Toon posts:

Dell laptop herkent harddisk niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop gedoen met mijn 2ehands gekochte laptop, is het me eindelijk gelukt hem te installeren.
Nu is er nog 1 euvel, dat ik elke keer bij opstarten via F12 moet aangeven vanaf waar schijf hij moet booten. Een oorzaak hiervan is dat de driver van de harde schijf geupdate moet worden. Om te zien welke harde schijf erin zit, heb ik hem gistermorgen even eruit gehaald en weer terug erin gedaan. Nu herkende de laptop de schijf pas na hem een keer of 20 eruit en weer erin te hebben gedaan. Na een beetje forsere duw lukte dat dan eindelijk.
Maar gisteravond kreeg ik bij afsluiten opeens een blauw scherm en reageerde de laptop niet meer. Nu heb ik dus weer hetzelfde probleem, hij ziet de harddisk niet...

Aan de pinnetjes is niets te zien. Ik ben een redelijke hardware noob, maar zou het een mogelijke oplossing zijn om wat contactspray oid op de pinnetjes te spuiten :?
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom!!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10
misschien ligt het niet aan de pinnentjes. Je hebt kans dat je hdd echt naar de knoppen is. zo duur is een laptop schijf gelukkig ook niet meer,

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

Topicstarter
Zijn die zo gevoelig dan? Ik heb hem alleen maar effe eruit gehaald en weer erin gestopt... of mag je ze niet zomaar eruit halen?
En kan het kwaad om er wat contactspray op te spuiten? Valt te proberen natuurlijk...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 09:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, naar de knoppen is ie iig niet, want nu doet ie het weer opeens na hem weer een aantal keren eruit te hebben gehaald... maar ja, voor hoe lang...

Verwijderd

Topicstarter
:'( hij is nog 1 keer opgestart en nu is hij er weer mee gekapt... niemand suggesties?