Antenneversterker plaatsen: zinvol of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47
Ik heb thuis in de woonkamer een Sony breedbeeld televisie 28FQ86 waar ik geen fatsoenlijk beeld op krijg. Dit is de enige televisie in het huis. Het CAI-signaal komt in de meterkast binnen. Vanuit de meterkast loopt 1 kabel door het plafond naar de woonkamer. In de woonkamer wordt het signaal gesplitst voor radio en televisie. (beide kabels ongeveer een halve meter).

De aansluitingen zijn volgens mij in orde. Echter het televisiebeeld is niet scherp. Bij met name de commerciele zenders heeft de televisie 3/4 seconden nodig om het beste beeld op te bouwen en dan nog is er ruis of onrustig beeld.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gewoon een goed televisiesignaal krijg? Op GOT lees ik veel ervaringen over Hirschmann antenneversterkers, maar heeft zo'n versterker wel zin bij slechts 1 televisie en 1 tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-04 20:48

wowi

Ja dat heeft zeker zin, het beste is zelfs als je in plaats van 1 kabel twee kabels legt,
bij binnenkomst dan versterken. Maar als het signaal bij binnenkomst al niet goed is dan is er weinig aan te doen. Gebruik ook dubbel afgeschermde tv kabel( daar zit dus een koperfolie in en ook een gevlochtenkopermantel, satelietkabel is ook prima) dat scheeld ook enorm.

[ Voor 72% gewijzigd door wowi op 21-11-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47
wowi schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:47:
Ja dat heeft zeker zin, het beste is zelfs als je in plaats van 1 kabel twee kabels legt
Hoe moet ik mij dat voorstellen? In de meterkast heb een CAI kastje waarin twee aansluitingen zitten voor respectievelijk naar de woonkamer en de slaapkamer. De aansluiting naar de slaapkamer wordt niet gebruikt. Moet ik dan vanuit de meterkast twee kabels door het plafond naar de woonkamer leiden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 09:57

bakkerl

Let there be light.

TweakersOnly schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:49:
[...]

Hoe moet ik mij dat voorstellen? In de meterkast heb een CAI kastje waarin twee aansluitingen zitten voor respectievelijk naar de woonkamer en de slaapkamer. De aansluiting naar de slaapkamer wordt niet gebruikt. Moet ik dan vanuit de meterkast twee kabels door het plafond naar de woonkamer leiden ofzo?
Over het algemeen heeft een CIA kastje 2 aansluiten waar een voor TV en een voor RADIO is.
Ik kan het mis hebben, maar CIA kastjes met 2 uitgangen voor verschillende locaties ben ik nog niet tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-04 20:48

wowi

TweakersOnly schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:49:
[...]

Het centraalpunt van de cai daar zet je je versterker achter en daarvandaan ga je naar de andere ruimtes in je huis, dus twee kabels door een leiding. (er is een dunne variant kabel te koop die je mits je twee kabels gebruikt makkelijk door een normale pvc leiding kunt krijgen mits er niet teveel hoeken in zitten.
Dus cai 1 aansluiting dan je hirschman versterker, en vanaf die versterker naar je tv etc.
(Let op dat je cai doos wel een doorlus dan is en niet een doos waar je meteen je tv en radio al splitst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03-2024

JvW

On my way home...

Hoe is het signaal als je een TV aansluit direct op het CAI punt in de meterkast?
Wat is de lengte van de kabel van de meterkast naar de TV?

Een versterker kan zeer bruikbaar zijn, maar heeft geen enkel nut als het signaal wat erin gaat al slecht is. Voor zover ik weet komt een versterker vooral van pas als je aanzienlijke lengte's bekabeling gebruikt. (>15 meter of zo?)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43
Hmm, volgens mij verplicht het kabelbedrijf zich om een bepaalde sterkte van het signaal af te leveren op jouw aansluitpunt. Het moet mogelijk zijn om een of twee TV's zonder versterker aan te sluiten, zelfs met behoorlijke kabellengtes. Belangrijk is:

1) De gebruikte kabel in huis. Gebruik alleen fatsoenlijke TV-kabel. Hirschman kabel is goed, een goeie radio/tv-winkel kan je wel aan kwaliteit helpen. Aan het andere eind van het spectrum staat hema-kabel met alleen folie als mantel en een doorsnee van 4 mm. Probeer eens je TV in je meterkast te zetten en te kijken of je dan wel fatsoenlijk beeld hebt

2) In een bepaalde stekkerverbinding maakt je mantel contact met de binnendraad.

