[XP] Remote Desktop Problemen

Pagina: 1
Acties:

• Wizzkiddy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het gaat hier om 2 pc's, 1x een windows XP Pro machine en 1x een Windows 2003 Server.
Verder werk ik met een dual screen opstelling met als software Ultramon.

Ik gebruik Remote desktop om mijn server te bedienen. Zoals jullie weten krijg je een punaise bovenaan je scherm. Voorheen opende RDP altijd met de punaise uit zodat de balk bovenin verdween, nu na een nieuwe windows xp installatie opent hij dus met de punaise aan zodat de balk blijft staan.

Wat ik ook erg vervelend vind is dat het venster van RDP nu altijd op mijn linker scherm wordt geopend terwijl ik voor mijn windows installatie mijn server altijd op mijn rechter scherm opende.
Een collega van mij heeft eigenlijk precies hetzelfde probleem;
De punaise blijft staan en het venster is met geen mogelijkheid op het 2e scherm te openen.

Ik heb al geprobeerd om te kijken of het met ultramon lukte maar het enige wat ik daar tot nu toe mee gevonden heb is mijn 2e scherm mijn default maken, maar dan wordt alles op mijn 2e scherm geopend.

In de topics over Remote Desktop hier heb ik helaas niet veel kunnen vinden en google heeft mij helaas ook niet zoveel kunnen vertellen.

Is er misschien iets dat ik vergeet in te stellen? Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. _/-\o_

• Vuurvoske
  • Laatst online: 20-03 20:13

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb zelf ook 2 schermen, ultramon en maak gebruik van rdp. Je kunt wel bij geavanceerd meer instellingen maken. Heb je daar al goed rondgeneusd? Ik ben nu op school, maar zal vanmiddag even kijken als ik thuis ben of ik iets kan vinden.

Btw heb je sp2 geinstalleerd en alle patches? Ook de niet crusiale?

Beroeps brabander

• Wizzkiddy
  • Niet online
Ik heb alle patches geinstalleerd en bij geavanceerd kan ik niks instellen wat betreft dit probleem.
Ik neem aan dat je ipv geavanceerd de button options bedoeld, waar je ook 16 bits kleuren, printers, disk drives en dat soort dingen instelt.

Misschien ontdek jij het nog, dan hoor ik t graag.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Onder "Options" (geadvanceerd) en dan de tab "Display" heb je een optie "Display the connection bar when in fullscreen mode" - volgens mij is dat die 'punaise' waar je het over hebt? :)

• Wizzkiddy
  • Niet online
Als ik "Display the connection bar when in fullscreen mode" uitvink, komt er helemaal geen balk meer en dat is niet helemaal wat ik bedoel.

Wat ik graag zou willen is dat de balk verschijnt als ik met mijn muis boven in het scherm beweeg zodat ik de opties kan gebruiken.

Wat ik dus niet wil is dat hij standaard opent met de punaise aan zodat ik hem eerst uit moet zetten voordat hij weg gaat.

Verder zit er in ultramon een optie om te kiezen op welk scherm een bepaalde applicatie geopend moet worden, 1e scherm, 2e scherm of stretched over 2 schermen, alleen dit werkt dus niet met RDP. Misschien dat "Vuurvoske" weet waarom dit niet werkt.

Hier een screenie van wat ik bedoel. http://wizzkiddy.tweakdsl.nl/ultramon.gif

Gaarne uw reactie :*)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je kan even regmon van Sysinternals downloaden en kijken of er toevallig een regkey veranderd als je op de punaise klikt. Dan kan je die key eventueel standaard setten.

• Wizzkiddy
  • Niet online
Goeie tip, mooi programma'tje!

Maar helaas gebeurt er bij het aan en uitklikken van de punaise niks in Registry Monitor... :(
Als ik mstsc.exe (Remote Desktop) bijvoorbeeld verklein en sluit, dan staat er wel mooi wat er allemaal gebeurt.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:06

L0g0ff

omg

Installeer ff de laatste rdp versie (5.2) http://download.microsoft...dc6331e63c47/msrdpcli.exe

Verder heeft het verkeerd plaatsen van je vensters meestal te maken met je videokaart drivers.

Hoogstwaarschijnlijk geven vensters van ook andere software pakketten ook wat problemen. Installeer eventueel beta drivers van Nvidia/ATi of als je die nu gebruikt de normale windows gecertificeerde ;)

Suc6

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Wizzkiddy
  • Niet online
@ Ohmygod

Bedankt voor de tip man het werkt weer als vanouds !!!
Punaise staat uit zodat het balkje verwdijnt en hij opent hem netjes op mijn tweede scherm.Super !!!

Het is dus even een nieuwe versie downloaden en dan zou het weer moeten werken..
Bij mij nu in ieder geval wel... _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Wizzkiddy op 22-11-2005 02:02 ]

• Wizzkiddy
  • Niet online
Even een andere vraag aangaande RDP.

Ik heb gezocht naar hoe de console over te nemen in 2003 server. In een ander topic namelijk
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/770172///2003%2Cserver%2Cremote%2Cdesktop
stond het één en ander. Het is mij nu gelukt, dmv mstsc /console.

Ik dacht ik maak een bat file zodat ik niet steeds start \ run \ "mstsc /console" hoef te typen.
Dit gaat goed, ik kom namelijk in mijn RDP zodat ik kan connecten en klaar.

Mijn vraag is, is er ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld een bat file te maken die meteen laat connecten met RDP en die de console overneemt, dus eigenlijk zoals je een profiel maakt met RDP met ip user en pass? Zo ja is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit moet doen? :P

edit:

Ik heb nu in de shortcut het volgende aangepast bij Target :
code:
1
%SystemRoot%\system32\mstsc.exe /v:192.168.1.3 /console
Dit werkt goed, alleen zou ik hier nog een password bij willen zodat hij hier niet meer om vraagt.
Weet iemand dit toevallig?
Ik hoor graag als iemand het weet...

[ Voor 35% gewijzigd door Wizzkiddy op 24-11-2005 23:25 ]

Pagina: 1