Toon posts:

Voodoo 2 Onvoldoende geheugenbereik/conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een compaq deskpro ( 3*PCI en 1*agp). In pci slot 1 zit een geluidskaart, in pci slot 2 een netwerkkaart en in de agp zit een nvidia tnt2. pci 3 is leeg. Ik heb op mijn zolder nog een voodoo 2 liggen en heb die in het lege pci slot geplaatst. Na het installeren van de (goede en werkende) drivers kreeg ik de volgende problemem: De geluidskaart deed het niet meer. De netwerkkaart deed het alleen als ik de voodoo uitschakelde. Tot slot kreeg ik in apparaatbeheer als foutmelding dat ik onvoldoende geheugenbereik had. Na even kijken zag ik dat op eenzelfde geheugen adres de voodoo 2 kaart en de ACPI ofzoiets een geheugenconclixt hadden.
Kan ik die Voodoo kaart nog aan de gang krijgen of moet ik hem er uit gooien?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

In Apparatenbeheer van je OS (welk OS draai je eigenlijk?) ander adres (IRQ) toewijzen aan de VooDoo kaart. Probeer dat eens.. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Die tnt2 is overigens wel sneller dan een good old voodoo2. Je kan je dus afvragen of je meoite wel nut heeft.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:39
Misschien wil hij wel dual monitor?

En het is daarnaast gewoon leuk om er een keertje mee te werken (ben je nu tweakers of niet?)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:05
voodoo2 == addon == 1 monitor == niet dual :+

Even niets...

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Het AGP slot gebruikt vaak de resources van het eerste PCI slot omdat HW bouwers er vanuit gingen dat niemand een AGP en PCI videokaart tegelijk zou gaan gebruiken. De combi TNT2+voodoo2 is volgens mij niet sneller dan alleen de AGP kaart...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• dion_b
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt als een resource conflict, maar met zo weinig info is weinig te achterhalen:

- welk OS (NT/2K/XP danwelr 95/98/ME) :?
- welke IRQ, DMA en I/O range krijgen de kaarten toegekend (zie device manager) :?
- helpt het om de voodoo in PCI1 te steken :?

Oslik blyat! Oslik!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Han schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:11:
In Apparatenbeheer van je OS (welk OS draai je eigenlijk?) ander adres (IRQ) toewijzen aan de VooDoo kaart. Probeer dat eens.. :)
De Voodoo 1 en Voodoo II hebben geen IRQ (nodig) ;)
bombadil schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:14:
Die tnt2 is overigens wel sneller dan een good old voodoo2. Je kan je dus afvragen of je meoite wel nut heeft.
De TNT2 heeft geen ondersteuning voor de speciale 3dfx applicaties/games.
thijs_cramer schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:22:
voodoo2 == addon == 1 monitor == niet dual :+
Zover ik weet is het wel mogelijk om een 2e monitor (niet simultaan, tenzij je van klooien en hoge CPU load houdt) te gebruiken.
NBK schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:28:
Het AGP slot gebruikt vaak de resources van het eerste PCI slot omdat HW bouwers er vanuit gingen dat niemand een AGP en PCI videokaart tegelijk zou gaan gebruiken. De combi TNT2+voodoo2 is volgens mij niet sneller dan alleen de AGP kaart...
Zoals ik hierboven vermeld, speciale 3dfx software draait niet op de TNT2.
De TNT2 is qua prestaties wel sneller dan een enkele Voodoo II :)

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 21-11-2005 00:05 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

_/-\o_

Dat waren de antwoorden waar ik ook aan dacht :) Top Thandor!

Anyway, Looks like a Resource (bron) conflict (herrie :P), Dat los je op door je IRQ's te wijzigen met je Sound & VooDoo kaart. Of je kan ook in de Bios het handmatig gaan aanpassen, werkt het ook :)

• dion_b
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euhm, Thandor meldde al (geheel terecht) dat een Voodoo(2) geen eigen IRQ gebruikt :o

Wel heeft zo'n ding een I/O range toegewezen, dat kan ook conflicteren.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1