Voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

• gyarnoc
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-02 12:53
Gegroet,

Ik post het hier, omdat ik zelf denk dat het aan de voeding ligt...

Gisteravond wilde ik mijn PC opstarten, maar hij deed helemaal niks.. Power ON lampje brandde, en HDD Lampje brande ook constant. Als ik op de Power knop druk, gingen ineens mijn HD's aan, maar er gebeurd verder niks.. Geen beeld, niet eens een beep... Ik heb een P4P800 moederboord van ASUS.

Ik heb gekeken op het internet en in de FAQs van tweakers.net, en heb alle HDs, CD-ROMs etc erafgehaald, en hem weer aangezet. Maar weer hetzelfde resultaat, alleen brandt nu het HD lampje op de voorkant niet (wat natuurlijk klopt...)

Dus als ik mijn PC opstart:
- Draaien alle FANS
- Standby lampje brand op het Mobo
- HDs draaien in eerste instantie niet, pas als ik weer op de aan/uit knop druk.
- CDROMs en dergelijke gaan gewoon open, dus daar staat wel stroom op...

Ik heb ook nog geprobeerd om de CMOS te wissen, zoals in de handleiding staat, maar zonder resultaat.

Omdat ik ook alle HDs en dergelijke eraf heb gehaald, en daarna nog steeds geen piepje hoorde, weet ik dus nu niet zeker of het aan het moederboord ligt, of dat de voeding kapot is..

Iemand een idee? :9

Groeten,

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:56

Emiel1984

Made in NL

gyarnoc schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:02:
......

Omdat ik ook alle HDs en dergelijke eraf heb gehaald, en daarna nog steeds geen piepje hoorde, weet ik dus nu niet zeker of het aan het moederboord ligt, of dat de voeding kapot is..
Kan het ook niet je videokaart zijn ? Of had je dat al geprobeert ?

[LTS][MTS][HTS]

• gyarnoc
Het lukt me niet om de externe power kabel van de graphische kaart eraf te halen :( (ATI Radeon 9800 PRO) en hij moet er af, het lijkt me niet verstandig om hem op te starten als er ALLEEN een power kabel op zit.. of wel .. ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gyarnoc schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:31:
Het lukt me niet om de externe power kabel van de graphische kaart eraf te halen :( (ATI Radeon 9800 PRO) en hij moet er af, het lijkt me niet verstandig om hem op te starten als er ALLEEN een power kabel op zit.. of wel .. ?
Aan te raden is van niet. Waarschijnlijk klikt dat stukje plastic er gewoon van los als je dit even omhoog wipt en dan kun je je videokaart er zo vanaf halen.

• gyarnoc
Okay, heb hem los, me PC is dus nu helemaal clean, alleen nog geheugen erop. Maar weer geen piepje.. Ik kan niet geloven dat me Mobo kapot is... dus voor zover ik redeneer (omdat mijn HD's niet meteen aangingen) is mijn voeding naar de knoppe ?

Of heeft iemand nog een ideetje .. ? Dat testen van de ATX voeding, met dat groene draadje, dat is tog alleen maar als de voeding helemaaaal niks doet of wel ?

Gegroet!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 19:46

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Wel fans, geen beep? Dan kan het ook nog je processor of je moederbord zijn.

specs

• Aschker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-12-2025
ik heb dit probleem met hetzelfde probleem gehad met dat moederbord. Was mijn CPU defect. (of iig de socket :( )Met ander moederbord was het pas opgelost... Mijn neon ging toen nog wel aan, mijn fans gingen draaien, alles deed t..behalve de HDD's, die draaiden niet. Graka zonder stroom piepte die ook dat ie geen graka registreerde, dus lijkt me dat je socket defect is. Misschien onlangs koelpasta verandert of andere koeler gemonteerd?

• gyarnoc
Juist.. maar ik weet geen manier meer om erachter te komen wat het is... :(

Lekker dan.. dan moet ie maar terug naar de winkel..

• gyarnoc
Aschker schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:51:
ik heb dit probleem met hetzelfde probleem gehad met dat moederbord. Was mijn CPU defect. (of iig de socket :( )Met ander moederbord was het pas opgelost... Mijn neon ging toen nog wel aan, mijn fans gingen draaien, alles deed t..behalve de HDD's, die draaiden niet. Graka zonder stroom piepte die ook dat ie geen graka registreerde, dus lijkt me dat je socket defect is. Misschien onlangs koelpasta verandert of andere koeler gemonteerd?
Ik heb niks veranderd.. Zeer vreemd.. dat wordt terug naar de winkel dan denk ik... Thanks voor de info,

Gegroet!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

heb je geen andere voeding die je even kan proberen?
had recentelijk met een P4C800-e deluxe dat alles ging draaien voor ongeveer een halve seconde, en dat dan de boel weer uit ging.. dus ook geen piep of wat, maar power-off voordat er ook maar wat te testen viel.. uiteindelijk bleek de voeding brak en heb ik het probleem relatief cheap kunnen oplossen.

