Beste Surround Systeem bij mijn installatie??

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
Goede morgen

Ik heb gister een nieuwe TV gekocht die morgen binnenkomt :p De Pioneer PDP-506 HD-TV plasma.
Het probleem is nu dat ik hierbij ook echt een super geluid wil hebben. Bij deze plasma zitten standaard geen boxen maar ik heb wel de center speaker erbij gekocht. (de zij speakers schenen niet zo goed te zijn)

De ruimte waar ik hem wil hangen is ongeveer 3Meter breedt en 4Meter lang. Er staat al een NAD installatie met 5.1 tuner/versterker, eind versterker en CD speler op 2 linn speakers (de spullen van NAD zijn zo'n 7/8 jaar oud. Het waren toen wel de hoogste series van NAD die je kon krijgen)

Nu is de vraag wat het beste is om in deze ruimte een mooi surround systeem te maken? Het liefst zijn de boxen achter zo klein mogelijk.

Moet ik het beste 2 boxen erbij kopen en een subwoofer?
Of een hele surround boxen set?
Of een nieuw surround versterker? (geen idee of mijn top of the line NAD van toen goed genoeg is voor mooi surround. Want ik heb er altijd maar 2 speakers op gehad)

Welk merk raden jullie me aan? Dan kan ik een beetje gaan kijken en luisteren naar wat dingen :)
Een budget is verder niet echt van toepassing.

Alvast bedankt. Greatz, Maurice

>PC specs<

Verwijderd

*gaap...

Hoe kunnen wij nou bepalen wat jij mooi vind. Ga eens luisteren in de winkel wat je mooi vind klinken, waarvoor gebruik je je speakers (film, muziek, gamen?). Nogmaals..wij kunnen niet bepalen wat jij mooi vind klinken, iedereen ervaart geluid anders..\

edit: Als je gaat luisteren, neem dan je eigen versterker mee, als je die wilt houden, bij een beetje audiozaak sluiten ze em zo aan. Ga dan vergelijken, kijk of je een keer een setje een weekje thuis kunt testen en ga dan beslissen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 12:11 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 19:46
hij heeft gelijk, je moet naar audiozaken gaan en speakers gaan luisteren. Iedereen heeft een eigen smaak wat betreft geluid.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• KappeNou
Ja dat snap ik.. Maar er zijn toch wel bepaalde speakers aan te raden? Op dit moment wordt het alleen gebruikt om muziek te luisteren. Want de huidige 5.1 opstelling staat in een ander deel van de woon kamer.
Maar het plan is dus het scherm op te hangen boven de muziek installatie, waardoor ik deze ook meer ga gebruiken. Dan wordt het dus gebruikt voor TV, Films en muziek. (voor gamen heb ik een Quadral surround set :p dat klinkt ook wel lekker)

Maar er valt dus niks aan te raden waar ik naar zou moeten luisteren? Ik snap dat iedereen geluid anders ervaart.. Maar er valt toch wel wat aan te raden op surround niveau?
En weet iemand of er critisch verschil is tussen de eerste NAD 5.1 versterkers en de huidige 5.1 versterkers?

>PC specs<

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

JT

VETAK y0

Ok, ik ga je wat merken aanraden. Dan kan je er zelf naar gaan luisteren.
Speakers: Mission, B&W, Monitor Audio, Tannoy, Kef, DynAudio, Acoustic Energy, Quad, Dali, Linn, Canton, Magnat, Spendor, Epos, Wharfedale, Audiopro. Dit zijn allemaal goede merken.
Receivers: Marantz, Denon, Yamaha, Pioneer, Arcam, Cambridge Audio, Harman Kardon, Onkyo, NAD, Rotel.
DVD Spelers: Sony, Philips, Toshiba, Denon, Marantz, Pioneer, Yamaha, Harman Kardon, Onkyo, NAD, Arcam.

Dit zijn allemaal merken die aan te raden zijn, allemaal goed. Succes met uitzoeken. En wat er anders is aan nieuwe receivers ? Kom op hee, ga er zelf is wat voor doen. Haal folders op ofzo of kijk op sites en vergelijk receivers en neem de FAQ van dit subforum is door, daar staat het allemaal.

[ Voor 18% gewijzigd door JT op 21-11-2005 13:06 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

JT schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:04:
...
Kom op hee, ga er zelf is wat voor doen. Haal folders op ofzo of kijk op sites en vergelijk receivers en neem de FAQ van dit subforum is door, daar staat het allemaal.
Uit folders word je ook niet altijd wijzer hoor. "Nieuwe modellen presteren namelijk altijd véél beter dan oudere modellen". In folder taal zal dus de zeven jaar oude NAD klaar zijn voor de vuilnisbelt. Dit is natuurlijk niet het geval!

Life is not about specs, it is about joy!

• JT

JT

VETAK y0

In een folder staat meer dan retoriek...achterin staan specs (of ergens anders in de folder) zoals wat voor DACS erin zitten, vermogen, hoeveel kanalen, welke surround formaten een receiver aan kan enzovoort. Als je die naast elkaar legt dan zie je wat het verschil is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• KappeNou
Aan specs heb ik niet zo veel.. Het gaan er b.v. namelijk niet om hoeveel watt etc.. Gaat erom of de techniek heel anders is? Ik wil gewoon weten of ik een modern dolby surround krijg. Dat niet een sony recievertje (wat werkelijk alle sorround formatten heeft etc) beter dolby weergave geeft dan me NAD systeem van 20x zo veel geld. Want dan koop ik waarschijnlijk wel een nieuwe NAD reciever.

Ze wouden me ook al een bose of denon surround setje aan smeren, maar denk niet dat dat erg interresant is. Ik denk liever toch nog 2 extra linn boxen achter..

Verder is er nog een uitblinker in woofers?

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 21-11-2005 13:45 ]

>PC specs<

• JT

JT

VETAK y0

Kijk is bij de speakermerken die ik heb opgenoemd. En zoek is hier op het forum naar "Bose" :P

En je wilt weten of je modern Dolby Surround krijg maar je wilt geen specs ?
1.) Dolby Surround is oud
2.) Surround decoding opties valt onder specs...

En of iets een betere weergave hebt...tja, ik vind van wel, heb het niet zo op Sony. Maar je moet zelf gaan luisteren.

Ecodan warmtepomp

• KappeNou
JT schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:49:
Kijk is bij de speakermerken die ik heb opgenoemd. En zoek is hier op het forum naar "Bose" :P

En je wilt weten of je modern Dolby Surround krijg maar je wilt geen specs ?
1.) Dolby Surround is oud
2.) Surround decoding opties valt onder specs...

En of iets een betere weergave hebt...tja, ik vind van wel, heb het niet zo op Sony. Maar je moet zelf gaan luisteren.
Naar bose zoeken? Ik vindt bose kwa prijs/kwaliteit niet veel voostellen. In de auto hebben we dat zitten, daar klinkt het wel leuk.. Maar kwa surround set niet echt boeiend. De Quadral set die ik heb vindt ik een stuk beter klinken :)
Maar ik ga denk ik wel ff naar een speciaal zaak en daar een beetje luisteren. Van hoe en wat

>PC specs<

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.