3) Kapotte splitter. Ook al staat er geen TV boven, je signaal wordt wel gesplit. Misschien is de splitter stuk, of split ie het verkeerde frequentiegebied. Probeer je Tv eens voor de splitter aan te sluiten.

4) De splitter in de wijkkast is kapot. Dit kun je controleren door je signaal te (laten) meten bij het aansluitpunt.

Als dat allemaal gecontroleerd is en je hebt nog steeds slecht beeld, dan kun je een versterker overwegen. Onthoud dat het belangrijker is dat je signaal zo weinig mogelijk verzwakt, versterking geeft altijd verlies aan kwaliteit of strepen en is maar in beperkte mate een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 16:58
Veel commerciële zenders zitten bij de kabel maatschappijen in het hoog frequent gebied, dit gebied is erg gevoelig voor storing. Mijn ervaring is dat te lange kabel lengtes meestal als eerste bij deze zenders ruis laat zien, hier helpt uiteraard een goede antenne versterker (Hirshman !!!). Vergeet ook niet goede connectors te gebruiken, die goedkope zooi van de bouwmarkten zorgt vaak voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:40
bakkerl schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:53:
[...]
Over het algemeen heeft een CIA kastje 2 aansluiten waar een voor TV en een voor RADIO is.
Ik kan het mis hebben, maar CIA kastjes met 2 uitgangen voor verschillende locaties ben ik nog niet tegen gekomen
Bij nieuwe huizen komt het in de meeste gevallen niet meer voor dat het signaal in de meterkast al gesplitst wordt in radio/televisie. Meestal zit er maar 1 aansluitpunt voor beiden (is ook makkelijker als je tv en radio op zolder ofzo wil hebben. Hoef je maar 1 kabel te trekken).

Maar back to topic.. sluit eens een klein tv'tje aan rechtstreeks op het aansluitpunt in de meterkast met een kabel van ong. 0,5-1 meter. voordat je allerlei dure zaken gaat kopen. Als dat tv'tje daar goed beeld geeft en boven slecht, dan is er iets mis met je kabels. Echter, als dat tv'tje beneden bij de meterkast al slecht signaal geeft moet je kabelboer langskomen.

Controleer ook je kabel naar boven toe. Kijk of er geen breuken in de kabel zitten. En zorgt voor een goede kabel. De kabels die je bij de gamma etc. koopt zijn meestal van belabberde kwaliteit (met een kern van 1 mm en bijna geen bescherming eromheen). Een versterker op een slechte kabel plaatsen verergerd over het algemeen alleen maar het slechte ontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122766

hirshman ownt alles, werkt hier in mijn huisje perfect :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ook ik heb ervaring met slechte kabel en stekkers, wat ook veel voorkomt is "sluiting" in de stekkers, loop deze dus na!!
Goede kabel (Hirschman !!) kun je in princiepe in een normaal huis zonder versterkers gebruiken.

Ik had eerst bouwmarkt kabel en stekkers met als gevolg ruis en dus slecht beeld, zelfs een versterker (van de bouwmarkt) vlak bij de cai mocht niet baten.
Nu alles vervangen door (dikke, stugge) Hirschman kabel en het beeld is perfect (zonder enige versterking).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, ik ben in de meeste situaties ernstig tégen antenneversterkers... Begin eerst inderdaad met het vervangen van de bekabeling en (minstens zo belangrijk) de stekkers en splitters... In 95% van de gevallen heb je dan al perfect beeld. De overige 5% is dan alsnog gebaat bij een versterker, en heeft dan in iedergeval een goede basis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met 1 televisie in huis en niet al te lange kabels ( < 15M) zou je geen versterker nodig moeten hebben.

Maar vertel eens wat meer over het 'kastje' in de meterkast? Als het wat jij zegt een splitter is, dan moet de niet gebruikte uitgang afgesloten worden met een weerstand.

Probeer het ding goed te omschrijven, of plaats eventueel een foto('s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815

bel ff de kabel maatschapij, komen ze hem gratis doormeten :)

en wbt kabel,ik zit hier op dik 25m van de wandcontactdoos - met sateliet kabel van de lokale gereedschapwinkel was nog geen euro de meter, en het beeld is HAARSCHERP.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 22-11-2005 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Versterker versterkt de sneeuw alleen maar als die bij de bron aanwezig is. In geval van zelfmontagestekkers deze openschroeven en controleren dus.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:44
Versterker zo dicht mogelijk bij het punt plaatsen waar het signaal het huis binnen komt, anders versterk je de ruis.

