorgen dan dat je een identieke werkende kaart terugkrijgt. Dat kan wel gerust een paar maanden duren trouwens.
Ik heb mijn huidige computer al werkende met een geforce4 die ik nog had liggen. En ik ben eventueel bereid een nieuw mobo te kopen met pci-e.
Maar ik ben dus volgens jou niet in staat eisen te stellen, ik kan alleen maar hopen dat het iets goeds is wat ze me bieden?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 15:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gurneyhck schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:15:
[...]

Ik heb mijn huidige computer al werkende met een geforce4 die ik nog had liggen. En ik ben eventueel bereid een nieuw mobo te kopen met pci-e.
Maar ik ben dus volgens jou niet in staat eisen te stellen, ik kan alleen maar hopen dat het iets goeds is wat ze me bieden?
Uiteraard kun je eisen stellen, maar als ze niks anders hebben liggen kun je eisen tot je een pond weegt, het zal lang duren, en dan is je vervangende video kaart niks meer waard. En wil je uiteindelijk je v9999ge terug of maakt dat niet zoveel uit?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Gurneyhck
leuk_he schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:20:
[...]

Uiteraard kun je eisen stellen, maar als ze niks anders hebben liggen kun je eisen tot je een pond weegt, het zal lang duren, en dan is je vervangende video kaart niks meer waard. En wil je uiteindelijk je v9999ge terug of maakt dat niet zoveel uit?
Dat maakt me niet zoveel uit, maar ik wil niet met een x700'tje worden afgescheept. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik wil een minstens gelijke kaart, wat me niet meer dan logisch lijkt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, als je niet akkoord wilt gaan met een kaart van een vergelijkbare prijs, kun je altijd nog je geld terugvragen en iets duurders kopen (of bij hun iets kopen en iets bijleggen natuurlijk ;) ).
Met een beetje pech voor je wordt goedkoop zo duurkoop - jammer maar helaas. Ik denk persoonlijk dat Mycom best wel in zijn recht staat als ze je een kaart van een vergelijkbare prijs aanbieden. Helaas voor jou liggen de prijzen van vergelijkbare kaarten momenteel hoger als jij betaalde - denk dus dat je gewoon een beetje pech hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gurneyhck
The_Eagle schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:27:
Tsja, als je niet akkoord wilt gaan met een kaart van een vergelijkbare prijs, kun je altijd nog je geld terugvragen en iets duurders kopen (of bij hun iets kopen en iets bijleggen natuurlijk ;) ).
Met een beetje pech voor je wordt goedkoop zo duurkoop - jammer maar helaas. Ik denk persoonlijk dat Mycom best wel in zijn recht staat als ze je een kaart van een vergelijkbare prijs aanbieden. Helaas voor jou liggen de prijzen van vergelijkbare kaarten momenteel hoger als jij betaalde - denk dus dat je gewoon een beetje pech hebt.
Maar zou ik wel gewoon het volledige bedrag van 200 euro terugkunnen vragen dan?

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 12:15

M_V

Als je niet akkoord gaat met hun vervangende product kan je je geld terugkrijgen (koop ontbinden). Dus je moet de keuze maken: of 200 euro terug, of een nieuwe kaart uitkiezen die zijn aanbieden.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij moet men als de kaart nog niet ouder is dan een half jaar de kaart vervangen voor een gelijk waardige kaart of één die beter is, maar minder niet. Ik persoonlijk zou er in iedergeval niet mee accoord gaan. Ze hebben gewoon een garantie verplichting. Laat ze anders maar contact met Asus opnemen, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat Asus deze kaart niet meer kan leveren, aangezien Asus toch ook een aantal jaar fabrieksgarantie geeft, jouw leverancier (in dit geval Mycom) is het eerste jaar alleen verantwoordelijk voor de garantie afhandeling) of laat ze bij andere filialen informeren of die ze nog hebben liggen. Ik zou in ieder geval niet accoord gaan met een mindere kaart, je kaart is 5 maand oud zo goed als nieuw dus.

Wat hier boven wordt gezegd is misschien ook een optie en laat je niet afschepen met opmerken als dagwaarde, want dat is met een kaart van 5 maand die €200 heeft gekost niet echt aan de orde lijkt mij.

