[ipsec] vpn valt tussen de 10 -15 min uit.

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
We hebben hier een edgeforce serv-gate met natuurlijk de mogelijkheid tot vpn.

NU heb ik een laptop met umts van vodafone en daarma heb ik beschikking tot internet. Dit werkt probleemloos.

OP die laptop heb ik ip-sec staan met de daarbij behorende policy om verbinding te maken met de serv-gate. Ook dit werkt perfect.

Maar na 10 -15 minuten klapt de verbinding van de vpn uit (dus niet de umts verbinding)

Nu ging ik natuurlijk zoeken naar een instellingen die aangaf dat hij na 10 minuten zonder actieviteit moet stoppen. Maar helaas deze instellingen kan ik nergens vinden. Wel heb ik instellingen gevonden waarbij een verloopdatum instond maar deze heb ik een aantal keren verandert in anders tijden en helaas mocht dat niet baten. Deze instellingen hadden ook niets te maken met een verloop datum maar om het helemaal uit te sluiten heb ik het toch getest.

Ook in de serv-gate kon ik geen instellingen vinden..

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

• andreict
kickje *oeps te vroeg !

[ Voor 95% gewijzigd door andreict op 22-11-2005 11:26 ]

Verwijderd

heb je al vanuit andere pc's/laptops geprobeerd verbinding te maken? Of vanuit andere lokaties?

• andreict
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:27:
heb je al vanuit andere pc's/laptops geprobeerd verbinding te maken? Of vanuit andere lokaties?
yep als ik via een interne lijn de verbinding tot stand brengt blijft deze gewoon zolang als ik wil in de lucht

Update

Heb nu via de laptop weer verbinding met vodafone naar onze vpn router en ook werkt het weer goed. Maar nu heb ik een ping mee gegeven ping (ip) -t en ongeveer na een uur klapte de verbinding weer uit, wel blijft de status van de adapter (safenet virtual apdapter) wel online maar toch geef de teldas server een error aan. Ook als ik nu wil pingen naar de router of een intern pc dan krijg ik geen verbinding. Dus de verbinding is verbroken maar toch geeft hij aan dat hij online is.

Ik kom er voor alsnog niet uit.

Heb inmiddels getimed en hij klapt eruit bij precies een uur in de lucht te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door andreict op 22-11-2005 14:59 ]