Sorry hoor, maar ik probeer je alleen te helpen, meer niet.
Ik snap niet dat je mijn uberhaupt durft te flamen over dit, het is notabene een forum waar mensen op
vrijwillige basis elkaar helpen.
Ik heb het beste met je voor en probeerde je puur uit goedheid ook zo goed mogelijk te helpen! Wat moest ik je nog meer voor info geven dan?
Nadat ik mijn bericht had gepost editte ik hem nog even voor een 'ohja' en zette erin dat je ook eens naar 'rcconf' moest kijken.
Dat getuigt toch niet van 'dom gedrag' van mij? En idd, zoals ppl al terecht opmerkte, bekijk je de links wel die je krijgt? Engels is geen probleem voor je iig dus daar kan het niet aan liggen! De oplossing heb je allang gehad.
Het is gewoon niet waar dat als je hebt gezocht (naar eigen zeggen) naar bijv. 'startup linux' en weet ik veel in google dat je dan niks vindt.
Misschien ken je de termen dan allemaal wel niet, dat kan ik begrijpen, maar als we je dan links geven naar links over met welke termen je wat kan vinden ga dan niet zitten zeuren dat we je alleen maar doorsturen naar andere plekken

Ook als ik je
tot twee keer toe in dit topic vraag naar je netwerk situatie (en dit deed ik om te kijken of je misschien nog met NAT-instellingen te maken had) geef je er gewoon geen antwoord op

Volgens mij heb je het liefste dat wij gewoon een hele FAQ hier neerpasten? Dat kan hoor, zie hier je antwoord:
Q. Let's say I have a System-V style init script that I would like to be installed. How would I install it?
A. As root (through su, sudo, etc.) run: #update-rc.d script name defaults
Q. Let's say I have a System-V style init script that I would like to be removed. How would I remove it?
A. First you most remove the original script in /etc/init.d. Then, to remove the links in /etc/rcrunlevel.d run (as root): #update-rc.d script name purge
Q. What does the argument defaults do?
A. If defaults is used, update-rc.d will make links to start the service in runlevels 2345, and stop the service in runlevels 016.
Q. Are there any other arguments?
A. Yes, you can use the arguments start and stop, followed by NN (where NN are the desired runlevels) to specify which runlevels the script will start and stop in.
Q. Can you provide an example with the start and stop arguments?
A. Sure. Let's say I want the script folding to start in runlevels 0123 and stop in 456. I would run (as root): #update-rc.d folding start 0123 stop 456
Google tip: Nu pak je bijvoorbeeld 'update-rc.d' en die gooi je dan weer in google. Vervolgens leer je ermee om te gaan.
Nu weet je zeker niet wat SystemV is

Dat klopt, die link had ik je namelijk al gegeven, waarin staat wat dat is maar aangezien je die niet wilt aanklikken hier het antwoord zodat je bovenstaande beter kan begrijpen:
uit de NOS FAQ dus:SysV style:
De indeling hiervan is wat complexer. Alle scripts die programmas starten en stoppen staan in de directory /etc/init.d . Elk runlevel heeft zijn eigen directory. Sysinit is meestal /etc/rcS.d en de runlevel d
irectories: /etc/rc0.d , /etc/rc1.d etc, maar dat kan ook bv. /etc/init.d/rc1.d zijn. In deze directories staan alleen symlinks naar de al aanwezige scripts in '/etc/init.d'. De namen van deze symlinks zijn a
ls volgt opgebouwd: S##naam of K##naam. S roept een script aan met de optie start, K met de optie stop. Bij het intreden van een runlevel worden alle scripts die beginnen met een S in de directory van dat run
level gedraaid, bij het verlaten juist die met een K. De ## tekens staan voor een getal, hoe hoger het getal, hoe later het script aan de beurt komt. Voor je eigen programmas maak je een script in /etc/init.d
en symlink dit op de juiste manier in de juiste runlevel directorie(s). Vaak zijn hier ook tooltjes voor die dat voor jou doen (update-rc.d bijvoorbeeld).
Face it, wil je Linux leren, en wil je verder gaan dan alleen de standaard GUI die bij je distro komt, dan heb je inzet nodig!
Ik ben ook nog helemaal niet lang met linux bezig, maar ik wist hier wel altijd vriendelijk te blijven in mijn n00b tijden en gewoon door te zetten als ik naar google verwezen werd. Hier ongeveer het eerste topic van me in NOS:
[rml][ Mandrake 8.2] Segmentale fout ?[/rml] Je ziet duidelijk aan mijn schrijfstijl dat ik nog wat nieuw ben.. maar toch kan ik het goed vinden met de rest. Ik bedank mensen elke keer als ze wat aan me vertellen en daardoor vinden zij het ook prettiger om mij te helpen. Alleen had ik toen zo'n onduidelijk probleem dat het gewoon bijna niet mogelijk was om het met google op te lossen. Ik kwam er ook echt niet meer uit en daarom dat topic.
In tegenstelling tot jij die er niet uitkomt, een schop in de goede richting krijgt en daarna gaat zitten mauwen dat hij niet goed geholpen wordt!
Dan zou ik zeggen, koop SuSE of zo en bel de helpdesk.
daft_dutch schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:43:
jongens jongens
testen we nog wel correct
nr 1 waneer je vnc server opstart
kan je dan telnetten naar :1 (127.0.0.1:5901) ?
nee, lijkt mij onmogelijk want je hebt X draaien probeer xtrightvncserver of zo
ja, probeer te telnetten vanaf die andere pc
enz
Dat punt zijn we allang gepasseed, lees het topic nog maar eens door
offtopic:
Zomertje, sorry dat ik erop in ga, maar ik hoop dat je me begrijpt want het is behoorlijk frustie als je goede wil onterecht afgestraft wordt.