[2003] LTO driver wil niet werken of toch scsi adapter?*

Pagina: 1
Acties:

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 13:47
Ik zit met het volgende heb op stage hier een nieuw servertje en LTO drive voor de back-ups op te draaien het gaat om een dell powervault 745n de Lto drive is een dell powervault 110t (Een IBM ULTRIUM III in een dell jasje)

Nu blijft de eventviewer maar errors geven alle verschillende drivers geprobeerd de bekabeling gecontroleerd en ook de aansluiting op de scsi poort een keer omgewisseld maar ik blijf met de volgende melding zitten:

The driver detected a controller error on \Device\Scsi\adpu160m2
Event id: 11

Nu is mijn vraag weet iemand waar dit probleem aan kan liggen ik kan me niet voorstellen dat er iets mis is met de scsi adapter want die zal toch wel goed getest zijn bij dell.

alvast bedankt

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40
De error klinkt mij heel bekend in de oren; oplossing bij mij was een andere (overigens belachelijk goedkope) HP Compaq U320 controller.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Brainstorm86
Ik ga er ff een andere lto drive aan hangen kijken of hij dan wel werkt zo niet ligt het aan de controller en dan maar eens ff met dell bellen waarom ze een gare controller in een nieuwe server stoppen. Als hij wel werkt dan ben ik nog niet veel verder :P want de LTO drive werkt wel op een andere server dus dan moet het toch een combinatie van zijn

Verwijderd

interpunctie en spelling please...

Ik zou er niet blindelings vanuit gaan dat iets wat nieuw uit de fabriek komt ook per definitie goed werkt. Natuurlijk is de kans 99% dat het wel goed werkt, maar ga er nooit vast vanuit, anders zoek je naar een oplossing die misschien wel onder je neus ligt...

Wij hebben hier in een nieuw ingericht serverpark toch een keer of 5 IBM over de vloer gehad om diverse kleine én grotere probleempjes op te lossen... (en dat in de eerste paar maanden!)

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 09:59 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

StevenK schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:10:
De error klinkt mij heel bekend in de oren; oplossing bij mij was een andere (overigens belachelijk goedkope) HP Compaq U320 controller.
Same here, overigens met een HP Server en HP Ultrium 2 tape drive. Ondanks dat de drive volgens specs zou moeten werken met de onboard controller werkte dit niet. Uiteindelijk scsi-controller vervangen door een HP U320 en het probleem was opgelost...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Move PNS > WOS

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel nog even welke Windows versie je draait zodat ik dat in je topic titel kan zetten :)

• Brainstorm86
Win2k3 had gister vrijdag vrij voor hcc dus niet meer hier gekeken

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet ik dat OS nog even in de titel per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1