Heb hier een Dell Optplex GX110. Er zat geen cd-rom drive in. Deze heb ik er net in gezet. IDE-kabel aangesloten op moederbord en op cd-rom spelert. Stroom erop en gaan....dacht ik.
Hij werd niet zichtbaar onder deze computer, cd-rom drive heeft wel stroom. Heb nu even in de bios gekeken en zie daar het rijtje:
Primairy Drive 0 -- Hard Drive
Primairy Drive 1 -- OFF
Secondary Drive 0 -- OFF
Secondary Drive 1 -- OFF
Wilde dus bij Secondary Drive 0 de cd-rom kiezen. Ik krijg echter de keus uit:
OFF
AUTO
USER 2
USER 1
1 t/m 47 met verschillende capaciteiten, cilinders, enz.
Geen cd-rom dus. Heb hier alles behalve 1 t/m 47 geprobeerd (leek me dat die in ieder geval niet werken) maar wederom geen resultaat. Krijg nu tijdens het opstarten de melding dat secondary hard drive niet herkend werd.
Zit nu even vast. Heb geen idee doe ik het voor elkaar krijg om de cd-rom werkend te krijgen. Iemand een idee?
Hij werd niet zichtbaar onder deze computer, cd-rom drive heeft wel stroom. Heb nu even in de bios gekeken en zie daar het rijtje:
Primairy Drive 0 -- Hard Drive
Primairy Drive 1 -- OFF
Secondary Drive 0 -- OFF
Secondary Drive 1 -- OFF
Wilde dus bij Secondary Drive 0 de cd-rom kiezen. Ik krijg echter de keus uit:
OFF
AUTO
USER 2
USER 1
1 t/m 47 met verschillende capaciteiten, cilinders, enz.
Geen cd-rom dus. Heb hier alles behalve 1 t/m 47 geprobeerd (leek me dat die in ieder geval niet werken) maar wederom geen resultaat. Krijg nu tijdens het opstarten de melding dat secondary hard drive niet herkend werd.
Zit nu even vast. Heb geen idee doe ik het voor elkaar krijg om de cd-rom werkend te krijgen. Iemand een idee?