[XP] Bluetooth-apparaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160765

Topicstarter
Ik heb gelezen op GoT dat het mogelijk is je bluetooth dongle te instaleren met een "native bluetooth driver van xp. Dit kon alleen als je SP2 hebt geinstalleerd.
Zodra de meegeleverde BT USB dongle software of een algemene BT software zoals BlueSoleil geinstalleerd is (dit is niet nodig bij Windows XP SP2. die heeft namelijk al een 'native' Bluetooth driver standaard in XP zitten) kan je de BT USB dongle in de USB poort pluggen en opzoek gaan naar je SonyEricsson K750. Zodra je PC de telefoon gevonden heeft, moet je een beveiligde verbinding tot stand brengen door middel van in beide apparaten de zelfde 4-cijferige pincode in te voeren. Als de telefoon en de PC 'gepaired' zijn, kan je de verbinding tot stand brengen. Bij deze is je telefoon draadloos aan je PC gekoppeld.
Ik heb gister SP2 opnieuw op de computer gezet en heb geprobeerd mijn dongle te installeren maar hij kan geen driver vinden. Verder heb ik in het configuratiescherm geen tabblad "bluetooth-apparaten" staan! en dit zou wel moeten volgends de walktrough in een topic van GoT

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 160765 op 21-11-2005 17:36 . Reden: Qoute veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom zou je het willen installeren met de native bluetooth driver van XP :?
Je kan het toch ook installeren met de bijgeleverde software :?

offtopic:
en je hebt je quote tags verkeerd staan, eerst [quote] en dan afsluiten met [/quote]

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 21-11-2005 11:31 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat ik dan meteen gebruik kan maken van bluetooth en al doe ik het via de meegeleverde software(Bluesoleil) dan moet ik eerst een aantal handelingen verrichten om contact te maken met mijn gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet even op zoek naar het bestandje BTH.INF in je %WINDIR%\INF folder.
Die ga je niet vinden, want die is door de software die bij je bluetooth dongle kwam, hernoemd naar BTH.BAK of BTH._ of zoiets. Als je dat BTH.* bestandje hernoemt naar BTH.INF en dan je dongle inplugt, gaat-ie weer de MS bluetooth stack laden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is wel gelukt en hij herkent hem ook als bluetooth dongle..

Maar: Ik heb nog steeds geen mogelijkheid om "bluetooth-apparaten" aan te klikken in configuratie scherm.

Ik heb ook geen "Mijn bluetooth lokaties"

Als ik bij uitvoeren: bthprops.cpl intyp gebeurt er niks.. Microsoft zeg op de site dat je dan in het bluetooth gedeelte komt!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 160765 op 21-11-2005 17:35 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161980

Hey wensel,

ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen bij mij doet de software het niet dus daarom wil ik het via windows doen, maar ook bij mij staat er niets bij het configuratiescherm en alle dingen die hierboven staan helpen ook niet.

Heb jij (of iemand anders) hier al wat op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107941

ik heb mijn sitecom bluetooth dongle gewoon werkend onder xp hoor
kwestie van handleiding volgen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Probeer eens met je telefoon te zoeken naar bluetooth apparaten. Misschien dat Windows nog het een of ander installeerd bij de eerste verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat doet ie ook niet.

Windows herkent de dongle wel als usb device, maar ik kan niet met mijn tel communiceren.
Ik kan het bestand bthprops.cpl wel vinden bij win/systeem32 maar ik kan dit niet openen, kan dat bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63173

Anoniem: 160765 schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:32:
Maar: Ik heb nog steeds geen mogelijkheid om "bluetooth-apparaten" aan te klikken in configuratie scherm.
Ik heb ook geen "Mijn bluetooth lokaties"
Bij de native SP2 bluetooth drivers van microsoft heb je geen "my bluetooth places". Dat heb je enkel bij WIDCOMM of TOSHIBA of dergelijke.
Als de xp drivers juist zijn geinstalleerd vanaf dat .inf bestand, dan moet je gewoon in configuratieschermen het bluetooth icoon openklikken. Daar kan je alles instellen (maar heel erg veel is dat niet). Je kan in dat geval de handleiding van je toestel NIET volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Bij sommige bluetooth adapters is het nodig om de standaard bluetooth stack van XP die automatisch geinstalleerd wordt te vervangen door een juiste driver dmv 'update driver' in device mangement (zo heet dat geloof ik, onder control panel > system) en dan geforceerd een eigen driver uit de 'lijst' te kiezen (of van je cd). Bij mijn sitecom was dit iig nodig, in mijn inspiron 9300 dan weer niet. Dat van de sitecom stond echter in de handleiding, lees die eens goed door.

Edit: topic eens goed door gelezen :P

Probeer zoals ik zei hierboven, mss dat je de driver wel nodig hebt (van de cd) maar de software niet. Installeer dan ook alleen de driver, kijken wat dat uithaalt?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 107960 op 01-12-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank jullie voor jullie goede adviezen, helaas heeft het nog niet geholpen.
Ik heb intussen een nieuwe versie van bluesoleil gedownload, maar die doet het ook niet met een samsung. Ik zal nog 1x proberen mijn probleem duidelijk uit te leggen:

ik heb een usb dongle gekocht van issc met bluesoleil software (zit geen boekje bij het pakket), als ik dit instaleer doet het programma en de dongle het, maar alleen met een bepaald soort telefoon en niet met een samsung. Ik wil daarom proberen het gewoon via windows te doen (of eventueel een ander programme maar weet niet welke), maar dit wil niet echt lukken. Hij herkent de usb dongle wel, maar vervolgens kan ik er niets mee (ja alleen bij configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer en daar kijken wat het stuurprogramme is). Ik kan met de tel ook geen apparaat vinden als ik dat zoek. Nu had ik begrepen dat je een bluetooth teken of iets met bluetooth bij de configscherm moet hebben, maar dat heb ik niet. Hoe kan ik zorgen dat mijn tel en pc met elkaar kunnen communiceren?
Pagina: 1