edit (03-12-2005)
Ik ben wat verder met de determinatie, onderstaande staat er nog voor de volledighied
De problemen die ik heb zijn al eerder beschreven in Problemen na toevoegen Sata PCI + SATA HDD , maar ik ben nu wat verder in determinatie (ik wil dat oude topic laten sluiten) dus ik zal het verhaal nogmaals beschrijven, indien dit een te lang verhaal is de korte vraag staat onder de lijn:
Ik heb een 3 jaar oud systeem met de volgende specs:
• Asus A7 V266-E moederbord
• AMD XP 1800+
• 2 IDE 80 Gb HDD's
• DVD+-RW
• CD-RW
• Ati Readon 9800 Pro
• Enermax 350W
• Sound Blaster Audigy
• SATA-Interface PCI - kaartje met 200 GB SATA HDD
Sinds de aansluiting van de SATA-pci-kaartje ondervind ik het probleem dat koud booten soms niet goed ging, hij stopte:
• Vlak naar de BIOS met een zwart scherm
• Na de volledige windows boot, waarna windows nergens op reageerde.
Nu kon ik redelijk leven met dit probleem, nog een keertje booten en dan liep het altijd goed door.
De drivers voor de grafische zijn een maand of twee oud.
Ik heb een stekkerblok tegen piekspanningen, de pc is niet geaard.
Ik heb geen hardware om te verwisselen, daarbij heeft bovenstaande reeds 2 maanden stabiel gedraaid tijdens gebruik.
Sinds enkele dagen heb ik nu het probleem dat het systeem hangt indien ik al een tijdje bezig ben.
De drie crashes die ik nu ondervind hebben plaats gevonden terwijl ik bezig was in Windows XP met Firefox,alle drie keren klikte ik net op een filmpje (MPEG of MOV).Ik heb het probleem gehad met de SATA HDD ontkoppeld en aangekoppeld.
Dat gene wat er gebeurd is Windows dat hangt een (niet mechanische) piep uit mijn boxen (ook niet van mobo). Het enige wat softwarematig is veranderd aan mijn systeem is dat ik bootvis van microsoft heb gedraaid met systeem optimalisatie, zodat mijn systeem een minuut sneller opstart.
Het systeem crashed ook indien ik de kast opengeschroefd laat staan (ivm met temperaturen)
Na een reboot draait het systeem weer als vanouds.
• Hoe kan ik de temperatuur van de CPU/GPU meten tijdens een crash? (systeem hangt dan)
(Sinds de verwarming thuis aangaat ondervind ik dit probleem, kan dat het zijn?)
• Heeft iemand een idee hoe ik verder kan uitzoeken wat het probleem kan zijn?
• Heeft iemand een idee wat de piep uit mijn boxen kan veroorzaken?
De volgende topics heb ik doorgelezen en kon ik niet helemaal vinden wat de oplossing is.
[rml][ XP] PC hangt volledig na piep uit boxen*[/rml]
Debian is voor mij geen optie
--> Spontane freezes onder verschillende OSes
Ik ben wat verder met de determinatie, onderstaande staat er nog voor de volledighied
De problemen die ik heb zijn al eerder beschreven in Problemen na toevoegen Sata PCI + SATA HDD , maar ik ben nu wat verder in determinatie (ik wil dat oude topic laten sluiten) dus ik zal het verhaal nogmaals beschrijven, indien dit een te lang verhaal is de korte vraag staat onder de lijn:
Ik heb een 3 jaar oud systeem met de volgende specs:
• Asus A7 V266-E moederbord
• AMD XP 1800+
• 2 IDE 80 Gb HDD's
• DVD+-RW
• CD-RW
• Ati Readon 9800 Pro
• Enermax 350W
• Sound Blaster Audigy
• SATA-Interface PCI - kaartje met 200 GB SATA HDD
Sinds de aansluiting van de SATA-pci-kaartje ondervind ik het probleem dat koud booten soms niet goed ging, hij stopte:
• Vlak naar de BIOS met een zwart scherm
• Na de volledige windows boot, waarna windows nergens op reageerde.
Nu kon ik redelijk leven met dit probleem, nog een keertje booten en dan liep het altijd goed door.
De drivers voor de grafische zijn een maand of twee oud.
Ik heb een stekkerblok tegen piekspanningen, de pc is niet geaard.
Ik heb geen hardware om te verwisselen, daarbij heeft bovenstaande reeds 2 maanden stabiel gedraaid tijdens gebruik.
Sinds enkele dagen heb ik nu het probleem dat het systeem hangt indien ik al een tijdje bezig ben.
De drie crashes die ik nu ondervind hebben plaats gevonden terwijl ik bezig was in Windows XP met Firefox,alle drie keren klikte ik net op een filmpje (MPEG of MOV).Ik heb het probleem gehad met de SATA HDD ontkoppeld en aangekoppeld.
Dat gene wat er gebeurd is Windows dat hangt een (niet mechanische) piep uit mijn boxen (ook niet van mobo). Het enige wat softwarematig is veranderd aan mijn systeem is dat ik bootvis van microsoft heb gedraaid met systeem optimalisatie, zodat mijn systeem een minuut sneller opstart.
Het systeem crashed ook indien ik de kast opengeschroefd laat staan (ivm met temperaturen)
Na een reboot draait het systeem weer als vanouds.
• Hoe kan ik de temperatuur van de CPU/GPU meten tijdens een crash? (systeem hangt dan)
(Sinds de verwarming thuis aangaat ondervind ik dit probleem, kan dat het zijn?)
• Heeft iemand een idee hoe ik verder kan uitzoeken wat het probleem kan zijn?
• Heeft iemand een idee wat de piep uit mijn boxen kan veroorzaken?
De volgende topics heb ik doorgelezen en kon ik niet helemaal vinden wat de oplossing is.
[rml][ XP] PC hangt volledig na piep uit boxen*[/rml]
Debian is voor mij geen optie
[ Voor 10% gewijzigd door Tukk op 03-12-2005 13:43 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.