[FAQ] Plaatjes resizen: nuttige aanvulling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Het was m.i. in dit geval een klein beetje een twijfelgeval tussen LA en SM (aangezien SM GoT breed werkt als ik dat zo in faq van SM lees), maar bij deze toch maar in LA gedropt.

Ik kom zojuist namelijk op http://imageshack.us en wat schetst mijn verbazing: Daar wordt tegenwoordig de mogelijkheid geboden, plaatjes automatisch te laten resizen naar een zelf te kiezen formaat :) In mijn geval werkte een resize van een 2mpix jpg naar 800x600 prima; zelfs React gaf geen melding over een te groot plaatje :)
Grote plaatjes blijven een flinke bron van ergernis in met name de HK, en ik zag hier niks over in de desbetreffende sticky, dus het lijkt me handig als dit opgenomen wordt in de FAQ / FAQ's :)

Sterker nog: als je het echt zou willen doorvoeren zou je Crisp en de zijnen even moeten vragen of ze zo kunnen devven, dat plaatjes van imageshack die niet geresized zijn, gewoon niet weergegeven worden. Maar die beslissing laat ik aan jullie, want waarschijnlijk draaf ik nu iets te ver door :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens, qua resizen, zou de resize-powertoy van Microsoft (.exe) er ook wel bijmogen (als het er niet al bijstaat), zou een hoop werk/geknoei schelen voor een hoop mensen.

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 21-11-2005 00:13 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
anandus schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:12:
Overigens, qua resizen, zou de resize-powertoy van Microsoft (.exe) er ook wel bijmogen (als het er niet al bijstaat), zou een hoop werk/geknoei schelen voor een hoop mensen.
Misschien wel (ken het ding niet) maar dat is een executable van een setup. En da's installeren geblazen. Als je dan zoals ikzelf op je werk zit en je kunt niks installeren, houdt dat op. Bovendien heb je er bij imageshack geen omkijken naar; doet ie automatisch :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

The_Eagle: Kan wel zijn, maar dat maakt het niet minder iets wat bijzonder handig is en veel mensen in deze context kunnen gebruiken ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
JHS schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:10:
The_Eagle: Kan wel zijn, maar dat maakt het niet minder iets wat bijzonder handig is en veel mensen in deze context kunnen gebruiken ;) .
OK, daar heb jij dan wel weer gelijk in :P Maar laten we, voordat dit topic verzand in een discussie over het al dan niet gebruiken van een MS-tool, de reactie van de modjes even afwachten :)