Voeding Epox Barbone stinkt

Pagina: 1
Acties:

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 16:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Topicstarter
Toch maar even hier de vraag stellen, van af gisteren ruikt de voeding naar een sterke scherpe kunststof lucht. > beetje gesmolten plastic.

Systeem
Epox Barbone Mini EX5 300s
2x 512 mb
120 gig maxtor 7200 HD
AIW 9800s 128 mb
Temp systeem 39 gr
Temp CPU 43 gr

Wat heb ik al gedaan:
Hierop gezocht op GOT, maar in de meeste gevallen is het een stof probleem. Daar kom ik niet verder mee

Systeem helemaal nagelopen, is 98% stof vrij (dat doe ik regelmatig) alles ontmanteld, en nagekeken, niets te vinden. Voeding er uitgehaald en nagekeken > geen rare gesmolten dingen te zien.
PC met alleen de voeding laten draaien.
En nu ook weer alles compleet. En deze lucht blijft.

Dus mijn vraag is wat is nu het verstandigste. Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Epox wat een nieuwe voeding kost. Maar is dit wel nodig. Het systeem werkt perfect, raakt niet overkookt of zo iets. Maar het zit me toch niet lekker. Ik loop er nu niet snel bij weg. Wat kan het nu zijn?

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Go2MvR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-03-2021
Weet je zeker dat het de voeding is die stinkt en niet iets van het mobo oid? Wat ik bedoel te zeggen is of dat die lucht niet van het mobo afgezogen wordt door de voeding heen en dat het dan net lijkt of die lucht uit de voeding komt.

van-rijnsbergen.nl | LinkedIn

• Montana

Montana

Topicstarter
BeerMaster schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:26:
Weet je zeker dat het de voeding is die stinkt en niet iets van het mobo oid? Wat ik bedoel te zeggen is of dat die lucht niet van het mobo afgezogen wordt door de voeding heen en dat het dan net lijkt of die lucht uit de voeding komt.
Ik heb nu al een poostje de kast open en het stikt alleen uit de voeding

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen geplofte condensatoren? (op het moederbord of in de voeding)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 16:37
In een systeem van mij was een condensator ontploft/weggesmolten van het moederbord. Dat kun je een week naderhand nog ruiken :P

Maar dit begon eerst met een beetje stank en toen kwam er na een paar minuten een gigantisch rookwolk uit de voeding (Die zuigt alles van binnen alle lucht weer in)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Montana

Montana

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:31:
Geen geplofte condensatoren? (op het moederbord of in de voeding)
nee, zover ik het kan beoordelen.

Kan een ventilator ook stinken?

Ik heb nu de hele voeding weer los gehaald, echter bij een barbone is dit nogal klein
dus niet echt toegankelijk maar ik zie niets maar nu het afgekoeld is ruik ik ook niets meer

Pagina: 1