Voor een website heb ik een soort systeempje bedacht dat een afbeelding veranderd als je met de muis over een bepaald woord gaat.
Tijdens het laden van de pagina vul ik met PHP een Array met bestandsnamen van afbeeldingen. Deze ziet er zo uit:
Met onderstaande PHP code maak ik deze array.
Nou wil ik op het moment dat ik over het woord Schutting ga dat óf Schutting1.jpg óf Schutting2.jpg geplaatst wordt.
In eerste instantie deed ik het met onderstaande code:
Maar dat is slecht te onderhouden.
Ik vraag me af of hetgene wat ik nu bedacht heb eigenlijk wel haalbaar is, ik ben het even kwijt.
Tijdens het laden van de pagina vul ik met PHP een Array met bestandsnamen van afbeeldingen. Deze ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| var MouseOverPic = new Array(); MouseOverPic[1] = "i/MouseOvers/Pergola1.jpg"; MouseOverPic[2] = "i/MouseOvers/Schutting1.jpg"; MouseOverPic[3] = "i/MouseOvers/Schutting2.jpg"; MouseOverPic[4] = "i/MouseOvers/Tuinhuisje1.jpg"; MouseOverPic[5] = "i/MouseOvers/Tuinhuisje2.jpg"; MouseOverPic[6] = "i/MouseOvers/Vijver1.jpg"; |
Met onderstaande PHP code maak ik deze array.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| var MouseOverPic = new Array(); <?PHP $path = "i/MouseOvers"; $i=0; $j=0; $files = array(); $handle = opendir($path); while ($file = readdir($handle)) { if (($file != ".") && ($file != "..") && (ereg(".jpg", $file))) { $files[$i] = $file; $i++; $j++; print("MouseOverPic[$i] = \"i/MouseOvers/".$file."\";\n"); } } closedir($handle); ?> |
Nou wil ik op het moment dat ik over het woord Schutting ga dat óf Schutting1.jpg óf Schutting2.jpg geplaatst wordt.
In eerste instantie deed ik het met onderstaande code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <script>
function replaceImg(id, plaatje)
{
document.getElementById(id).src = plaatje;
}
</script>
<a href="#" onMouseOver="replaceImg('imgRight', 'i/Aanleg/Vijver1.jpg');">vijver's</a> |
Maar dat is slecht te onderhouden.
Ik vraag me af of hetgene wat ik nu bedacht heb eigenlijk wel haalbaar is, ik ben het even kwijt.
[ Voor 23% gewijzigd door Beekforel op 21-11-2005 12:46 ]