[Joystick] 2 joysticks gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-02 13:52

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Topicstarter
Ik moet voor een projectje een pc samenstellen waar kinderen spelletjes op kunnen spelen in het ziekenhuis. Nu wil ik ook een joystick maar omdat er zowel links als rechtshandige kinderen zijn moeten er 2 komen.

Nu is mijn vraag: Gaan de spelletjes dat leuk vinden en gaat dit wel werken?

Het moet niet zijn dat de kinderen elke keer het spelletje moeten instellen als ze willen spelen.

De volgende spelletjes wil ik gaan gebruiken:
- NFSU2;
- Airfix Dogfighters;
- Fifa 2006;
- Worm WP;
en bomberman95.
De 1e 3 zijn wel goed te spelen met joystick lijkt mij maar ik weet niet hoe het spel gaat reageren als ik een 2e joystick wil gaan gebruiken.

Zijn er mensen met ervaring op dit gebied?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zijn er geen joysticks op de markt die symmetrisch zijn? Of iig geschikt voor zowel links als rechtshandig gebruik? Lijkt mij een veel makkelijkere oplossing en ik zag dit niet terug in je verhaal.

Verder vraag ik me af of je NFS:U2 en fifa lekker kan spelen met een joystick :? Joysticks lijken me meer gemaakt voor vlieggames dan voor racegames ofzo. Bij nfs zou ik liever een tobo of stuur gebruiken en bij fifa een gamepad.

Een gamepad is misschien daarom ook nog wel een interessante optie. Die zijn voor links en rechtshandige volgens mij nooit verschillend en geschikt voor veel games.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Misschien een arcade stick? Dat zijn simpele (symetrische) joysticks met enkele knoppen. Zoieso is dit natuurlijk een stuk makkelijker voor kinderen ,omdat gashendels enz een volwassene al een tijd kosten om uit te zoeken hoe het werkt ;) Naar mijn weten zijn er zelfs dubbele versies zodat je in enkele spellen zelfs met zijn 2en kunt spelen. Bovendien lijken die "ramknoppen" mij net even wat verstandiger met kinderen als een joystick die eigenlijk bedoelt is voor oudere spelers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 17:06 ]