Toon posts:

Bedraad netwerk/internet doorschakelen naar draadloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vanuit het huishouden van mijn zus en zwager komt een vraag over het internet aldaar, dat ze willen delen met de buren. Aangezien ik op het gebied van netwerken niet zeer bekend en belezen ben, leg ik de situatie aan jullie voor met de vraag of er een oplossing is. De situatie is als volgt:

De buren van mijn zus hebben intussen een adsl-internetverbinding. Aangezien het verbruik van de verbinding niet bijzonder hoog is en zal zijn, is het plan gerezen om het de adsl-verbinding bij die buren door te seinen middels een draadloos netwerk. Op het adres waar de verbinding reeds aanwezig is, wordt al gebruik gemaakt van een bedraad netwerk. Schematisch moet dus de volgende opstelling ontstaan:

ADSL-internetaansluiting (buren) -> bedraad netwerk (buren) -> draadloze switch (?) -> draadloze netwerkkaarten (huishouden zuslief)

Mijn vraag is: is een dergelijke opzet mogelijk, en zo ja, hoe realiseer ik dit?

Alvast bedankt voor het advies!

Verwijderd

De buren hebben nu een router oid? Vervang deze door een draadloze router, klaar :).

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

ADSL --> Draadloos (buren) --> (Wifi)Brigde(Ethernet) --> Draadloos (Zus) --> Draadloze netwerkkaart.. Sommige AP kunnen zelf ook bridgen maar dan moet je de handleiding doorlezen van het product zelf.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 10:49

NBK

Weercam-Avatar

Ja, dit is mogelijk. Gewoon een draadloos access point opnemen in het bedrade netwerk. Een goed voorbeeld is de WL-300g van asus. Je kunt ook een router met wireless mogelijkheden nemen maar dan moet je iets meer instellen. Of, zoals al gemeld, de huidige router vervangen door eentje met wireless.

[ Voor 16% gewijzigd door NBK op 21-11-2005 11:39 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Vergeet niet even te kijken of je het onderling ook nog dicht wilt timmeren... Heb dat bij mn ouders en de buren ook gedaan (weliswaar bedraad, maar dat maakt verder niet uit) en heb de pc's dicht gemetseld.... de buren hebben immers niets op de pc's van mn ouders te zoeken, en omgekeerd....

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
NBK schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:38:
Ja, dit is mogelijk. Gewoon een draadloos access point opnemen in het bedrade netwerk. Een goed voorbeeld is de WL-300g van asus. Je kunt ook een router met wireless mogelijkheden nemen maar dan moet je iets meer instellen. Of, zoals al gemeld, de huidige router vervangen door eentje met wireless.
Bedankt (en ook de anderen, ook al was de reactie van noline het meest waardevol ;)). Nog een paar vragen aangaande deze oplossing. Kan ik 'm (de acces point) gewoon in het bedrade netwerk van de buren pluggen met als gevolg dat de computer van m'n zus, als daar een draadlzoe netwerkkaart in zit direct internet heeft, of moet ik eerst wat instellen? En is het signaal denk je sterk genoeg om door een spouwmuur te gaan? Voorzover ik weet, komen de computers wel op dezelfde verdieping te staan...

alvast bedankt!

Peter

Verwijderd

Ik heb ongeveer ook zo'n situatie vandaar dat ik het hier ook gelijk even vraag...

AP waar 1 PC op komt (buurjongen)
/ 30meter Line of sight
AP die ook @ zolder komt te staan
/
switch i.v.m afstand naar zolder waar de 2 PC's @ draad zijn
/
Router/AP -------------- 3 Laptops staan allen beneden @ begane grond.

Meer info:
Router = Linksys WRT54G
AP's = Hebben jullie nog suggesties?

Ik wil die 2 AP's dus aan gaan schaffen. De afstand is +- 20 meter tussen de 2 AP's, maar kunnen deze als het waren gekoppelt worden om alles aan elkaar door te geven waarbij de WRT54G nog gewoon als DHCP server blijft dienen.
Pagina: 1