[FreeBSD 6.0 & Mplayer 1.0-pre7] subfont.tff niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

RagaBaSH

Huttenbouwer

Topicstarter
Ik heb het afgelopen weekend gebruikt om eens eens FreeBSD 6.0 op mijn laptop te proberen.
Ik heb eigenlijk alles binnen 2 dagen aan de praat gekregen, nu draait er op:
FreeBSD 6.0-RELEASE
X.org 6.8.x X11R6 server.
XFCE4.2.2 wm

mplayer 1.0-pre7 compilen ging zonder problemen, maar als ik nu gmplayer op wil starten geeft hij in een pop-up aan "missing file ~/.mplayer/subfont.tff"
Dus ik kijken of ik alle juiste fontpacks wel heb geinstalleerd.
En tijdens de install van X heeft ie meteen de truetype fonts meegenomen uit de ports (/usr/ports/x11-fonts/xorg-fonts-truetype uit m´n hoofd).
en na een updatedb + locate kon ik nog niets vinden.
na wat googlen kwam ik er achter dat het vaker voorkwam (met name op debian en ubuntu, waar consquent werd aangeraden om de truetype fonts te installeren). Andere oplossing was een bepaalde tff linken naar de gevraagde locatie. maar ik weet zo 1-2-3 niet welk font (ik geloof dat ariel vaker genoemd werd in de links die uit google kwamen)

Normaal gesproken boeit een subfont mij niet zoveel, maar aangezien ik ook geen filmpjes kan afspelen zonder die subfont (iig niet met gmplayer) heb ik hem echt nodig.

Weet iemand een oplossing? of heeft iemand misschien de subfont.tff voor mij ter download. alvast bedankt.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik had dit ook met mijn Ubuntu, ik heb toen gewoon een willekeurig font hernoemd naar 'subfont.tff' en dat in de map ~/.mplayer/ geplaatst. Opgelost. :)

[ Voor 8% gewijzigd door OkkE op 21-11-2005 14:47 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:13
Link gewoon een willekeurig TTF font die je leuk vindt (Vera.ttf, Arial of Verdana bijvoorbeeld) naar die subfont.ttf. Die symlink bepaalt gewoon welk font er standaard voor een subtitles gebruikt wordt.

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

RagaBaSH

Huttenbouwer

Topicstarter
lijkt me simpel genoeg, bedankt!
straks na mijn werk maar eens proberen.

* RagaBaSH voelt zich nu wel een "beetje" lame....

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.