Toon posts:

[Radio] Wanneer is het nou jazz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan een moderator van deze titel een algemenere topictitel maken, als er behoefte aan is?

Mijn klacht gaat over Arrow Jazz-FM. Als ik in mijn auto zit en naar deze soms leuke muziekzender luister, valt het me erg op dat er diverse artiesten langskomen die imho he-le-maal niets met Jazz van doen hebben.
Ik snap best dat je niet de gehele dag Louis Armstrong of Dixieland wilt uitzenden, maar om nou Prince, Donald Fagen, Simply Red onder de noemer Jazz te laten vallen, gaat me wel erg ver. Ik bedoel: niet om het muziek, maar de stroming heeft niets met jazz te maken! Of is de term 'smooth jazz' zo'n absurd brede lulsmoes, zodat je straks ook hardcore (of hoe het heten mag) of Bon Jovi OOK al jazz mag noemen...
Aan de Arrow Jazz-FM-ers (geen zin om daar te registreren): ALS je jezelf als een jazz zender wilt profileren, draai dan jazz goddomme... Voor Simply Red ed ga ik wel naar SkyRadio ofzo. Voor mij hoef je ECHT niet alleen Louis Armstrong te draaien. Jullie mogen best moderne jazz draaien (Diana Krall, maar ook Joke Bruys, Hugh Masekela en ga zo maar verder), maar laat alsjeblieft de rock-artiesten erbuiten: daar hebben jullie Arrow Rock-FM voor.

Zo... ff mijn gal uitgespuid en weer naar Radio 4 getuned O-)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik lees op de site wel dit:
Arrow Jazz FM biedt aangename Jazz-muziek waaronder ook aandacht voor blues en soul. De programma's bevatten nieuwsbulletins en verkeersinformatie en in de ochtend- en avondspits financieel-economisch nieuws.
Kan natuurlijk zijn dat de rest wel onder blues of soul valt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 09:24
Ze noemen dit daarom ook Smooth Jazz. Zo hadden ze de radiozender misschien beter kunnen noemen, net als Smooth FM uit Londen waarmee ze samenwerken.