Fan in PSU vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12-2025

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ik heb een 300W PSU van AOpen en een 80mm fan met LEDs van Coolermaster, kan ik die fan in die PSU bouwen in plaats van de oude, zonder dat hij oververhit raakt? Of zijn die PSU fans krachtiger?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Verwijderd

het zou gewoon moeten werken, die fan met leds zal iets meer stroom trekken maar volgens mij kan je psu dat wel aan op de fan aansluiting. Ik heb mijn psu fan ook vervangen door een stillere fan, werkt prima

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tuurlijk kan dat, als je fan maar genoeg lucht verplaatst. Dat verschilt natuurlijk per fan.

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
als die nieuwe geen super lage cfm heeft kan het zonder problemen. het is gewoon een 80*80 fan in de voeding :)

• Wim Leers
  • Laatst online: 05-02 23:51
Geen bang hebben, werkt perfect! ;)

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12-2025

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ok bedankt :) Nu weet ik het tenmiste zeker

offtopic:
na het succesvol vervangen van de fan zal ik wel perongeluk het knopje op 110 zetten :x echt iets voor mij

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Verwijderd

Je kan simpelweg met je hand voelen of er uit je nieuwe fan niet meer lucht komt dan uit de huidige, als het ongeveer hetzelfde of wat meer is dan hoef je je niet druk te maken. Als het minder is dan loop je het risico dat je voeding oververhit raakt.

Verwijderd

Kijk je uit voor nog opgeladen condensatoren ? :P

Daar zit flink wat prik in mits opgeladen.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:33

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 05:15:

hehe zo herkenbaar, ;) maar goed moet gewoon kunnen :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 05:15:

Kun je die niet gewoon ontladen (of heb je 'n tip over hoe die krengen eruit zien?), ik wil namelijk ook de fans uit m'n Tagan 380W vervangen :Y)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Hoe zit dat trouwens met de aansluiting van de stroom (het stroomkabeltje van de ventilator in de PSU)? Is dat een standaard 3-pins aansluiting, een molex of een 2-pins zoals ik tegen kom in oude (5+ jaar) voedingen?

Hier kon uw advertentie staan

• Leftblank
Nitroglycerine schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:07:
Hoe zit dat trouwens met de aansluiting van de stroom (het stroomkabeltje van de ventilator in de PSU)? Is dat een standaard 3-pins aansluiting, een molex of een 2-pins zoals ik tegen kom in oude (5+ jaar) voedingen?
Verschilt volgensmij per voeding, zou je ff 'n review van je voeding moeten zoeken (eentje waar ze em ook hebben opengemaakt).

Als ik onze Duitse vrienden van ComputerBase mag geloven dan zit d'r in m'n Tagan 'n bijna "normale" fan aansluiting, alleen de derde draad mist, ik zou alleen niet weten of dat ook bij jou voeding 't geval is.

[ Voor 7% gewijzigd door Leftblank op 21-11-2005 09:11 ]

• Wim Leers
  • Laatst online: 05-02 23:51
offtopic:
Ik ben al zo'n vijf keer geëlektrocuteerd door het lichtnet (220-230V) de laatste paar jaar, dus een keertje meer of minder :p

Die derde draad dient enkel om de RPM van je fan te monitoren... Totaal niet belangrijk maw! ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Wim Leers op 21-11-2005 20:12 ]

• Leftblank
Bashrat schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:11:
offtopic:
Ik ben al zo'n vijf keer geëlektrocuteerd door het lichtnet (220-230V) de laatste paar jaar, dus een keertje meer of minder :p

Die derde draad dient enkel om de RPM van je fan te monitoren... Totaal niet belangrijk maw! ;)
offtopic:
Dat gaat mij vast ook nog wel es lukken, heb alleen liever niet teveel volt door m'n handen gejaagd als 't ff kan en volgensmij kan d'r aardig wat prik op zo'n voeding staan O-)

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

ik moest zelfs gewoon draadjes strippen en aan elkaar hangen maar dannog geen probleem. manier om leeg te krijgen was toch door stekker uit je pc te halen en aan knop in te drukken?

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

Een voeding ontlaad zichzelf gewoon hoor. Meestal hoor je dat ook wel als je de schakelaar achterop omzet, beetje vreemd fluit/pieptoontje. Verder gebruiken voedingen meestal 2 draadjes voor de fannetjes maar dat is gewoon een kwestie van de 3e niet aansluiten.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Ik heb mijn voeding daarnet ook gemod...

voordat ik met potmeters en draden wou gaan kloten, kwam ik erachter dat er gewoon een weerstand op het Printje zat van de PSU, die de fans aanstuurde. Deze een tikje lager gezet en het is nu duidelijk stiller.

Het idee van een potmeter & draden in die voeding had ik niet echt zin in :/

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat ik doe om de voeding te ontladen (ik weet wel niet of het de goede manier is) is de stekker uittrekken en dan een aantal keren op de power knop van de computer duwen. De LEDjes gaan dan nog heel even branden dus ik vermoed dat dat de resterende prik in de condensatoren van de voeding is :)

Ik ben zoiezo voorzichtig wanneer ik een voeding openmaak.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Die derde draad dient enkel om de RPM van je fan te monitoren... Totaal niet belangrijk maw!
Die RPM draad maakt net zoveel uit als bij elke andere fan.

[ Voor 122% gewijzigd door Soldaatje op 21-11-2005 22:18 ]

• Leftblank
Soldaatje schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:18:
[...]

Die RPM draad maakt net zoveel uit als bij elke andere fan.
Maar niet elke voeding leest em uit (veel Tagans laten fans draaien op hoeveel belasting dmg volt veranderen, zal ongetwijfeld bij wel meerdere modellen zo zijn)
Pagina: 1