"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Verwijderd
na het succesvol vervangen van de fan zal ik wel perongeluk het knopje op 110 zetten :x echt iets voor mij
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Verwijderd
Verwijderd
Daar zit flink wat prik in mits opgeladen.
hehe zo herkenbaar,Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 05:15:
Kijk je uit voor nog opgeladen condensatoren ?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Kun je die niet gewoon ontladen (of heb je 'n tip over hoe die krengen eruit zien?), ik wil namelijk ook de fans uit m'n Tagan 380W vervangenVerwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 05:15:
Kijk je uit voor nog opgeladen condensatoren ?
Hier kon uw advertentie staan
Verschilt volgensmij per voeding, zou je ff 'n review van je voeding moeten zoeken (eentje waar ze em ook hebben opengemaakt).Nitroglycerine schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:07:
Hoe zit dat trouwens met de aansluiting van de stroom (het stroomkabeltje van de ventilator in de PSU)? Is dat een standaard 3-pins aansluiting, een molex of een 2-pins zoals ik tegen kom in oude (5+ jaar) voedingen?
Als ik onze Duitse vrienden van ComputerBase mag geloven dan zit d'r in m'n Tagan 'n bijna "normale" fan aansluiting, alleen de derde draad mist, ik zou alleen niet weten of dat ook bij jou voeding 't geval is.
[ Voor 7% gewijzigd door Leftblank op 21-11-2005 09:11 ]
Ik ben al zo'n vijf keer geëlektrocuteerd door het lichtnet (220-230V) de laatste paar jaar, dus een keertje meer of minder
Die derde draad dient enkel om de RPM van je fan te monitoren... Totaal niet belangrijk maw!
[ Voor 34% gewijzigd door Wim Leers op 21-11-2005 20:12 ]
Bashrat schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:11:
offtopic:
Ik ben al zo'n vijf keer geëlektrocuteerd door het lichtnet (220-230V) de laatste paar jaar, dus een keertje meer of minder
Die derde draad dient enkel om de RPM van je fan te monitoren... Totaal niet belangrijk maw!
Dat gaat mij vast ook nog wel es lukken, heb alleen liever niet teveel volt door m'n handen gejaagd als 't ff kan en volgensmij kan d'r aardig wat prik op zo'n voeding staan
| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Verwijderd
voordat ik met potmeters en draden wou gaan kloten, kwam ik erachter dat er gewoon een weerstand op het Printje zat van de PSU, die de fans aanstuurde. Deze een tikje lager gezet en het is nu duidelijk stiller.
Het idee van een potmeter & draden in die voeding had ik niet echt zin in
Ik ben zoiezo voorzichtig wanneer ik een voeding openmaak.
Die RPM draad maakt net zoveel uit als bij elke andere fan.Die derde draad dient enkel om de RPM van je fan te monitoren... Totaal niet belangrijk maw!
[ Voor 122% gewijzigd door Soldaatje op 21-11-2005 22:18 ]
Maar niet elke voeding leest em uit (veel Tagans laten fans draaien op hoeveel belasting dmg volt veranderen, zal ongetwijfeld bij wel meerdere modellen zo zijn)Soldaatje schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:18:
[...]
Die RPM draad maakt net zoveel uit als bij elke andere fan.