[zakelijke instant messaging] Messenger en Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Goedenmiddag,

Ik zoek een oplossing voor het volgende. Op de zaak is 1 server waar medewerkers op inloggen via Remote Desktop.
Nu had ik een perfecte oplossing gevonden voor instant messaging in de vorm van PopMessenger. Ware het niet dat PopMessenger één IP adres per sessie nodig heeft. De oplossing die ik bedacht is dus om meer IP adressen toe te kennen aan de server. Maar dit is toch niet helemaal de gewenste oplossing. Het leidt mede tot het verkeerd aankomen van berichten.

Heeft er iemand een alternatief stukje software die aan de volgende eisen voldoet:
- Klein / Licht
- Remote Desktop ondersteunend, dus meer op één ip adres
- Goedkoop / Gratis

Of weet iemand hoe ik PopMessenger aan de gang krijg via Remote Desktop.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Admin General Chat
Hmm. Kan je niet Netmeeting gebruiken :?
Is niet zo zwaar, heeft remote desktop en was destijds gratis (nu volgens mij nog).

Wauw, een sig!

• RedCellNL
Outerspace schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:47:
Hmm. Kan je niet Netmeeting gebruiken :?
Is niet zo zwaar, heeft remote desktop en was destijds gratis (nu volgens mij nog).
Nou het hoeft niet een remote desktop functie hebben maar het moet meerdere keren op de server opgestart kunnen worden.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Wat dacht je van Windows Messenger ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

• RedCellNL
DaRealRenzel schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:54:
Wat dacht je van Windows Messenger ?
Dan gaan mensen prive msn-en. Dat is geen optie.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
RedCellNL schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:16:
[...]

Dan gaan mensen prive msn-en. Dat is geen optie.
Niet als je de instant messaging optie van Microsoft Exchange server gebruikt...
Hier werken ongeveer 7000 mensen daarmee en extern msn-en is onmogelijk.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wil je per sé je eigen protocol gebruiken? Zo ja, zal je altijd met hetzelfde probleem blijven zitten, ongeacht de client die je gebruikt.

Zo niet, dan kan je een protocol naar keuze gebruiken i.c.m. Miranda IM. Van Miranda kan je zo veel processen starten (=messengers op hetzelfde IP gebruiken) als je wil. ICQ biedt deze functionaliteit ook d.m.v. een plugin.

Bloed, zweet & koffie

• RedCellNL
Bart_NL schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:19:
[...]

Niet als je de instant messaging optie van Microsoft Exchange server gebruikt...
Hier werken ongeveer 7000 mensen daarmee en extern msn-en is onmogelijk.
Klopt, maar dat is niet klein/ligt.

• RedCellNL
Vilenin schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:21:
Wil je per sé je eigen protocol gebruiken? Zo ja, zal je altijd met hetzelfde probleem blijven zitten, ongeacht de client die je gebruikt.

Zo niet, dan kan je een protocol naar keuze gebruiken i.c.m. Miranda IM. Van Miranda kan je zo veel processen starten (=messengers op hetzelfde IP gebruiken) als je wil. ICQ biedt deze functionaliteit ook d.m.v. een plugin.
Het voordeel van popmessenger is dat het het broadcast adres gebruikt om te communiceren. Dus geen server/client gedoe. En dus ook geen externe server. Miranda bevat ook ICQ etc. dan gaan mensen als snel prive dingen doen wat we niet willen. Dus deze valt ook al af.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
RedCellNL schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:28:
[...]

Klopt, maar dat is niet klein/ligt.
Klein/ligt? explain? gebruikt hier 6Mb aan geheugen, op een terminal server moet dat dus goed te doen zijn lijkt mij..

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

RedCellNL schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:30:
Het voordeel van popmessenger is dat het het broadcast adres gebruikt om te communiceren.
Je wilt dus mensen herkennen aan hun IP maar liever niet iedereen een apart IP geven? Succes ermee dan.
Dus geen server/client gedoe. En dus ook geen externe server.
Er zijn zat protocollen die daaraan voldoen.
Miranda bevat ook ICQ etc. dan gaan mensen als snel prive dingen doen wat we niet willen. Dus deze valt ook al af.
Niet als je de betreffende plugins niet installeert en de plugin-directory read-only maakt ;)

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1