Maar kijk eerst eens kritisch naar je antennekabels en connectoren. Dikke coaxkabel (dus niet van de gamma) en Hirschmann klempluggen. Kabels op maat laten maken bij een electronicazaak ofzo of je moet zo'n klemtang willen kopen. Maar die zijn vrij prijzig.

Kabels kosten je dan wat, maar je hebt wel veel beter beeld. Bij signaalkabels (audio, video en radio) met zwakke signalen kun je hier heel veel winst mee halen.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 07:35

ranzige pad

kwaaak kwaak

Zelf zit ik hier ook mee, hoe kan ik dit het beste aansluiten?
Ik heb twee nieuwe kabels getrokken door mijn huis in een mantelbuis, De kabels zijn ong 12 meter lang per stuk.
Beneden heb ik een (nieuwe)Hirschmann reigdoos.
Boven komt de orginele doos die de bouw er in gestopt heeft, gezien de twee pijlen bijj de aansluiting van de coaxkabel(in & uit) moet het wel een reigdoos zijn.

De kabel is een dikke installatie draad, dubbel afgeschermd en redelijk stug(iig geen Hirschmann)

Mij hoofdaansluiting komt in de meter kast uit. Hier zit een doosje met een verzegeling(Cogas)
Hoe kan ik dit nu het beste aansluiten, toch met een versterker van Hirschmann of een splitter/verdeler.

En ros ik die aansluiting van Cogas er af om de kabel direct aan te sluiten op de splitter. Op de aansluiting zit een gewone coax stekker aansluiting, die nog al gammel oogt.

Dit is een van de redenen dat ik hem er af wil hebben. En stel dat ik kabel internet zou nemen, moet dat ding er toch af :)

ooh De afnemers zijn:
32" widescreen CRT + tvhome box
Tuner
55cm 4:3 CRT + Videorecorder

Later waarschijnlijk mij TV kaart.

Stekkers, zijn de standaard 90graden van Hirschman. Verder heb ik nog een paar goedkope antenne versterkers en goedkope splitters liggen

[ Voor 20% gewijzigd door ranzige pad op 22-11-2005 11:26 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Het valt me een beetje tegen dat mensen hier over versterkers praten, dit hoort niet nodig te zijn voor zo'n pieledraadje van 1 meter en dan gesplits een halve meter. Standaard is 10 meter draad perfecte kwaliteit anders heeft de kabelboer een klusje. Je kunt dus 2 dingen doen:

- geeft 30 euro totaal uit voor een contactdoos(E17), draad(1 euro de meter) en stekkers(2.75 ps) van Hirschmann, je zult nu waarschijnlijk prut spul hebben hangen en het is geen grote uitgave. De kabelboer hoort jou ook gratis een goede aansluitingkastje in de meterkast te geven, misschien is dat een ding van 30 jaar oud?

- Hang je tv op in de meterkast zoals iemand al zei, als het dan sneeuwt dan moet de kabelboer langskomen en laat je het prutspul hangen.

Ik adviseer gewoon even een leuk klusje met Hirschmann aanleggen zodat je goed spul hebt voor die paar centen. Sneeuwt het dan nog dan de kabelboer gratis laten komen. Die zegt dan heel stoer dat je goed spul hebt hangen en vertelt over de ellende bij sommige andere klanten :+

edit:
Ik lees ineens over speciaal gemaakte draden en klemtangen, een dradenstripper, schroevendraaiertje, schaar is voldoende hoor. Laat je niks aansmeren in de winkel. Op het internet kun je heel makkelijk een "doe het zelf" website vinden met plaatjes en uitleg :)

[ Voor 18% gewijzigd door BARACUS op 22-11-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

BARACUS schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:21:
edit:
Ik lees ineens over speciaal gemaakte draden en klemtangen, een dradenstripper, schroevendraaiertje, schaar is voldoende hoor. Laat je niks aansmeren in de winkel. Op het internet kun je heel makkelijk een "doe het zelf" website vinden met plaatjes en uitleg :)
Beter nog, op elke zakje waar een Hirschmann stekker in zit, staat een handleidinkje ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161086

en waar is dit allemaal te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Maar zie mijn verhaal hier boven,

ik weet dat ik op mijn 55cm tv een goed signaal heb.

