Toon posts:

Goeie upgrade of de moeite niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik zit een beetje met een twijfelgeval en heb wat hulp nodig :)

Op dit moment ben ik de gelukkige eigenaar van een Gigabyte K8NS Ultra 939 met een AMD64 FX53, 2GB Dual channel G.E.I.L. memory en een Gigabyte X800PRO 256MB gfx.

Zoals velen dezer dagen ben ik een absoluut vervente WoW-speler. Tot op heden eigenlijk zeer tevreden van de grafische mogelijkheden, mijn gfx trekt het allemaal goed tot zeer goed met de betere instelling. Echter, voor diegenen die WoW goed kennen... nu wordt het allemaal een beetje lastiger... Als lvl 60 ben ik veel in MC en dat wil zeggen dat er 40 medespelers + mobs moeten gerenderd worden... en waar ik normaal in Ironforge een stevige 80fps heb, heb ik in MC nog met moeite 25 fps... :( ALs ik mijn videosettings aanpas in MC, dan is het allemaal wel weer speelbaar... maar ik heb graag dat alles er wat deftig uitziet.

Nu heb ik zitten denken om een upgrade te doen.. probleem is natuurlijk dat ik met een AGP zit en dat alle deftige kaarten op dit moment PCI-X zijn...Gaat me dus wat kosten en voor een pc die eigenlijk nog geen jaar oud is...

Daarom had ik graag wat feedback over wat nu in mijn hoofd spookt :)

IK zou een pci-x mobo kopen (eigenlijk niet belangrijk het welke) en daarbij een Club3D 6600GT (128MB)

Vergeleken met mijn vorige configuratie, denken jullie dat dit de moeite loont? Ik ben ook niet van plan om een fortuin uit te geven aan een 7800GTX, dus graag een "budgetair" antwoord ;)

Bedankt!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:55
Dat lijkt mij een downgrade van een x800 naar een 6600GT

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Dat lijkt me niet zo een goede keus aangezien je er alleen maar op achteruit gaat. Misschien moet je aan overclocken/unlocken denken?

[ Voor 86% gewijzigd door dev icey op 21-11-2005 11:32 ]

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 16:38
Je kan ook een moederbord aanschaffen die agp en pci-x heeft. Zoals de asrocks dual 939, die heb ik toevallig ook :+

Erg stabiel moederbord alleen komt die er op alle reviews +- 5% minder snel uit. Zo kan je langzaam overstappen op pci-x. Trouwens de 6800 reeks is ook uitgebracht op agp, alleen bijna niet meer nieuw te krijgen.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Handig dat je er een budget bij zet? Maar je kan toch gewoon benchmarks en ervaringen bekijken :?
6600GT is zoizo een downgrade.. Je zou kunnen denken aan een X800XT, X850 serie, 6800ultra, 6800GT/GS.

verder alles wat beter is wordt PCI-e.. Dan ga je richting een 7800GT kijken @ 350€

>PC specs<

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:15:
Echter, voor diegenen die WoW goed kennen... nu wordt het allemaal een beetje lastiger... Als lvl 60 ben ik veel in MC en dat wil zeggen dat er 40 medespelers + mobs moeten gerenderd worden... en waar ik normaal in Ironforge een stevige 80fps heb, heb ik in MC nog met moeite 25 fps... :( ALs ik mijn videosettings aanpas in MC, dan is het allemaal wel weer speelbaar... maar ik heb graag dat alles er wat deftig uitziet.
Persoonlijk denk ik dat je het in een andere hoek moet zoeken...
Ik draai WoW op P4 2.8Ghz, 2GB ram, 6800LE (@6800) grafisch kaart en het geen enkel probleem om MC op 1280*1024 full detail te spelen. FPS blijft netjes rond de 50 hangen. Dat zou dus betekenen dat het niet aan je grafische kaart ligt dat je die vertraging krijgt.

Wat wel zou kunnen zijn is dat je internet verbinding alle gegevens van de 40 spelers en de server niet snel genoeg meer kan verwerken waardoor de lag je FPS naar beneden trekt.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Croga schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:46:
[...]

Persoonlijk denk ik dat je het in een andere hoek moet zoeken...
Ik draai WoW op P4 2.8Ghz, 2GB ram, 6800LE (@6800) grafisch kaart en het geen enkel probleem om MC op 1280*1024 full detail te spelen. FPS blijft netjes rond de 50 hangen. Dat zou dus betekenen dat het niet aan je grafische kaart ligt dat je die vertraging krijgt.

Wat wel zou kunnen zijn is dat je internet verbinding alle gegevens van de 40 spelers en de server niet snel genoeg meer kan verwerken waardoor de lag je FPS naar beneden trekt.
Zou idd wel kunnen.. WoW is niet echt een grafisch mooi of zwaar spel.. Als dat het niet is kan die even kijken of die goede scores haalt met 3Dmark

>PC specs<

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Even iets uit de wereld helpen... Jullie hebben het over PCI-X.... PCI-X is een 64-bit PCI slot, bijna twee maal zolang als een normaal PCI slot (32-bit). Wat jullie bedoelen is PCI-e waar de e staat voor Express.

Maar ik vraag mij werkelijk af of je nu daadwerkelijk een sneller kaart nodig hebt. of speel je WoW op 1600X1200 met alles op full detail? Ik speel zelf ook WoW (nog geen MC gedaan helaas, gaat niet erg met een lvl40 Druid) mijn Athlon MP 2800+ met 2GB PC2100 geheugen en ATI Radeon 9800 Pro 128MB kaartje weet het op een res. van 1280x1024@100hz het er nog goed vanaf te brengen.

Overigens is een ATI Radeon X800 256MB (AGP) sneller dan een Gforce 6600GT (PCI-e), maar dat is geloof ik al genoemd. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 21-11-2005 11:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de vele replies!

denk dat ik me eens ga wagen in het land van overclockers...

in volgende review staat namelijk dat mijn kaart goed te overclocken valt: http://www.devhardware.co...gabyte-X800-Pro-Review/7/

zal wel nog ff moeten zien hoe ik dit allemaal veilig oplos... aangezien ik totaal geen kaas heb gegeten van overclocking...

btw: ik speel op 1280x1024 en op settings +/- 80% full detail en heb echt goeie fps buiten high level instances met 40 man... (ben ook een druid btw :))

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Koop ff een VGA-koelertje (zalman ofzo), flash je pro naar een x800XT en clock hem nog een beetje over, als dat kan -> klaar is kees :) Waarschijnlijk zelfde prestaties (of beter?) als een GF 6800, die 6600 is iig veel te slecht :) Succes!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Welke videokaart moet ik kopen

Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen.Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een videokaart gaat kopen, deze dingen kun je heel goed zelf uitzoeken. Met de search van www.tweakers.net vind je bergen vol reviews van videokaarten. Als je dat eerst doet hoef je waarschijnlijk niet eens topic erover te openen.

[...]

In principe gaan alle "welke videokaart moet ik kopen?"-topics op slot. Het heet hier Gathering of Tweakers en van een tweaker mag toch wel verwacht worden dat hij zelf een videokaart kan uitzoeken.
Bij deze dus. Wat je hier vraagt kun je met enige inzet zelf uitzoeken. Zie voor meer tips de volledige tekst van V&B FAQ - Welke videokaart moet ik kopen?

Overigens is dit een standaard-slotje, wegens het grote aantal vergelijkbare vragen die niet voldoen aan het beleid. Graag begrip hiervoor - een beter GoT begint bij jezelf :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.