Laat in iedergeval even weten hoe het is afgelopen...

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 21-11-2005 16:36 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Gurneyhck schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:15:
[...]
Je kan wel proberen de beste deal eruit te slepen, maar je kan niet verwachten dat ze je een 7800GT gaan aanbieden.

Ik heb gekeken op de site van mycom en ze hebben daar echt niks tussen een 6600gt en een 7800gt buiten die 6800. Je kan ook niet verwachten dat ze speciaal een nieuw model introduceren, het is een pc-keten, die op dat vlak doen die zowat waar ze zin in hebben.

Die x700pro is wel absoluut niet vergelijkbaar, die moet je echt niet aannemen. Dan kan je nog beter voor een 6600gt gaan, die is duidelijk sneller. Ongeveer gelijk maar ietsje duurder is die 6800 en daarom zou ik proberen die eruit te slepen als ik jou was. Als je zegt dat je dan bij hun ook een ander moederbord koopt, dan zit het er in dat ze akkoord gaan.

Het enige wat je echt kan eisen, is dat je een zelfde type terugkrijgt via de standaard Asus garantie. Maar dat duurt echt een paar maanden als je pech hebt (heb het ooit aan de hand gehad met een moederbord, duurde 2.5 maanden).

Anders kan je proberen geld bij te leggen voor een 7800gt, dat is ook een mogelijkheid, maar dan moet je waarschijnlijk nog meer dan 270 euro bijleggen, plus een moederbord aan iets van een 100 euro, dat is al een aardig bedrag.

De 7800gt is minstens iets van een 50% sneller dan de 6800, moet je voor jezelf uitmaken of dat de moeite is om 270 euro extra te betalen. Die 6800 moet je er echt wel uit kunnen slepen, maar die gaat wel trager zijn dat wat je gewend was, maar dat wist je zelf ook al wel denk ik...

Geld terug, kan misschien ook, maar ik zou er niet al te hard op hopen, alleszins krijg je geen 200 meer terug, hoogstens nog 150.

[ Voor 4% gewijzigd door TetsuoShima op 21-11-2005 16:33 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Gurneyhck
Als ik het zo hoor van jullie, dan ga ik maar proberen de koop te ontbinden en mijn 200€ terug eisen. En dan koop ik ergens anders wel een andere videokaart. Ik denk dat ik dan even wacht tot de 7800serie nog wat in prijs is gezakt en dan haal ik die wel. Doe het voorlopig nog maar met mijn geforce4 ti4400 dan.
Nou hopen dat ze akkoord gaan.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Gurneyhck schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:34:
Als ik het zo hoor van jullie, dan ga ik maar proberen de koop te ontbinden en mijn 200€ terug eisen. En dan koop ik ergens anders wel een andere videokaart. Ik denk dat ik dan even wacht tot de 7800serie nog wat in prijs is gezakt en dan haal ik die wel. Doe het voorlopig nog maar met mijn geforce4 ti4400 dan.
Nou hopen dat ze akkoord gaan.
zou ik ook doen, een 6800 is toch even wat minder (minder snel geheugen, niet unlockbaar (zijn PCI-E versies niet) en omdat het PCI-E is moet je nog een nieuw mobo ook) dan kan je beter je 200 euro terug cashen en een X800XT kopen voor minder dan 300 euro

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Welke videokaart moet ik kopen

Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen.Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een videokaart gaat kopen, deze dingen kun je heel goed zelf uitzoeken. Met de search van www.tweakers.net vind je bergen vol reviews van videokaarten. Als je dat eerst doet hoef je waarschijnlijk niet eens topic erover te openen.

[...]

In principe gaan alle "welke videokaart moet ik kopen?"-topics op slot. Het heet hier Gathering of Tweakers en van een tweaker mag toch wel verwacht worden dat hij zelf een videokaart kan uitzoeken.
Bij deze dus. Wat je hier vraagt kun je met enige inzet zelf uitzoeken. Zie voor meer tips de volledige tekst van V&B FAQ - Welke videokaart moet ik kopen?

Overigens is dit een standaard-slotje, wegens het grote aantal vergelijkbare vragen die niet voldoen aan het beleid. Graag begrip hiervoo - een beter GoT begint bij jezelf :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.