Toon posts:

cpu nog te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

(niet noodzakelijk stukje)
ik heb voor 30 euro een complete pc gekocht van een vriend van me
dit zat er bij:
-17 inch monitor
-sony dvdrewriter
-coolermaster kast(zaten we deuken in vanwege woede uitbartstingen, als pc niet deed wat ie wilde had ie nog welles de neiging er tegen aan te trappen van "K*T-PC"
-jetway moederbord... wel met lekke condensatoren... maar ja nieuw moederbord en je bent klaar
-p4 533 FSB processor 2.4 ghz
-soundblaster live 5.1 digital
-gef2mx 400 64mb

(noodzakelijk stukje)
nu wil ik deze pc weer maken.. een nieuwe moederbord kopen.. ook 256mb ram... en er dan weer een volwaardige internet pc van maken voor me pa... zodat ik deze op me kamer krijg ;)

ik heb een aantal foto's gemaakt met me telefoon van de proc met de koeler eraf gehaald
omdat ik er weinig tot geen verstand van heb.. ik heb lopen zoeken op GoT en ik kam wel tegen hoe ik koelpasta eraf moet halen met wasbenzine dus en stukje keukenpapier.. maar ik kon niet vinden ook niet op google hoe dat er nou uitziet een proc die gebruikt is en koeler eraf is gesjorsd en je er zo weer een andere koeler op kan doen.

nu heb ik aantal vraagjes:
- is deze proc nog te gebruiken?
- wat zijn die zwarte vlekjes op de proc? is dat koelpasta? moet ik dat eraf halen? of is dat zilvere spul eraf gesleten?
- ik wil een er een nieuwe koeler op plaatsen op een nieuw moederbord maar ik wilde nog ff weten of koelpasta wel nodig is als er zo'n koelpasta-achtige sticker onder de nieuwe koeler zit.

het gaat om de proc waarvan je de foto's kan bekijken op deze site:

http://www.geocities.com/doekoe2k5

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je link geeft "The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer."
Upload de foto even bij http://imageshack.us en post deze vervolgens hier.

[ Voor 54% gewijzigd door Rone op 21-11-2005 01:24 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 12:27

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Is gewoon koelpasta zooi, gewoon lekker er af poetsen....
En gewoon idd de koelpasta van de nieuwe koeler gebruiken.
Pas wel op dat je geen pinnetjes aan de onderkant van de cpu beschadigd

[ Voor 54% gewijzigd door Ossenaar op 21-11-2005 01:29 ]

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx... ik ga het morgen proberen met wasbenzine... en cpu is dus nog te gebruiken?

ps.ik moet zeggen dat ik het wel behoorlijk makkelijk vond om de cpu eraf te krijgen.... gewoon pennetje omhoog en je kan hem eraf tillen... op ander moederbord zal het net zo makkelijk gaan om het erop te krijgen... alleen koeler erop weet ik niet

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 12:27

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Mits hij niet gefrituurd is door de hogere voltages die door die gesprongen condensatoren gelopen zijn, kun je de cpu gewoon gebruiken

De kick van Electric!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Algemene gedragsregels (Netiquette)

Je topic schoppen binnen 24u is vragen om een slotje, 3 posts achter elkaar in 3 minuten tijd (die allemaal gewoon in je TS hadden gekund) is garanderen dat je er een krijgt. BIj deze :/
Die 'edit'-knop is er niet voor niets..

Verder valt natuurlijk niets te zeggen tot je zelf eea getest hebt. Het is trouwens nogal on-tweaker waardig om het bord met gebarsten condensatoren zomaar weg te gooien, je zou op z'n minst kunnen proberen die krengen te vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 21-11-2005 01:52 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.