2 Systemen last van de winter ofzo?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 23:49
Hoi,

Sinds het weer wat kouder word buiten, lijkt het net alsof mijn PC, en die van m'n broertje problemen hebben uit bed te komen. Met andere woorden, hij moet eerst n beetje opwarmen voordat ie wilt booten!

We hebben allebei een verschillend systeem, hij Pentium 4 en ik 'n AMD Duron. We hebben wel op Campzone een paar jaar terug, allebei een 350W Enermax voeding aangeschaft.

Ik zelf doe altijd de spanning van m'n systeem af het 's nachts omdat ik anders lijp word van het getril van m'n waterpomp...
Hij laat voor zover ik weet gewoon de stroom erop, maar het systeem zelf uit.

Als ik mijne dan aanzet het 's morgens, gaat ie gewoon aan maar zonder überhaupt maar te POST'en. Dan laat ik 'em even zo aanstaan, zet hem uit en weer aan, en dan doet het systeem het gewoon zoals ie moet... (Soms moet ik 'em dan vaker als 1x uit-/aanzetten voordat het werkt).

M'n broertje heeft hetzelfde probleem... kan dit komen door de kou ofzo? (Lijkt mij eigen vrij onlogisch, maar goed aangezien dit alleen in de winter voorkomt.... :7 ). In de zomer starten de PC's meteen op.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Je kan even de opstart en hangen troubleshooter gebruiken in een van de FAQ's hier.. :)
Succes :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 08:33 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
BIOS ff resetten heeft bij mij geholpen
toen ik em had uitgezet, en later weer aan deed ie het niet echt, wel gepiep maar geen beeld, de voedingswitch omhalen, en dan weer aanzetten en reset indrukken. heel apart, maar na een reset deed ie het weer

PSN: djmurcielago

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Dit doet mij toch denken aan niet genoeg spanning om de pc te laten booten terwijl de harde schijven aan het starten zijn. Na een reset draaien de schijven al en is er dus minder spanning nodig. Post je voltages eens? (En hoeveel hardeschijven, wat voor videokaart enzo)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik weet dat mensen in de winter vaak een grotere statische lading hebben dan in de zomer bijvoorbeeld. Misschien dat dit op een een of andere manier ook effect heeft op computers?

• De_Bastaard
Na een reset doet ie 't dus nog niet meestal hé... de pc moet echt uit en weer aan (Gewoon de powerknop, niet de spanning van de voeding af).

Verder heb ik:

Duron Applebred
KD7-Raid mobo
2 IBM Uata/133 schijven
Radeon 9800 Pro ...
CD fikker, Dvd fikker...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Lawrentium schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:21:
Ik weet dat mensen in de winter vaak een grotere statische lading hebben dan in de zomer bijvoorbeeld. Misschien dat dit op een een of andere manier ook effect heeft op computers?
Mijn carpc (ok, wel een ouwe notebook + hdd) startte vd week ook gewoon, en toen was ie echt niet veel meer dan 5 graden....

Bij die Duron al eens de condensatoren gechecked? Symptoon + ouderdom bord zijn beide namelijk grote kanshebbers hiervoor.

• De_Bastaard
DJSmiley schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:23:
[...]

Mijn carpc (ok, wel een ouwe notebook + hdd) startte vd week ook gewoon, en toen was ie echt niet veel meer dan 5 graden....

Bij die Duron al eens de condensatoren gechecked? Symptoon + ouderdom bord zijn beide namelijk grote kanshebbers hiervoor.
Dat ding is niet zo gek oud, is een Duron Applebred...

En hoe valt het probleem bij die Pentium IV van mn broertje dan te verklaren? :P
Pagina: 1