Toon posts:

[Visual Studio 2003] Variable include paden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met de include paden in Visual Studio 2003. Deze stel je in op applicatie niveau en niet op solution/project niveau. Ik heb twee solutions hier waarvoor ik verschillende versies van boost gebruik.

De ene keer moet in boost_1_32 in m'n include pad hebben en de andere keer boost_1_33.

Iemand enige idee hoe ik dit mbv een tooltje ofzo voor elkaar kan krijgen? Het elke keer aanpassen van de Visual Studio paden begint een beetje irritant te worden.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

Werken met preprocessor directive's?

C#:
1
2
3
4
5
#IF(USE_BOOST_1_32)
     string path = Path.Combine( root, "boost_1_32.ext" );
#ELSE
     string path = Path.Combine( root, "boost_1_33.ext" );
#ENDIF
Als je nu USE_BOOST_1_32 als directive opgeeft zal het met "boost_1_32.exe" gecompiled worden en anders met de 33 versie.

Maar waarom gebruik je twee verschillende versies?

[ Voor 59% gewijzigd door pjvandesande op 21-11-2005 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
questa schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:38:
Werken met preprocessor directive's?

C#:
1
2
3
4
5
#IF(USE_BOOST_1_32)
     string path = Path.Combine( root, "boost_1_32.ext" );
#ELSE
     string path = Path.Combine( root, "boost_1_33.ext" );
#ENDIF
Als je nu USE_BOOST_1_32 als directive opgeeft zal het met "boost_1_32.exe" gecompiled worden en anders met de 33 versie.

Maar waarom gebruik je twee verschillende versies?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar eigenlijk wil ik niet werken met compiler directives enzo. Het gaat gewoon om de include paden die VS 2003 gebruikt tijdens het compileren. Daar zit per solution verschil in.

We hebben een onderhouds branch van onze software die nog gebruik maakt van Boost 1.32 en onze nieuwe main branch werkt met Boost 1.33 en die zijn niet compatibel met elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 09:50 ]

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:49:
[...]

Het gaat gewoon om de include paden die VS 2003 gebruikt tijdens het compileren. Daar zit per solution verschil in.
Gewoon je referenties?

Verwijderd

Topicstarter
Deze paden:

Afbeeldingslocatie: http://www.achterkamp.net/dpz/include.jpg

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Gewoon bij project / properties / C++ / additional include directories (of commandline een /I[path] toevoegen, maar dat doet die optie daar al)

[ Voor 35% gewijzigd door Zoijar op 21-11-2005 10:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoijar schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:33:
Gewoon bij project / properties / C++ / additional include directories (of commandline een /I[path] toevoegen, maar dat doet die optie daar al)
De solution die we hier gebruiken bevat bijna 100 projects. Ik wil liever niet al die projecten langs om daar specifieke paden te zetten, dat is te onderhoudsgevoellig.

We hebben al een tooltje gevonden maar die vereist ook dat we alle projecten moeten aanpassen:

http://www.workspacewhiz.com/SolutionBuildEnvironmentReadme.html

Maar misschien kunnen we daar toch niet onderuit.....

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:12

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zet gewoon een BOOST_DIR environment variabele, en dan voeg je aan de standaard globale include paths $(BOOST_DIR) toe. Dan hoef je alleen nog maar je visual studio op te starten met de juiste environment variabelen.

Met wat macro kennis is het overigens wel vrij makkelijk te automatiseren, maar bovenstaande oplossing lijkt me toch handiger, kun je ook beter migreren :)

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 21-11-2005 11:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1