• gyarnoc
Sequence schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:01:
heb je geen andere voeding die je even kan proberen?
had recentelijk met een P4C800-e deluxe dat alles ging draaien voor ongeveer een halve seconde, en dat dan de boel weer uit ging.. dus ook geen piep of wat, maar power-off voordat er ook maar wat te testen viel.. uiteindelijk bleek de voeding brak en heb ik het probleem relatief cheap kunnen oplossen.
Nope, geen andere voeding.. Mijn PC blijft verder wel aan staan, dat wel.. maar hij doet dus echt totaal niks. Om het beter te zeggen, hij doet niks..

• gyarnoc
Nog even een vraagje, wat ik ook niet kan vinden... Hoe en waar mag je precies de voeding doormeten?
Is dat op de connectoren zelf? Zoja, welke mag ik doormeten :P

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
gyarnoc schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:19:
Nog even een vraagje, wat ik ook niet kan vinden... Hoe en waar mag je precies de voeding doormeten?
Is dat op de connectoren zelf? Zoja, welke mag ik doormeten :P
Ja gewoon op zo'n molex (connector) ja.

zwart en rood. geel en zwart.

Probeer die maar eens.

specs

Verwijderd

Ik ben bang dat mijn voeding ook niet helemaal meer in orde is. Heb regelmatig last van artefacts, en de waarde's die de voeding geeft kan ik ook geen chocolade van maken. Eerst even de specs:

Asus A8N-SLi Deluxe
AMD 64 3500 @ stock
2x Asus 7800GT + 2x Zalman VF 700-Cu
DVD Brander Pioneer DVR-109
2x Maxtor 160 GB diamond+9
Tagan TG480-U01 PSU met de volgende waarde's:

Vcore @ 1,5V
+3,3V @ 3,3V
+5V @ 4,97V
+12V @ 11,71V

Deze voeding is mij door de verkoper aangeraden, maar heb toch het idee dat deze te licht is. Heb gisteren op de site van Nvidia gezien dat ik voor deze configuratie minimaal een 500W voeding nodig heb. En tevens denk ik dat 11,71V te laag is, er mag toch maar 10% afwijking in zitten?

Ik heb dit systeem al ruim 2 maanden, en pas sinds een week problemen. Zodra ik de grafische instellingen iets verhoog krijg ik artefacts en reboots om m'n oren. Ik heb vanmorgen met 1 7800 gedraaid, en deze zeflfs overclocked, zonder enig probleem. Allebei de kaarten draaien individueel zeer goed en stabiel.

Is deze voeding niet goed meer?
Met andere woorden kan ik hem voor garantie ruilen voor een zwaardere (580W), en zijn m'n problemen dan verholpen?

Foo

Verwijderd

De voeding is wel ok,zo te zien,alleen niet sterk genoeg(ik heb ook een Tagan),de 12+ lijn,zakt al heel gauw,als er een wat zwaardere vga in hangt.

En vooral met jou config,zul je echt een zwaardere moeten hebben,vooral omdat je met 2 7800gt kaarten draait :/

Zie ook de voedingentest op Hardwareinfo,daarin staat ook wel,dat ie eigenlijk niet eens zo sterk is,en dat je voor dat geld beter een Emermax of Hiper voeding kan kopen,die zijn over het algemeen een stuk beter.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 19:33 ]

Verwijderd

_fool schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:47:
Wel fans, geen beep? Dan kan het ook nog je processor of je moederbord zijn.
haal je processor eens van zn plekkie af en bekijk hem ff
als ie meurt weet je wat er aan de hand is :P
wat voor voeding had je ook alweeer?

Verwijderd

Ik ga die hardware info maar eens op m'n gemak lezen, kijken of ik er wat wijzer van wordt. B)
Wel balen dat er een andere voeding in moet, is er trouwens bepaalde software om een voeding te testen?

Foo

• Oboemel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02 21:37
Tis erg lastig om er achter te komen of je voeding niet goed meer is. Hij kan nog best power geven, waardoor de fans gaan draaien. Heb ik zelf ook gehad. Als je geen piepjes meer hoort, kan het ook je geheugen zijn. Officieel moet je piepjes horen als het niet meer goed is, maar dat is alleen als je moederbord dat ziet. Het kan stuk zijn zonder dat het mobo dat detecteerd.
T eest logische lijkt me een voeding en een stuk geheugen van iemand te lenen, of uit een andere pc vanjezelf te halen en te vervangen, kijken of dat iets uitmaakt.

Als je voeding niet sterk genoeg is, lijkt mij dat hij wel zou moeten opstarten, maar dan random zal uitvallen. Bv als je aant gamen bent, gfx kaarten vragen veel stroom.
Pagina: 1