Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PC/PDA/router] thermostaatregeling

Pagina: 1
Acties:

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 11:45
Het worden weer de koude, donkere dagen en de brandstofprijzen schieten de pan uit en spekken gezellig de staatskas dus dacht ik: tijd om daar wat aan te doen.

Uit een stoffige la haalde ik nog een vergeten Philips Nino (windows ce 2.11) die nergens nut voor heeft, zelfs niet voor iets simpels als een universele afstandsbediening met touchscreen. Dat ding draait mips en daar heeft nog niemand ooit een remote control voor geschreven die werkt. (remocon/palmremote werkt niet) Ondanks dat dat ding hardwarematig wel CIR ondersteunt.

Het LCD (samsung UG24U01) is wel te gebruiken voor leuke doeleinden middels een controller van meneer Mark De Jong.(www.mdejong.de) Maar ik had er nog niets functioneels voor gevonden.

Toen keek ik in de plaatselijk bouwmarktkrant en zag daar een touchscreen thermostaat.
Ik dacht...dat wil ik ook!

Nu heb ik 2 opties:

1. schrijf programma en interface de nino(pda) meteen aan de CV ketel. (Pda als thermostaat)
Ding heeft seriele poort dus niet onmogelijk...tempsensor(s) eraan, wat besturingslogica, beetje software, klaar. (logging, pre-programming, webinterface...lijkt me wel leuk)
2. Gebruik een pic en programmeer deze zodat alleen het scherm en het touchscreen gedeelte interfacen met de bestaande thermostaat als vervanging van display+knoppen
Beide is evenveel werk geloof ik.
Nu heb ik geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden dus vroeg ik me af of iemand al eens eerder een pc geinterfaced had aan de cv. Uit de search kon ik wel zoiets opmaken maar geen echt concrete software of code halen. Heeft iemand zin om me een beetje de goede weg op te helpen?
Eventueel in linux, dan kun je wellicht ook je (draadloze) router een nieuwe functie erbij geven :-)

Het temp meet gedeelte is al een topic hieronder beschreven en die dallas wil er dan ook voor gaan gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ierlandfan op 21-11-2005 09:19 ]