[javascript] Werking varieert met doctype-aanduiding?

Pagina: 1
Acties:

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Ik ben in Java een web-based applicatie aan het maken, met behulp van het Tapestry-framework. In deze applicatie zijn er menuutjes, die heel leuk en vloeiend uitklappen zodra je je muis erop zet. (Afkekeken van http://www.megadeth.com )

Het probleem is dat Tapestry bovenaan iedere pagina de volgende string plakt:
code:
1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Hierdoor klappen de menuutjes niet langer vloeiend naar beneden, maar staan ze er gewoon in 1x. Ook als je die voorbeeld-website opslaat en die string ervoor plakt werken de menuutjes niet langer correct.

In IE werkt alles wel in alle gevallen, alleen in Firefox heb ik dit probleem.

Kunnen jullie mij uitleggen waarom dat regeltje code dat naar w3c wijst de werking van het javascript beinvloed?

Siditamentis astuentis pactum.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Afgekeken, alszijnde dezelfde code gebruikt? Of heb je ergens ook een online voorbeeld :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:28:
Afgekeken, alszijnde dezelfde code gebruikt? Of heb je ergens ook een online voorbeeld :)
Ik heb dezelfde code gebruikt. Dus met hun pagina op te slaan en aan te passen zou je 't kunnen naspelen. Ik heb zelf helaas geen website up&running die van buiten toegankelijk is.

Siditamentis astuentis pactum.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:31

crisp

Devver

Pixelated

Firefox in standards compliant mode is inderdaad wat stricter dan bijvoorbeeld IE. Iets als het ontbreken van een unit-aanduiding bij het aanpassen van een style kan er dan al voor zorgen dat iets niet werkt.

Ik denk dat het probleem hier dus zit (zonder verder iets getest te hebben):
JavaScript:
1
2
3
ypSlideOutMenu.prototype.moveTo = function(p) { 
this.style[this.orientation == "h" ? "left" : "top"] = p
}

[ Voor 34% gewijzigd door crisp op 21-11-2005 16:34 ]

Intentionally left blank