Volgens essent is de maximaal toegestane totale lengte van de kabel 10 meter, daarboven moet je gaan versterken. Essent houd alleen rekening met goedkope gamma/karwij/praxis zooi, vandaar 10meter.

wat adviseren jullie mij, voor mijn verdeling van 2 keer 11meter kabel? een versterker, spliter of een multitrap?
simpel gevonden via google bijvoorbeeld:
http://www.h-e.nl/index.php?SG=214
http://www.elektroonline.nl/elektro/[s]

Oooh denk er wel aan of je retour geschikt materiaal nodig heb ivc met een kabel modem

[ Voor 33% gewijzigd door ranzige pad op 22-11-2005 14:23 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Gutteguttegut schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:59:
[...]
Beter nog, op elke zakje waar een Hirschmann stekker in zit, staat een handleidinkje ;)
Nu je het zegt :) ik had zelf al op het internet volledig gekleurde foto's + tekst gevonden dus nooit de zakjes gelezen.
Je kunt ook bij de plaatselijke betere electronicazaak kijken. Schrijf even de prijzen op van de internetshop want sommige winkels maken het echt te bont. 1 zaak bij mij had 1 euro de meter coax en 3 straten verderop vroegen ze 2.50 :X Ikzelf kon het niet goedkoper krijgen op het internet met een 200 euro bestelling van kabel, stekkers, tap, versterker, gewoon even 10% korting gevraagd >:)
ranzige_pad schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:04:
Zelf zit ik hier ook mee, hoe kan ik dit het beste aansluiten?
Ik heb twee nieuwe kabels getrokken door mijn huis in een mantelbuis, De kabels zijn ong 12 meter lang per stuk.
Beneden heb ik een (nieuwe)Hirschmann reigdoos.
Boven komt de orginele doos die de bouw er in gestopt heeft, gezien de twee pijlen bijj de aansluiting van de coaxkabel(in & uit) moet het wel een reigdoos zijn.

De kabel is een dikke installatie draad, dubbel afgeschermd en redelijk stug(iig geen Hirschmann)

Mij hoofdaansluiting komt in de meter kast uit. Hier zit een doosje met een verzegeling(Cogas)
Hoe kan ik dit nu het beste aansluiten, toch met een versterker van Hirschmann of een splitter/verdeler.

En ros ik die aansluiting van Cogas er af om de kabel direct aan te sluiten op de splitter. Op de aansluiting zit een gewone coax stekker aansluiting, die nog al gammel oogt.

Dit is een van de redenen dat ik hem er af wil hebben. En stel dat ik kabel internet zou nemen, moet dat ding er toch af :)

ooh De afnemers zijn:
32" widescreen CRT + tvhome box
Tuner
55cm 4:3 CRT + Videorecorder

Later waarschijnlijk mij TV kaart.

Stekkers, zijn de standaard 90graden van Hirschman. Verder heb ik nog een paar goedkope antenne versterkers en goedkope splitters liggen
Ik zou dat doosje eraf rammen en de groene kabel direct op een splitter zetten, daaraan je 2 kabeltjes. Als je mazzel hebt geeft het goed beeld zo niet dan moet je of beter kabel gebruiken of aan een versterker denken. Ik ben niet zo'n reigdoos fan, dan wordt de achterste verbinding nooit zo goed als de voorste. Ik zou ook geen tap gebruiken, die dempen de verschillende aansluitingen en dat wil je niet als je geen versterker hebt. Als je wel een versterker gaat gebruiken is zo'n demper wel weer "noodzakelijk" als de 2 kabels niet "dezelfde" lengte hebben, je kunt ook teveel signaal = storing krijgen. Verder moet je natuurlijk dingen in fases kopen als je niet de uitwerking weet. Het hele zooitje kopen en dan erachter komen dat een paar stekkertjes voldoende zijn is ook lullig :P

Ik ben verder geen expert puur ervarings deskundige die niet alles hoeft te weten natuurlijk ;)
Aan de groene kabel klooien mag officieel niet, geef de vorige bewoner maar de schuld. Ik zeg het alleen maar omdat de essent monteur het bij mij heeft gedaan omdat mijn internet problemen gaf.
Ondanks dat mijn doe het zelf pakket van essent EIST dit te gebruiken zei hij dat het weleens storing geeft, hoe minder obstakels hoe beter is natuurlijk logisch. Het bleek uiteindelijk een breuk in de straat te zijn :(

