Toon posts:

[mysql-php] externe database

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ben momenteel bezig met een opdracht voor school. Nu is de opdracht dat apache & php op een windows bak draait en mysql op linux. Het slaat compleet nergens op ik weet het maar goed. Nu draait alles prima maar krijg ik als ik mysql_connect() run een error dat hij niet mag connecten naar de mysql-server op de linux bak.

ik heb zojusit gekeken in /etc/my.cnf maar daar kan ik niet iets bespeuren van een dergelijke instelling.

Kan iemand me hierbij helpen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

een error.......

enlighten us, welke error precies? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 21-11-2005 12:33 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 13:30

BoAC

Memento mori

En wat voor een error krijg je dan?
Connect je wel met de juiste gebruiker en mag die gebruiker wel remote connecten? ;)

En zo gek is et niet dat je data- en web-server van elkaar scheidt :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Dit heeft niets met programmeren te maken, maar met configureren, en dat hoort dus thuis in Software Algemeen.

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vraag je leraar?

🌞🍃

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22
Je zult als gebruiker neem ik aan ook moeten aanloggen op die MySQL server? Hoe doe je dat? En zijn die privileges wel goed ingesteld in je mysql tabel? (Ben de naam even kwijt, maar die tabel waarin voor elke user precies is vast gelegd wat wel en niet mag op de server. Daarin kun je ook per gebruiker instellen dat er connecties van buitenaf, dus niet localhost, mogen worden geaccepteerd.)

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Luistert je mysql-server op poort 3306? Zo nee, iets aanzetten in my.cnf, van port=3306, en bind-address=extern.ip, volgens mij is dat alles. Mysql opnieuw starten.

Draait die daar al wel, check dan of je users hun database wel vanaf een ander host dan localhost mogen gebruiken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie teveel vragen en te weinig eigen inzet van de topicstarter; dit kan veroorzaakt worden door zoveel zaken (die je zelf ook wel had kunnen bedenken) dat je in je topicstart wel wat meer inzet had mogen tonen. Hierbij dan ook het verzoek om in het vervolg zelf wat te proberen voordat je een topic opent :) Zie bijvoorbeeld [search=mysql_connect permission] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.