Wireless uitschakelen, want blokkeert laptop

Pagina: 1
Acties:

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
Ik heb een 2 1/2 jaar oude Acer Aspire 1307LCi. Al vrij vroeg in het begin kreeg ik problemen met mijn wireless en USB. later leerde ik dat de Wireless kaart in deze laptop werkt via de interne USB aansluiting. Zodra ik een beetje te veel stroom uit mijn USB poort trok, dan schakelde de Wireless kaart zich uit (toen had ik geen idee dat dit een echt groot hardware probleem was).

Nu is het zelfs zo dat de hele laptop niet meer opstart. De boot-sequence bevriest zodra het blauwe ledje van mijn wireless op de bovenkant van het scherm aanspringt.

Ik heb hem heel even werkend gehad tijdens de installatie van windows (heb meteen USB helemaal uitgeschakeld in Windows), maar door een stomme fout USB per ongeluk weer ingeschakeld.

Nu wil ik eigenlijk proberen om USB uit te schakelen. Kan dit hardware matig? en heeft iemand enig idee waar ik zoeken moet. Ik heb de laptop al open gehad, maar kan nergens losse modules vinden, dus ik ben bang dat de wireless kaart onboard zit.

Signature van nature

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Safe mode opstarten zonder netwerk, daar eerst je wlan kaart disablen.
Vervolgens kan je weer gewoon opstarten en je gebruikelijke ding doen.

Ik zeg bewust niet normaal want dat is het zeker niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 20-11-2005 22:11 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, maar het probleem is dat de POST-sequence al bevriest als de wireless aanspringt. Dus ik kom niet eens in Windows. Ook niet in safe mode. Daarom wil ik wlan eigenlijk hardware matig uitschakelen.

Signature van nature

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

In de BIOS geweest om daar te kijken? Vaak is een wireleskaart via Mini-PCI aangesloten: kaartje onder een plaatje onder de laptop. Is er een verschil tussen accu- en netstroom?

Edit:
Aspire 1300-serie Heeft geen Mini-PCI.

[ Voor 86% gewijzigd door PcDealer op 21-11-2005 12:09 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
en als je de stroom er op zet?
ken je ook anderen die dit probleem hebben?

PSN: djmurcielago

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
Ik heb in de bios gekeken, maar ik kan enkel en alleen maar de tijd instellen en de bootsequence veranderen. Op netstroom of accu maakt helaas geen enkel verschil. Zoals PC Dealer zei had ik ook gehoopt op een soort mini PCI wat je eruit zou kunnen slopen, maar ik kan niks vinden op het moederbord wat ook maar enigszins lijkt op een "module" wat ik los kan trekken.

Het enige dat ik weet dat meer mensen vinden dat de kwaliteit van Acer laptops te wensen overlaat.

Als ik hiervoor geen oplossing kan vinden, ben ik genoodzaakt dit te verwijzen nar de prullenbak. Wellicht kan ik nog wat losse onderdelen verkopen ofzo.

Ik had echt gehoopt dat ik iets "los kon trekken" in de laptop, zodat de wireless niet meer zou werken.
Tot zover bedankt voor alle reacties.

Signature van nature

Pagina: 1