Ik heb zelf geen retour geschikte versterker gepakt, was geloof ik vrij prijzig en ik wist de uitwerking niet op mijn modem. Dat 20cm extra stukje draad en splitter zal niet veel uitmaken, de monteur las met zijn computer een uitstekend signaal af B)

[ Voor 5% gewijzigd door BARACUS op 22-11-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

BARACUS schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:20:
Ik ben niet zo'n reigdoos fan, dan wordt de achterste verbinding nooit zo goed als de voorste. Ik zou ook geen tap gebruiken, die dempen de verschillende aansluitingen en dat wil je niet als je geen versterker hebt. Als je wel een versterker gaat gebruiken is zo'n demper wel weer "noodzakelijk" als de 2 kabels niet "dezelfde" lengte hebben, je kunt ook teveel signaal = storing krijgen. Verder moet je natuurlijk dingen in fases kopen als je niet de uitwerking weet. Het hele zooitje kopen en dan erachter komen dat een paar stekkertjes voldoende zijn is ook lullig :P
Het is ook toevallig dat ik twee reigdozen heb hoor, daarnaast gebruik ik ze niet als reigdoos, maar als eind doos. Dus iedere door heef een eigen kabel die naar de meterkast loopt.

Jah gefaseerd kopen, hmmm. ik probeer het eerst wel met een splitter. Maar een versterker kan geen kwaad, het is niet zo dat ik bijvoorbeeld teveel signaal naar een TV stuur?

[ Voor 8% gewijzigd door ranzige pad op 22-11-2005 15:58 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, dat kan dus wel kwaad... Als het basissignaal niet goed is, wordt ook de rotzooi versterkt...
En teveel signaal kan ook, en dat merk je dan vooral bij de commerciële zenders.

Sowieso, ik zou dat geld eerst in andere dingen steken, en als laatste redmiddel een versterker proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
ranzige_pad schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:57:
[...]

Het is ook toevallig dat ik twee reigdozen heb hoor, daarnaast gebruik ik ze niet als reigdoos, maar als eind doos. Dus iedere door heef een eigen kabel die naar de meterkast loopt.

Jah gefaseerd kopen, hmmm. ik probeer het eerst wel met een splitter. Maar een versterker kan geen kwaad, het is niet zo dat ik bijvoorbeeld teveel signaal naar een TV stuur?
wat zei ik nou ;) je kunt ook teveel signaal = storing krijgen, ook al is het super zuiver signaal.
Een goede versterker heeft ook een draaiknop waarmee je het signaal kunt afstellen, je krijgt echt raar beeld als je teveel doet. Dat Hirschmann kabel heeft gewoon heel weinig demping op het signaal, ik hoor soms "wonderen" hoe lang je dat spul kunt maken zonder versterker. Een goede versterker gaat je meteen 80 euro kosten en die moet dan toch op goede kabel, dus eerst kabels of splitter checken. Reigdoos als einddoos is prima, alles hirschmann is natuurlijk de beste optie maar die einddozen zijn vrij prijzig.

[ Voor 7% gewijzigd door BARACUS op 22-11-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:30
Ehm ik meen dat het niet echt goed gaat als je een reigdoos als einddoos gebruikt.

Doordat er geen einddoos op de kabel zit wordt de kabel niet correct afgesloten met een afsluitweerstand en dit kan staande golven in de kabel tot gevolg hebben wat weer resulteert in slecht beeld.

Probeer het of met een einddoos of plaats een afsluitweerstand (75 ohm) aan de uitgang van de reigdoos.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 10:51
Is er na al deze goeie tips nog reactie van de Topicstarter??

Ik ben nu wel benieuw eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Anders ik wel.

ik heb eens wat zitten expirimenteren, alle stekkers zijn van Hirchman, als coax kabel is een goede dikke afgeschermde installatie draad gebruikt.

Ik zal even de situatie schetsen. De hoofdaansluiting zit in de meter kast. Er lopen 2kabels naar ieder een rijgdoos(had niet anders, waarvan beneden een Hirchmann en de andere de orginele aansluiting betreft.

Wanneer ik de twee kabels(12meter per stuk) op het hoofdaansluitng met een splitter aanlsuit heb ik redelijk beeld, beter dan wat ik had in mijn ouderlijkhuis.

Wanneer ik er een versterker tussen plaats ipv de splitter verslechterd het beeld drastisch. is hij misschien kapot of filtert hij te veel uit het hoofdsignaal gezien het een tv versterker is? Ik kan het nog proberen met een reserve versterker.

