Toon posts:

xfx 7800gt presteert slecht >> iets mis ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over mn xfx 7800 gt extreme ( gekocht bij alternate)

setup:
asus a8n sli
amd athlon 64 3500+ venice
kingston valueram 2x 512 dual channel
xfx 7800gt extreme
hitachi deskstar 250 gb
ocz modstream 450w

Met deze setup haal ik maar 5200 punten in 3dmark 05, met de defualt 3dmark test settings.
Ook heb ik problemen met games zoals Gt legends op full terwijl ik mensen ken met een x800xl die et al op full kunnen runnen!
.
Nu komt het mooie, een vriend van mij heeft BIJNA dezelfde pc als mij, behalve de voeding, de hdd
(coolermaster realpower 450w and samsun spinpoint 200gb)

Hij heeft ook een 7800gt maar dan van ASUS

Zijn 7800 gt staat geclockt op 445/1050 en de mijne standaard uit de xfx fabriek komt op 450/1050

Zijn 3dmark05 score is 7100

Hoe kan het dat zijn ASUS 7800gt op lagere clocks een VEEL hogere score haalt ? is mijn xfx gewoon een miskoop ?

tot nu toe ben ik erg teleurgesteld in mijn XFX 7800 GT extreme.

is er iets mis met mijn kaart ? want 5200 3dmark05 punten is ONACCEPTABEL voor zo'n dure kaart

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Gebruik je dezelfde drivers?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:30

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

AGP chipset drivers geinstalleerd enzo?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Met je kaart is niets mis, tenzij hij af te toe freezed en daarna weer verder loopt. Probeer idd gewoon wat drivers en misschien wat in je Bios tweaken/spelen van je pc.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 18:10
Orion84 schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:32:
grapje zeker? :X

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

LOL^^
Denk dat hij de chipsetdrivers bedoelt:P Zal iig iets met de drivers zijn!

Hang loose, KiteSurfing for life!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Orion84 schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:32:
mobo chipset drivers, AGP lijkt me niet zo een strak plan met een pci-E kaartje ;)

eventueel dat in de drivers iets ingeschakelt staat, MSAA of een te hoge AA of AF

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, ok, AGP is idd niet zo heel erg nuttig :X

Maar ik neem aan dat PCI-E ook een vergelijkbare driver nodig heeft voor de chipset ofzo? Bij AGP kaarten was dat namelijk iets wat veel mensen vergeten, dus vandaar mijn vraag.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Toolzman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2024

Toolzman

Wunderbar!

Had je voor deze kaart een andere kaart in je pc zitten? Als dit zo is dan ff driver cleaner pro draaien of windows opnieuw installeren. En chipset/videokaart drivers up to date houden.

Verwijderd

Topicstarter
nee, deze pc is van scratch gebouwd een weekje terug, ik heb de nieuwste mobo drivers en vid kaart drivers... mss een flash naar een nieuwere bios ? ik heb nog de std bios.

nog dingen die ik kan aanpassen ?

Verwijderd

Als je een oplossing van je probleem vindt... Deel ze dan ook, want ik heb vergelijkbaar probleem maar met mijn point of view 7800 512 sli setupje... |:(
Ik denk dat het de drivers zijn die niet op elkaar afgestemd zijn of zo (chipset en video)
Vraag eens aan je vriend welke chipset en video kaart drivers hij bezit.

Verwijderd

Das inderdaad erg weinig. Ik haal 7800 op een gewone xfx gt die loopt op 450 1095. Wel cpu x2 3800 overklokt naar 2400 mhz maar zou niet zoveel mogen schelen. Gebruik de laatste drivers maar met eerdere drivers ong. zelfde resultaat. Misschien is er bij installatie van drivers iets mis gegaan of draai je met aa en andere heftige instellingen de tests? Hardware zou genoeg moeten zijn.
Probeer eens een compleet nieuwe installatie van windows. Wel zoveel mogelijk achtergrondprocessen uitschakelen als je test. Al eens gedacht aan spyware?

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 08:06

JanW23

Mine mine mine mine

Ga eens onder uitvoeren naar Dxdiag en zet onder het tabblad geluid je Hardwareversnelling eens uit en probeer het dan nog es. (al weet ik niet zeker of dat in 3dmark iets uithaald. Maar het valt te proberen)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Er is zeker iets mis ja...

Download DriverGuide Toolkit, en zoek voor alles even nieuwe drivers :)

Verwijderd

Topicstarter
FIXED !!

bios update gedaan, alles als een zonnetje nu !! 7500 3dmarks :D

happy chappy now :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 12:16 ]

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

JanW23 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:37:
Ga eens onder uitvoeren naar Dxdiag en zet onder het tabblad geluid je Hardwareversnelling eens uit en probeer het dan nog es. (al weet ik niet zeker of dat in 3dmark iets uithaald. Maar het valt te proberen)
In de tests van 3dmark zit helemaal geen geluid, dus dat lijkt me niet echt een oplossing ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 02:01:
Als je een oplossing van je probleem vindt... Deel ze dan ook, want ik heb vergelijkbaar probleem maar met mijn point of view 7800 512 sli setupje... |:(
Ik denk dat het de drivers zijn die niet op elkaar afgestemd zijn of zo (chipset en video)
Vraag eens aan je vriend welke chipset en video kaart drivers hij bezit.
als je ook een a8n sli hebt zou ik dus ook je bios updaten, er waren op andere forums ook mensen met hetzelfde probleem als mij, deden ook bios update en alles goed !

Verwijderd

Topicstarter
dubbelpost

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 12:15 ]

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 13:50

krouwen

Hardware Enthusiast

Zo, ik wist niet dat een bios update zo belangrijk kon zijn. Is het verstandig om bij een nieuwe pc gelijk zoiets te doen?

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je problemen ervaart dan is het de overweging waard en sowieso kan je even in de changelogs kijken van de nieuwere biossen of er iets gewijzigd is wat betrekking heeft op jou setup.

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 14:47
Ik heb hetzelfde probleem

dus ik ga ook maar flashen...
Pagina: 1