Toon posts:

ffdshow en VirtualDub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maand geleden heb ik ffdshow geinstalleerd, om van de vervelende conflicterende codec packs af te zijn.

Ik gebruik echter zo nu en dan VirtualDub om wat videobestanden te bewerken. VirtualDub geeft nu echter aan dat hij geen codecs kan vinden wanneer een videobestand wordt geopend.
Dit komt natuurlijk omdat er geen echte codecs meer zijn geinstalleerd.

Ik heb bij de installatie van ffdshow de juiste map van VirtualDub aangegeven om de filters te plaatsen. Dit helpt echter niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen. Ik wil namelijk niet bijvoorbeeld een XViD codec los installeren om een XViD bestand in VirtualDub te kunnen openen.

Ik heb van ffdshow de 20041012 versie, en van VirtualDub de 1.6.9. versie.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Een filter is iets anders dan een codec! Met alleen een filter kun je de bestanden afspelen, maar niet bewerken. Je zult dus toch de betreffende codec moeten installeren om het videobestand te bewerken.
Hierna kun je natuurlijk nog gewoon gebruik blijven maken van ffdshow tijdens afspelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Rone op 21-11-2005 01:05 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet dat een filter iets anders is dan een codec, maar waarom vraagt de ffdshow instalatie naar de locatie van de plugin map van VirtualDub?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:15

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb hier een ffdshow van augustus 2005 en gecombineerd met virtualdub kan ik gewoon filmpjes van mijn webcam opnemen en met behulp van ffdshow in xvid ofzo encoden. De nieuwere ffdshow versies hebben ook een Encoder component. Ik weet niet of dat bij de versie die jij hebt ook al is. Het zou kunnen dat die plugin toch wat anders doet? Ik heb virtualdub volgens mij ook pas na ffdshow geinstalleerd, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Edit: heb dus wel de ffdshow plugin geinstalleerd, maar die is puur voor de filtering. Dus voor speciale filter effecten om over je video heen te halen (Blur, sharpen, postprocess etc. etc.). (Video -> Filter -> add -> ffvdub). Dat heeft dus niks met eventuele codecs te maken. Maar als je een nieuwere ffdshow installeert zal dat denk ik wel beschikbaar komen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Orion84 op 21-11-2005 22:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de November 2005 versie geinstalleerd. Het hielp niet.
Als ik een met XViD gecodeerd gebestand op in VirtualDub, krijg ik deze melding:

"Could'nt locate decompressor for format 'XViD' (Unknown)
VirtualDub requeres a video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video.
DirectShow codecs, such as used by Windows Media Player, are not suitable."

Grappig genoeg, staat er, waneer je ffdshow installeerd, een vinkje aan, dat VFW codecs moet installeren. Er staat zelfs bij vermeld "voor o.a. VirtualDub".
Schijnbaar werkt het toch niet helemaal goed. Iemand bekend met dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Is er helemaal niemand die het bovengenoemde probleem ook heeft gehad? Kan iemand anders even zijn installatie settings posten? Het lijkt me namelijk puur een installatie technisch probleem?

Verwijderd

tja, installeer een degelijk codec pack zou ik zeggen

en kijk ook is naar microsoft windows xp video decoder checkup utility
http://www.microsoft.com/...7e6ade9fcb&displaylang=en
Pagina: 1