Toon posts:

Zeer veel lawaai uit Asus T2-PH1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er toevallig meer mensen op dit forum die deze barebone van Asus kennen?
Ik heb deze namelijk aangeschaft voor mijn schoonouders, echter nadat ik deze in elkaar had gezet en voor het eerst inschakelde schrok ik me rot van het lawaai!

Dit is echt niet te doen, ik schat dat deze kast echt zo'n 50 a 60 db produceert, dit lijkt me toch niet normaal? 8)7 8)7
In de specs word een idle stand van 29db genoemd, maar zelfs als je de kast gebruikt als cd-speler met de instant-music functie maakt deze veel en veel meer herrie.
Dit lawaai komt hoofdzakelijk uit de voeding, ik ga er dan ook vanuit dat de fan niet in orde is?

Heeft iemand deze al eens vervangen?
Ik heb de voeding al even uit elkaar gedraaid om te kijken hoe en wat, en dit is prima te doen.

Iemand ervaringen/tips welke fan te kopen voor in deze voeding?

Ik heb namelijk niet echt zin de hele barebone op te moeten sturen enzo, ben ik het hele ding waarschijnlijk weken kwijt voor 1 fan.. ook niet echt nodig.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Dan is waarschijnlijk de fan een beetje stuk aan het gaan ja. Zoveel herrie maakt hij niet in mijn herinnering.

Vervanging: koop een fatsoenlijk merk die een fan heeft die evenveel of meer lucht verplaatst dan de oude en stiller is. Papst heeft vast een passende fan. Duur, maar goed!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ok, dan zal ik de fan gewoon gaan vervangen.

Papst heeft ze echter niet zag ik.
Het is namelijk gewoon een 80mm fan, maar hij is dunner als normaal.
De fans van papst zijn allemaal 25mm en ik moet er een van 15 mm hebben.

Nu zag ik die zalman vga cooler, dit was de enige die ik kon vinden van 80x80x15 dus ik ga deze maar proberen denk ik.

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:58
Die fan die er in zit, heeft een ingebouwde temp meter, en als je de pc aanzet, blaast hij enkele seconden volle toeren, waarna hij terugzakt naar minstens de helft, en dat zo blijft. Richting oververhitting gaat hij dan weer ff harder blazen, maar dit komt nauwelijks voor, hij hoort echt stil te zijn.

Maar die van je grootouders blijft dus na het opstarten hangen op volle toeren, dus daar zit inderdaad het probleem. Weet niet precies of de tempsensor in de fan zit of ergens anders, of dat het toch iets anders werkt, maar daar zit het probleem dus wel.

Carpe Noctem

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:06
je moet even in het bios kijken of Q-Fan aan staat..
Als je fan aanloopt en je wilt hem vervangen moet je een zalman OP1 kopen voor VGA kaarten, die zijn 15mm

Er staat nu zo'n barebone naast me en hij is vrij stil..

[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 24-11-2005 19:38 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa