Toon posts:

[XP] explorer.exe looptvast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste forum leden

Sinds gisteren heb ik een probleem met het opstarten van mijn PC.

wanneer ik mezelf aanmeld start windows gewoon op zoals normaal,
behalve de taakbalk hij is wel zichtbaar maar rechtsonderaan de programma's die normaal gesproken
daar staan weergegeven indien actief, blijven weg.
als ik met mijn cursor over de taakbalk ga verschijnt het zandlopertje en kan ik oa. niet menu start gebruiken.

ik heb mijn computer opnieuw opgestart in veilige modus maar op de een of andere manier kan ik systeemherstel niet gebruiken.

een tijd geleden had ik een zelfde soort probleem maar toen was mijn hele taakbalk weg
toen heb ik via start»uitvoeren en toen een code systeemherstel gestart
mischien is dit de reden dat de snelkoppeling naar systeemherstel nu niet meer werkt

het bestand dat constant vastloopt is explorer.exe en ik neem aan dat dit te maken heeft met mijn taakbalk..

mijn vraag is: Hoe krijg ik nu toch systeemherstel gestart?
en hoe voorkom ik herhaling

alvast bedankt!
groeten, Bas

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Dit probleem had ik ook en het bleek een virus te zijn. Zo heb ik hem verwijdert:

1) Crtl-alt-del en beëindig explorer.exe
2) File-->New task: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplorer.exe
3) Surf naar: http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1800998.htm

In het midden van die pagina kan je een tool downloaden. Linkermuisklik en dan het bestand uitvoeren. Het programmaatje pakt een aantal bestanden uit op je computer die je helaas niet kunt bereiken omdat explorer vastloopt.

4) Rechter muisklik op hetzelfde bestand op die website en kies voor opslaan als. Sla het bestand niet op je computer op (aangezien je dat al hebt gedaan) maar navigeer naar de uitgepakte bestanden. Zoek fix.bat op --> rechter muisklik --> openen. De computer zal automatisch herstarten en anders moet je hem zelf restarten met de aan/uit knop.

Ik hoop voor je dat je hetzelfde probleem hebt, want zo heb ik het weten te verhelpen.

Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door vleppyniles op 20-11-2005 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedanktt!
ik ga het morgenmiddag proberen :)