Toon posts:

Pentium D of AMD X2

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Ik zou weleens willen weten welke dual core processor je het beste kan nemen. Eerst was het altijd zo dat pentium duus was.. en dat AMD iets minder goed was maar wel een stuk duurder.. Nu heb ik meer de indruk dat AMD juist duur is geworden..

Als je gaat kijken naar de prijsklasse, dan schelen de AMD 64 3800+ x2 en de Pentium D 830 niet veel..

Maar de AMD werkt op 2,4gz en is een 3800+ en de Pentium werkt op 3Ghz, dus dat kun je ongeveer vergelijken met 5000+ ofzo? (voorzichtige gok) terwijl die nog niet eens bestaan..

Dan zou je zeggen dat pentium een STUK goedkoper is, en de pentiums werken al met DDR2..

Dus welke is eigenlijk beter?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Kloksnelheid is alleen nuttig als je binnen een processorlijn vergelijkt.

Een Pentium 4 mag je dus niet 1 op 1 vergelijken met een AMD 64 want ze verwerken per kloktik niet dezelfde hoeveelheid instructies.

De juiste plek om te beginnen is Google, ga eens zoeken naar hardware reviews. Met benchmarks van dual core processors kan je een veel beter beeld krijgen van prestatie dan kijken naar kloksnelheid.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier zijn honderden reviews over te vinden :)

Begin hier: PMG FAQ » Welke processor moet ik nemen?

Dit topic is gesloten.