Toon posts:

[CISCO] 2500 Router console geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Cisco 2500 router (2503 om precies te zijn) die ik wil gebruiken voor mijn CCNA.
Het enige probleem is dat ik geen beeld krijg op de Console. Ik gebruik via Hyperterminal de volgende settings:
9600 (ook al 2400 geprobeerd), 8 bits, 1 stop bit, no parity, Flow op none (heb ook al Hardware geprobeerd)

Sluit de console kabel aan, zet de router aan, druk een paar keer op enter... maar geen beeld. Ik heb ook geprobeerd om een Avocent device via console aan te roepen en dat ging prima. Ook een cisco 3550 switch geprobeerd, dat ging ook prima.

Kan het zijn dat de router overleden is? Kan een console uitgeschakeld staan (lijkt me niet toch?!!?)? Weet iemand wat ik nog meer kan proberen om de router aan de gang te krijgen?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 07:50
9600 8n1, geen of sw flow-control is de goede instelling, dus dat zou moeten werken.
Er zijn cisco's waarbij je de console uit kan zetten, maar of dat bij de 2500 ook is weet ik niet.

Ik zie dat je in Hoogland woont.. ik woon in Hoevelaken (dichtbij dus).. Je zou eventueel van mij 1 of 2 Cisco's mogen lenen om mee te oefenen (2x 1605R en misschien n 1720 als die het doet :) ).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

zou moeten werken inderdaad met jouw instellingen, die gebruik ik ook altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is de router dan dood :(

Ik heb al een tijd mn profiel niet aangepast zie ik :) Ik woon namelijk al bijna 2 jaar in Zoetermeer... Dus niet meer om de hoek bij Hoevelaken.

Verwijderd

je zou ook kunnen kijken of die met delfde instellingen wel iets wil doen op de aux poort.

Verwijderd

Topicstarter
ohja... Aux port heb ik ook met dezelfde instellingen geprobeerd... precies hetzelfde: Nix ;(

• MagnetiO
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb hier een Cisco 2500 router (2503 om precies te zijn) die ik wil gebruiken voor mijn CCNA.
Yup, je instellingen zijn als het goed is goed... ik heb hier voor mijn CCNA een 2503, 2513, 2514 en 2516 en allemaal werken ze zogoed als hetzelfde. Je moet gewoon na een paar keer op enter te hebben gemept een console scherm krijgen (kan even duren na reboot)

Gr

Marc
Pagina: 1