Nu het tweede voorval, ik heb tevens een tv-home decoder, de nokia media master. Wanneer ik hem inschakel verzwakt het analoge signaal drastisch, het digitale beeld is vanzelfsprekend zoals verwacht mag worden zonder frame drops of hickups. Schakel ik de decoder naast stanby is het analoge singaal weer scherp. Haal ik de decoder er tussen uit, is het beeld nog weer beter.

Wat is de oorzaak hier van, alles is blijkbaar wel goed aangesloten.

De verbindingskabels heb ik inmiddels na gekeken, de aansluitingen op de rijgdozen nog niet, echter verwacht ik niet dat ze verkeerd zitten.

Voor de kruisverwijzing: Kabel TV hoe juist aan te sluiten?

[ Voor 5% gewijzigd door ranzige pad op 10-01-2006 12:51 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 18:30
Ook hier kabel troubles..

Heb nu zo'n aansluiting:

CAI --> Modem optimiser --> Soundex SV722 antenneversterker (meegenomen uit studentenhuis, zou niet zo snel mijn eigen keuze zijn..)
10M KABEL IN DE MUUR
--> coax-verbinder (was een contactdoos)
6M kabel
--> Rijgdoos (hirschmann) met PC
4M kabel
--> Rijgdoos + afsluitweerstand (Hirschmann) met TV Home --> LCD TV

Nu is het beeld zonder de versterker niet goed, veel sneeuw. Met versterker is het op zich wel goed, maar ik zie nog wel diagonale strepen, en sommige zenders zijn toch wat minder. De zogenaamd regelbare versterker lijkt of wel of niet te werken. Bij het draaien van het stelschroefje zie je eerst een hele tijd geen resultaat, en bij de laatste millimeters slaat het in één keer om.

De versterker heeft deze specs (site Hermes electronics):
- In sterkte regelbaar 15-13 dB
- Frequentie bereik 40-862 Mhz

Zou het nu zin hebben om zo'n duurdere Hirschmann versterker te kopen? Zo ja, welke?
Verder: de goede F-connector pluggen, zijn die nou zonder speciaal gereedschap (krimptang) te monteren?

[ Voor 3% gewijzigd door StanTheMan op 20-04-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Heb het net gedaan en het antwoord is ja. Het had zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-04 06:15
STM, welke Hirschmann heb je dan gekocht? Ik zit ook al sinds ik in het huis woon met slecht beeld. Ook al heb ik inmiddels digitale tv, ik wil toch goed analoog beeld.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 18:08
Je zou even kunnen de goede versterker in het begin van je signaal te zetten. Een slechte versterker versterkt namelijk ook de ruis die in het binnenkomende signaal zit ;). Dus je slechte versterker aan het eind zetten (of helemaal weg halen), en je hirschmann versterker in het begin zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Sluit de tv eens direct aan waar de kabel in je huis komt, dan weet je iig dat je kabel signaal goed is.
Dat doorlussen vind ik persoonlijk maar niks, gewoon 3 aparte kabels aan een tap voor het beste resultaat. Hirschmann heeft maar 2 versterkers, een normale en een retour geschikte, dat is dus een makkelijk keus. De f-connectors hebben een schroefdraad, je vouwt gewoon al dat vlechtijzer van de kabel achterover en draait die connectors erop met je handen, zit muurvast. Je kunt ook eens beginnen te testen met Hirschmann kabel, ik weet niet wat voor flosdraad er nu in de muur zit? Je versterker klinkt iig wel erg rot misschien dat een cheapo nieuwe al het gewenste resultaat geeft. Het is maar precies wat je wilt doen en hoeveel geld je wilt uitgeven. Het laatste traject naar je tv home kastje kun je wel gewoon doorlussen en zo laten, ik neem aan dat je geen last van blokken hebt door storing?

[ Voor 23% gewijzigd door BARACUS op 20-04-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
het liefst zou ik ook een stersysteem hebben, maar het is helaas niet anders met de buisjes die hier in de muren lopen.

Verder heb ik de Hirschmann GHV 20E, 70-80 euro.
De GHV serie 8x0 is retourgeschikt en een stuk duurder, kun je ook je evt kabelmodem na de versterker aansluiten.
Verder verkopen ze over het algemeen een 20 en 30 dB versie.. afhankelijk van het aantal aansluitingen dus..
Pagina: 1