[2000] Directorystructuur inclusief properties listen

Pagina: 1
Acties:

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Gegroet,

Mijn vraag is in principe heel simpel, alleen is het probleem dat er moeilijk op te googlen is of niemand denkt in de termen die ik intyp :+

Wat ik in principe wil hebben is een directory listing van een share met daaronder alle sub-directories, en daar bijbehorende NTFS rechten op die map. Na een zoektocht op GoT en google vindt ik alleen maar mensen die op zoek zijn naar een simpel scriptje a-la TREE, dat simpel zelf in mekaar geprutst kan worden. Ik zoek echter een wat professionelere oplossing, waarbij alles echt mooi wordt weergeven, zoals alle eigenschappen van de directory, de rechten op NTFS niveau, grootte van de map etc.

Nogmaals: Ik vond het moeilijk zoeken op deze termen en al gauw vind je alleen maar simpele scripts die je echt alleen maar de directorystructuur laten zien, zonder bovengenoemde properties. Het hoeft overigens geen gratis stukje software te zijn!

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
dumpsec van somarsoft (freeware) kan je gebruiken voor het oplijsten van de rechten.
Met treesize kun je de folders + size oplijsten.

Ikzelf ken geen prog dat beide kan, maar bovenstaande methode gebruiken we hier ook.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens naar http://www.sysinternals.com/Utilities/AccessEnum.html voor het rechten gedeelte :)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Thanx, zeker een zeer handig programmaatje wat betreft de rechten, er is echter 1 dingetje wat ik niet goed begrijp. In sommige directory's komen er vanzelf rechten van documenten tussen. Ik heb het vaag vermoeden dat deze bestanden dan voorkomen in het register? Omdat hij dit ook scanned. Bij andere directory's zie ik alleen mooi de mappen-rechtenstructuur, zoals ik het ook wil hebben.

Voor het indexeren van de directory's is TreeSize Professional een zeer geschikt programma :) :Y)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

het zal weinig met de registry te maken hebben, waarschijnlijk afwijkende rechten t.o.v. de dirstructuur.